Με την αρωγή εξειδικευμένων επιστημόνων, το Ινστιτούτο Καταναλωτή ΙΝΚΑ εντάσσει στη δραστηριότητά του νέα συμβουλευτική υπηρεσία για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Ποιες είναι οι ακριβείς υπηρεσίες που θα παρέχει, πότε ξεκινάει να τρέχει το νέο πρόγραμμα για το ιδιωτικό χρέος.
Την έναρξη λειτουργίας νέας υπηρεσίας ανακοίνωσε το ΙΝΚΑ που αφορά την υλοποίησης του έργου «Ανάπτυξη Δικτύου Ενημέρωσης Υπερχρεωμένων Καταναλωτών για τη Διαχείριση Ιδιωτικού Χρέους». Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ Γιώργος Λεχουρίτης: «Στόχος της υπηρεσίας ΙΝΚ είναι η μέγιστη συμβολή, ώστε ο κάθε υπερχρεωμένος καταναλωτής να εξετάσει τις επιλογές που του παρέχει ο νόμος, αλλά και η κάθε χρονική συγκυρία, για να διασώσει την περιουσία του ή να περιορίσει το πρόβλημά του κερδίζοντας χρόνο, ιδιαίτερα και σε περιφέρειες εκτός Αττικής όπου η πρόσβαση σε νομικές συμβουλές μπορεί να είναι δυσχερέστερη».
Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες για το ιδιωτικό χρέος
Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες για το ιδιωτικό χρέος είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία για να βοηθηθούν οι υπερχρεωμένοι καταναλωτές να ανταπεξέλθουν στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Στην Ελλάδα, όπου το ιδιωτικό χρέος παραμένει εξαιρετικά υψηλό, το πρόγραμμα -σε πιλοτική μορφή- έχει σκοπό να προτείνει εξατομικευμένες συμβουλές και καθοδήγηση προς καταναλωτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερχρέωσης από οποιαδήποτε αιτία και λόγω οικονομικών ή άλλων προβλημάτων έχουν δυσκολία να λάβουν αξιόπιστες νομικές συμβουλές για την αντιμετώπιση του προβλήματός τους. Οι παρεχόμενες από τα γραφεία του ΙΝΚΑ υπηρεσίες μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος αφορούν κυρίως πληροφόρηση, συμβουλές ή πρόταση λύσεων και ΔΕΝ περιλαμβάνουν την νομική υποστήριξη ή υπεράσπιση των υπερχρεωμένων καταναλωτών ενώπιον δικαστηρίων ή άλλων αρχών.
Χρηματοδοτούμενο έργο
Το έργο επιλέχθηκε να χρηματοδοτηθεί ως Δράση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο τομέα της Προστασίας Καταναλωτών του Προγράμματος Ενιαίας Αγοράς – Single Market Programme (SMP Consumers)* – για την προώθηση συμβουλευτικών υπηρεσιών για το σταθερό χρέος, υπό τη διαχείριση του Εκτελεστικού Οργανισμού του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Καινοτομίας και των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (EISMEA) και το ύψος της χρηματοδότησης ανέρχεται στα 59,678.72€ Η διάρκεια του έργου θα είναι κατ’ αρχήν 12 μήνες, δηλαδή έως και τις 31.5.2023.
Κύριοι στόχοι του προγράμματος
- Την παροχή ποιοτικής εξατομικευμένης καθοδήγησης και συμβουλών σε εθνικό επίπεδο προς καταναλωτές για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού Χρέους, από επαγγελματίες με το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο,
- Την διευκόλυνση της πρόσβασης για αναζήτηση πληροφόρησης των οφειλετών που δεν έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία ή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προσφεύγουν σε αυτή, με την εξυπηρέτηση όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και από τις τοπικές οργανώσεις του ΙΝΚΑ σε Πειραιά, Αγρίνιο, Κόρινθο, Κρήτη και Ρόδο.
- Την αύξηση της πληροφόρησης σχετικά με το υφιστάμενο δίκτυο των καταναλωτικών οργανώσεων στην Ελλάδα και την δυνατότητα συμβολής τους στην επίλυση των προβλημάτων του κοινού σχετικά με το ιδιωτικό χρέος, αλλά και γενικότερα σε θέματα παραβίασης του δικαίου του καταναλωτή και επιβολής καταχρηστικών όρων ή πρακτικών εκ μέρους εμπόρων.
Στελέχωση
Το δίκτυο ενημέρωσης καταναλωτών για τη Διαχείριση του Ιδιωτικού χρέους θα στελεχωθεί με εξειδικευμένους επαγγελματίες, κυρίως νομικούς και λογιστές, ενώ θα δημιουργηθεί και ενημερωτικό website με αποκλειστικό περιεχόμενο την παροχή σχετικής πληροφόρησης. Συγκεκριμένα, από την 1η Σεπτεμβρίου 2022, οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα από μεγάλες οφειλές σε τράπεζες, ασφαλιστικούς οργανισμούς, δημόσιο, εταιρείες ενέργειας κλπ, μπορούν να απευθύνονται στο νέο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης του ΙΝΚΑ+ και να λαμβάνουν πληροφόρηση και ενημέρωση σχετικά με τις δυνατότητες που τους παρέχονται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για την αντιμετώπιση οφειλών ή την συνολική διαχείριση του χρέους τους, προγραμματίζοντας ραντεβού με δικηγόρους που συνεργάζονται με τα γραφεία των τοπικών οργανώσεων ΙΝΚΑ που λειτουργούν σε Αθήνα, Πειραιά, Αγρίνιο, Χανιά και Ρόδο. Για τις υπόλοιπες περιοχές υπάρχει δυνατότητα για προγραμματισμό ραντεβού τηλεφωνικώς ή μέσω τηλεδιάσκεψης. Η υπηρεσία ΙΝΚΑ+ παρέχεται δωρεάν, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 213 0 999 140 (αστική χρέωση) και λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 10:00-14:00.
Σχετικά Άρθρα
- «Αλλάζω συσκευή»: βροχή οι καταγγελίες για «καπέλο» στις τιμές
- ΔΕΗ: αίτημα πιλοτικής δίκης για την ρήτρα αναπροσαρμογής
- Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για την αλλαγή τιμολογίων ρεύματος
- ΕΕΚΕ: διαγραφή 83% δανείου καταναλωτή με εργασιακή αστάθεια
- e-ΕΦΚΑ: νέα ηλεκτρονική υπηρεσία καταγγγελιών-ποιους αφορά
- Το φυσικό αέριο «πάει» στο Ναύπλιο και το Άργος