Κατασκευαστικές: λύση υπόδειγμα η άμεση κατεδάφιση της γέφυρας Ισθμού
ΕιδήσειςΕπιχειρήσειςΈργαΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 14 Ιουνίου 2024 Αργύρης
Η ταχεία αποκατάσταση του προβλήματος που δημιουργήθηκε στην κυκλοφορία από το ατύχημα του βυτιοφόρου και η άμεση κατεδάφιση της γέφυρας στον Ισθμό της Κορίνθου αναδεικνύεται από τους εκπροσώπους των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών ως παράδειγμα άμεσης προώθησης λύσεων και καλής συνεργασίας υπουργείου και κατασκευαστικών εταιριών ευρύτερης εφαρμογής.
-«Η ταχύτητα αντίδρασης της πολιτείας και του κατασκευαστικού κλάδου στο πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα του Ισθμού, όταν και ελήφθησαν κρίσιμες αποφάσεις σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, θα πρέπει εφεξής να αποτελέσει πρότυπο για τη χώρα στην προσπάθειά της να αλλάξει το παραγωγικό της μοντέλο. Αντίθετα, εάν ενισχυθεί το νέο φαινόμενο αδυναμίας λήψης αποφάσεων στο κράτος λόγω ευθυνοφοβίας, το οποίο εμποδίζει την υλοποίηση σημαντικών έργων και επενδύσεων, τότε θα είναι θέμα λίγων ετών προτού η χώρα να βρεθεί ξανά σε αδιέξοδο», τόνισε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας κατά τη διάρκεια του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου “Redefining the Future Horizons” που διοργανώνει το ΤΜΕΔΕ στην Αθήνα.
Την ανάγκη να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις για την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, εξέφρασε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, και ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ ο Πρωθυπουργός και η Κεντρική Κυβέρνηση οδεύουν γρήγορα για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων για την προώθηση των επενδύσεων, συνεχίζοντας την επιτυχημένη δυναμική της πρώτης τετραετίας της διακυβέρνησης, εν τούτοις, κατά τη δεύτερη κυβερνητική θητεία παρατηρήθηκε μία απροθυμία ανάληψης ευθυνών από πολλά στελέχη.
Όπως τόνισε, σε πολλές επενδύσεις, «πολλοί προτάσσουν το επιχείρημα “εγώ δεν πάω φυλακή”, ωστόσο, εάν δεν θέλουν να αναλάβουν το θάρρος να υλοποιήσουν πολιτικές κι αν χρειαστεί να ελεγχθούν, καλύτερα να παραιτηθούν. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν τίθεται θέμα νομιμότητας, πρέπει να αναστείλουν την εν λόγω επένδυση. Μπορεί να σταθεί ένα αφήγημα τέτοιο, λόγω της ευθυνοφοβίας».
Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου: «Στα πρώτα τέσσερα χρόνια της διακυβέρνησης πραγματοποιήθηκε μία διάσωση. Δεν γίναμε ακόμα Σουηδία ή Ελβετία. Θα πρέπει να αλλάξουμε το παραγωγικό μας μοντέλο, Οι επενδυτές θέλουν ένα ασφαλές περιβάλλον. Απαιτείται η βούληση να ασκήσουν όλοι οι αρμόδιοι τα καθήκοντά τους στους τομείς ευθύνης τους».
Ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη να αλλάξει η παραγωγική βάση της Ελλάδας για να δημιουργήσουμε μία οικονομία που παράγει πλούτο και δεν τον ανακυκλώνει.
Όσον αφορά το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ο κ. Εξάρχου ανέφερε ότι απαιτούνται αποφάσεις γρήγορες. «Χρειάζεται θάρρος για να προχωρήσουν τα έργα. Υπήρχε στο παρελθόν, άρα ξέρουμε πώς πρέπει να γίνει» σημείωσε.
Συνεχίζοντας τόνισε ότι «πρέπει να εξαντληθεί το RRF, αλλά δεν είναι η βάση, καθώς εάν δεν αλλάξει η παραγωγική βάση της οικονομίας, το 2032 θα είμαστε σε πολύ δυσχερή θέση».
Το μέλλον, οι προκλήσεις και ο κύκλος των κατασκευών
Tο μέλλον και ο κύκλος των κατασκευών ήταν το αντικείμενο συζήτησης στο ειδικό Round Table Discussion «Υλοποιώντας σήμερα τις ανθεκτικές υποδομές του αύριο».
Ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Intrakat, Αναστάσιος Αρανίτης, ανέφερε ότι η ανθεκτικότητα των υποδομών αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα. Για αυτό τον λόγο χρειάζεται να εξεταστεί ο τρόπος, ο σχεδιασμός, η ταχύτητα και η ποιότητα της κατασκευής.
Όσον αφορά την τελευταία, ο Α. Αρανίτης δήλωσε ότι οι ελληνικές εταιρείες έχουν αρκετά υψηλό επίπεδο, ειδικά από τη στιγμή που έχουν αναλάβει ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεις καθώς σε αυτές εκτός από την κατασκευή εντάσσεται η λειτουργία και η διαχείριση των υποδομών.
Για τις προτεραιότητες που αφορούν την ανθεκτικότητα τόνισε ότι πρέπει να γίνει επαναπροσδιορισμός του σχεδιασμού των έργων και να δούμε ποια από τα υφιστάμενα θα ενισχυθούν.
Για την επέκταση του Ομίλου στη Ρουμανία ανέφερε ότι παρά το γεγονός ότι το ανεκτέλεστο της Intrakat βρίσκεται σε υψηλό σημείο στην Ελλάδα, υπάρχει η κρίση ότι στη χώρα μας υπάρχουν συνεχείς κρίσεις και ότι στο μέλλον θα υπάρξει δυστοκία. Αυτός ήταν ένας εκ των βασικών λόγων για τη στροφή στη γειτονική χώρα.
Τόνισε ότι και στη Ρουμανία υπάρχει το θέμα της έλλειψης προσωπικού, εξοπλισμού και υπεργολάβων, αλλά η χώρα είναι πιο ελαστική σε σχέση με την Ελλάδα όσον αφορά την εισαγωγή εργατών από το εξωτερικό.
Σχετικά με το ανεκτέλεστο στην Ελλάδα τόνισε ότι πρόκειται για μία περίοδο ευκαιρίας και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ωρίμανση των εταιριών, καθώς διαθέτουν τη νοοτροπία, τη στελέχωση και την κεφαλαιακή επάρκεια για να μεγαλώσουν.
Χαρακτήρισε ως θετικό την απουσία ξένων εταιρειών, καθώς δίνει στους ελληνικούς Ομίλους τη δυνατότητα μεγέθυνσης.
Ο εκτελεστικός διευθυντής του Ομίλου ΑΒΑΞ, Αντώνης Μιτζάλης, αναφέρθηκε στην ετοιμότητα των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών να ανταποκριθούν στην κλήση για την Εθνική Οδό το προηγούμενο Σαββατοκύριακου.
Πρόσθεσε ότι ο κλάδος έχει πλέον τα εφόδια ώστε να ετοιμαστεί για την αλλαγή του κύκλου καθώς κάποτε τα έργα θα τελειώσουν. Για το μέλλον τόνισε ότι οι όμιλοι πρέπει να στραφούν στη ψηφιοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη.
Σχετικά με τη διάρκεια της ΑΒΑΞ στο χρόνο ανέφερε ότι κατάφερε να αντέξει στο χρόνο παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον μεγάλοι όμιλοι με κινητικότητα μετόχων και στελεχών.
Όσον αφορά τις ιδιωτικές επενδύσεις επισήμανε ότι παίρνουν το δρόμο τους και ο κλάδος αυτός θα πάρει μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κατασκευών.
Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Καραγιάννης.
Σχετικά Άρθρα
- Αθηνών-Κορίνθου: πως αποφασίστηκε η κατεδάφιση της γέφυρας
- Από εβδομάδα η αποκατάσταση κυκλοφορίας στην Αθηνών- Κορίνθου
- Διπλό στοίχημα για τη γέφυρα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου
- Ολυμπία Οδός: κυκλοφοριακές αλλαγές λόγω έργων βαριάς συντήρησης
- Σταματήστε την κατεδάφιση της ιστορικής σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου!
- Έγκριση 14 εκατ. ευρώ για επέκταση του Προαστιακού στο Λουτράκι