ecopress
Της Ντίνας Καράτζιου/ Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ξεκινάει τον έλεγχο παρακολούθησης – συμμόρφωσης και ορθής εφαρμογής των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ... Ιωάννα Τσιαπαρίκου: «Στόχευσή μας η εύρυθμη λειτουργία του ανταγωνισμού»

Της Ντίνας Καράτζιου/

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ξεκινάει τον έλεγχο παρακολούθησης – συμμόρφωσης και ορθής εφαρμογής των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ. Για το θέμα μιλάει στο «Εcopress» η πρόεδρος της ΡΑΣ κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, υπογραμμίζοντας, ότι στόχευση της Ανεξάρτητης Αρχής είναι η εύρυθμη λειτουργία του ανταγωνισμού και των ισότιμων όρων πρόσβασης στη σιδηροδρομική αγορά.

Ουσιαστικά, η Ανεξάρτητη Αρχή προχωρά στην  εφαρμογή της απόφασης της ολομέλειας 14006/12.10.2020) με τη οποία αποδέχθηκε ομόφωνα τις προτεινόμενες δεσμεύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, για την αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού σε δύο πεδία:   Στην αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών  καθώς και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Πρόεδρος της ΡΑΣ: «Στόχευσή μας η εύρυθμη λειτουργία του ανταγωνισμού»

«Η στόχευσή των παρεμβάσεων μας μέσα από τα νομοθετικά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας και που πηγάζουν από τις αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, είναι η αποτροπή τυχόν αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών, για μία αποτελεσματική και ανοιχτή σιδηροδρομική αγορά, με αναπτυξιακούς όρους υψηλής προστιθέμενης αξίας», αναφέρει στο «Ecopress» η πρόεδρος της ΡΑΣ κ Ιωάννα Τσιαπαρίκου.

 

 

Η ίδια εξηγεί, ότι η ΡΑΣ ενεργεί με γνώμονα την ισότιμη και χωρίς διακρίσεις πρόσβαση σε υποδομές και υπηρεσίες σιδηροδρομικών μεταφορών. Υπό αυτό το πρίσμα, «Ως εποπτεύουσα Ανεξάρτητη Αρχή της λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς με κανόνες δίκαιου ανταγωνισμού, η ΡΑΣ ξεκινάει τον έλεγχο παρακολούθησης – συμμόρφωσης και ορθής εφαρμογής των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ. Στο πλαίσιο αυτό η ΡΑΣ θα συνεργαστεί με όλους τους φορείς της σιδηροδρομικής αγοράς και θα συλλέξει, με κάθε πρόσφορο τρόπο, απόψεις και στοιχεία προκειμένου να αξιολογηθεί η  αποτελεσματικότητα των δεσμεύσεων για την αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών  και συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού», προσθέτει η πρόεδρος της ΡΑΣ.

Προτεραιότητα η τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού

Υπογραμμίζει ακόμη, ότι «Η είσοδος και άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην ελληνική σιδηροδρομική υποδομή, μεγιστοποιεί την κρισιμότητα των υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού για το περαιτέρω «άνοιγμα» της ελληνικής σιδηροδρομικής αγοράς. Ως εκ τούτου, η ΡΑΣ θεωρεί προτεραιότητα τη διασφάλιση της διαφάνειας και την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού στην συγκεκριμένη μονοπωλιακή αγορά». «Σε κάθε περίπτωση», τονίζει, «παρακολουθούμε στενά τις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των άλλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων. Τυχόν διαφοροποίηση  θα πρέπει να τεκμηριώνεται και να ακολουθεί τις  προβλεπόμενες θεσμοθετημένες απαιτήσεις».

Η απόφαση

Ειδικότερα, η Ολομέλεια της ΡΑΣ κατόπιν σχετικής εισηγήσεως της Προέδρου της ΡΑΣ κ. Ιωάννας Τσιαπαρίκου αποφάσισε: «Την έγκριση της έναρξης παρακολούθησης ορθής και αποτελεσματικής εφαρμογής των αναληφθεισών δεσμεύσεων από την εταιρία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. σε εφαρμογή της Απόφασης 14006/2020 της Ολομέλειας της ΡΑΣ».

Υπενθυμίζεται ότι με την προαναφερθείσα απόφαση, όπως καταγράφεται και σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή,  η Ολομέλεια της ΡΑΣ αποδέχθηκε ομόφωνα τις προτεινόμενες δεσμεύσεις της Εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, για την αποκατάσταση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στην αγορά εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών,  καθώς και στην αγορά συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Οι εν λόγω δεσμεύσεις της  ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε προτάθηκαν από  την  ίδια, μετά  την καταγγελία που υπέβαλε στη ΡΑΣ η σιδηροδρομική εταιρεία RAIL CARGO LOGISTICS GOLDAIR,  για ενδεχόμενες αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στα προαναφερθέντα πεδία. Η καταγγελία εξετάστηκε ενδελεχώς από  την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Περαιτέρω, η εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε υπέβαλε πρόταση δεσμεύσεων για την άρση των πιθανολογούμενων παραβάσεων του ανταγωνισμού. Μετά από τις απαραίτητες διευκρινίσεις και επαναδιατυπώσεις από πλευράς ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και την ικανοποίηση μέρους των αιτιάσεων της καταγγέλλουσας εταιρείας, εγκρίθηκαν από  τη ΡΑΣ οι προτεινόμενες δεσμεύσεις για τις οποίες, με την  απόφαση  της 28-04-2021 της Ολομέλειας ΡΑΣ ξεκινάει ο έλεγχος της ορθής εφαρμογής τους.

Ειδικότερα, η εταιρία ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ δεσμεύθηκε  ως προς τα ακόλουθα:

  • Στην κατάρτιση και υπογραφή, με ενδιαφερόμενες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, πρότυπων-συμβάσεων παράδοσης-παραλαβής (hand over-take over) για την σιδηροδρομική μεταφορά πλήρους συρμού σε ειδικά δρομολόγια ή μεμονωμένων βαγονιών (εφόσον υπάρχει μεταφορική ικανότητα) από τον Σταθμό «Διαλογή Θεσσαλονίκη»» προς το  Θριάσιο.
  • Στην εφαρμογή νέου κοστολογικού μοντέλου, σύμφωνα με την αρχή της κοστοστρέφειας, για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με ενιαία τιμολόγηση ανά τύπο τροχαίου υλικού, βαθμίδα και είδος συντήρησης προς όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Το νέο κοστολογικό μοντέλο, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου του από τη ΡΑΣ, θα έχει αναδρομική ισχύ από 01.01.2020.

Η απόφαση αποδοχής δεσμεύσεων από τη ΡΑΣ δε διαλαμβάνει οριστική κρίση της Αρχής,  ως προς τη διαπίστωση ή μη παράβασης, ενώ σε περίπτωση παράλειψης συμμόρφωσης µε τις εν λόγω δεσμεύσεις, η ΡΑΣ δύναται να επιβάλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

 

 

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας