ecopress
Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά επιβατικών μπορεί μέχρι  το 2030 να ανέλθει στο 10%.  Το ποσοστό αυτό είναι ένας ρεαλιστικός εθνικός... Ηλεκτροκίνηση: Στην αφετηρία, με μοντέλο Νορβηγίας

Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά επιβατικών μπορεί μέχρι  το 2030 να ανέλθει στο 10%.  Το ποσοστό αυτό είναι ένας ρεαλιστικός εθνικός στόχος σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία μιλώντας σε ημερίδα του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) εξήρε το Nορβηγικό μοντέλο των πολλαπλών κινήτρων στην ηλεκτροκίνηση σε αντιδιαστολή με το «πρώιμο στάδιο» του προγράμματος στην Ελλάδα.

Από το θρόνο της χώρας με το μεγαλύτερο μερίδιο νέων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Νορβηγία έχει υιοθετήσει  ριζοσπαστικές πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση  που περιλαμβάνουν την απαλλαγή από τον ΦΠΑ, την εξαίρεση από την καταβολή διοδίων στους δρόμους, την ελεύθερη διέλευση σε λεωφορειολωρίδες, δωρεάν δημοτική στάθμευση και δωρεάν μεταφορά σε πλοία. Επίσης, με την εισαγωγή ειδικών πινακίδων κυκλοφορίας για τα ηλεκτρικά οχήματα, δίνει τη δυνατότητα για ευκολότερη υιοθέτηση κινήτρων στους δήμους

«Σίγουρα, απέχουμε πολύ από το να γίνουμε Νορβηγία με δεδομένο ότι η  Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο, σημείωσε η κ. Σδούκου. Δεν είναι όμως αυτό το ζητούμενο, πρόσθεσε, να σχεδιάζουμε μεγαλεπήβολα έργα. Μπορούμε για αρχή να θέσουμε έναν ρεαλιστικό εθνικό στόχο: Η Ελλάδα στοχεύει να πετύχει διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων 1% της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων μέχρι το 2021 και περίπου 10% το 2030».

Στα τέλη του 2018 κυκλοφορούσαν νόμιμα στη χώρα λιγότερα από 300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ οι σταθμοί φόρτισης, σχεδόν όλοι τοποθετημένοι από ιδιωτική πρωτοβουλία, περιορίζονταν σε 70-80 σε όλη την επικράτεια. «Επομένως, τόνισε η κ. Σδούκου, πρέπει να θέσουμε ποσοτικούς στόχους σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα».

Η γενική γραμματέας αναφέρθηκε επίσης  στη θέσπιση  κατάλληλων κινήτρων, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι. Όπως επισήμανε τα κίνητρα θα αφορούν στους ιδιώτες, τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες, στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών, ενώ θα πρέπει να αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως τα αξιοποιούν οι άλλες χώρες.

 Επενδύσεις

Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα αναδυόμενο αναπτυξιακό μοντέλο πιο φιλικό προς το περιβάλλον που έχει τη δυναμική να τονώσει την απασχόληση και τις επενδύσεις. Γι’ αυτό, στόχος της κυβέρνησης είναι να προαχθεί με πολιτικές που θα ενώνουν τις εθνικές δυνάμεις και δημιουργούν συνέργειες ανάμεσα στην Πολιτεία, τον ιδιωτικό τομέα και την ακαδημαϊκή κοινότητα ώστε να αξιοποιηθούν τα τεχνολογικά, καινοτομικά, περιβαλλοντικά, ενεργειακά, επιχειρηματικά και αναπτυξιακά της πλεονεκτήματα.

«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ανάφερε στην ομιλία της η κ. Σδούκου, αποτελεί βασικό πυλώνα της πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης και του υπουργείου μας. Πρόκειται για πολιτική με μεγάλα περιβαλλοντικά και οικονομικά πλεονεκτήματα που προβάλλει ως σημαντικό βήμα για τη βιώσιμη κινητικότητα στις πόλεις»

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε για τις αρνητικές συνέπειες από τις εκπομπές ρύπων, το ένα τέταρτο των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στην Ευρώπη προέρχονται από τον τομέα των Μεταφορών και το 70% του ποσοστού αυτού προέρχεται από τα οχήματα.

Η Κομισιόν έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά κατά 30% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Οι χώρες που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες σε θέματα περιβάλλοντος έχουν ήδη αποφασίσει πως η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βασικό συστατικό της λύσης για την επίτευξη των δεσμεύσεων τους απέναντι στους Ευρωπαϊκούς στόχους. «Η ευρωπαϊκή εμπειρία έχει δείξει ότι η υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου πακέτου μέτρων και κινήτρων που θα υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση τόσο σε εθνικό, όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, είναι ο οδηγός για την ανάπτυξη του κλάδου», είπε.

«Στόχος της κυβέρνησης είναι η προώθηση των καθαρών μεταφορών και ο περιορισμός των εκπομπών καυσαερίων, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στους τομείς της οικονομίας που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση και η περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ και των συστημάτων αποθήκευσης που σχετίζονται με υποδομές ηλεκτροκίνησης», κατέληξε η κ. Σδούκου.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας