ecopress
Αύξηση της επιδότησης από τα 800 στα 2500 ευρώ για ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και μικρά τετράτροχα οχήματα, πρόσθετα κίνητρα για εταιρικούς στόλους και εγκατάσταση... «Κινούμαι ηλεκτρικά»: 2500 ευρώ για μικρά αυτοκίνητα και 5500 ευρώ για ταξί

Αύξηση της επιδότησης από τα 800 στα 2500 ευρώ για ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και μικρά τετράτροχα οχήματα, πρόσθετα κίνητρα για εταιρικούς στόλους και εγκατάσταση φορτιστών και «μπόνους» απόσυρσης στα 5.500 ευρώ από 2.500 σήμερα, για αντικατάσταση ταξί με ηλεκτροκίνητο όχημα, περιλαμβάνονται στη δέσμη νέων μέτρων για αναβάθμιση των κινήτρων του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» του ΥΠΕΝ.

 

Ειδικότερα σε ότι αφορά μικρά ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και μικρά τετράτροχα οχήματα τα οποία στο πλαίσιο του προγράμματος αποτελούν ειδική κατηγορία,  στην οποία περιλαμβάνονται δίκυκλα από L5e έως L7e και τα μικρο-αυτοκίνητα, θα ισχύσει αύξηση του μέγιστου ποσού επιδότησης, το οποίο θα ανέλθει στα 2.500 ευρώ έναντι των 800 ευρώ  που ισχύει μέχρι σήμερα. Σκοπός αυτής την συγκεκριμένης δράσης είναι η  προώθηση των τετράτροχων μικρού μεγέθους (λόγω χαρακτηριστικών, μέγιστης ταχύτητας κλπ.), τα οποία ταξινομούνται στην κατηγορία δικύκλων, τρικύκλων αν και το κόστος αγοράς τους κυμαίνεται ανάμεσα στα 8.000 ευρώ και 11.000 ευρώ.

Σύμφωνα με διαβιβαστικό έγγραφο (α.π. 74291/242/4-8-2021) του Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης του ΥΠΕΝ που υποβλήθηκε προ ημερών στη Βουλή, ήδη έχουν δρομολογηθεί και πολύ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή βελτιώσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Ένα χρόνο μετά την θεσμοθέτηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα  το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να αυξήσει το ποσοστό απορρόφησης των πόρων, το οποίο σήμερα είναι χαμηλό, αποφάσισε να προχωρήσει στην παροχή περισσότερων κινήτρων προς τους πολίτες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ οι βελτιώσεις αυτές θα προβλέπουν τα ακόλουθα:

  • Οι εταιρείες θα μπορούν να υποβάλλουν αίτημα υπαγωγής για την αγορά ή μίσθωση έως και 10 οχημάτων, έναντι τριών ή έξι για τις νησιωτικές περιοχές που ισχύει σήμερα.
  • Οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα απόσυρσης ίσου αριθμού οχημάτων με τον αριθμό που αιτούνται προς επιδότηση.
  • Οι εταιρείες θα επιτρέπεται να υποβάλλουν αιτήματα υπαγωγής για την αγορά και εγκατάσταση «έξυπνων» φορτιστών για το 50% των οχημάτων που αιτούνται προς ενίσχυση, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση τους θα είναι αμιγώς εταιρική, και όχι για εμπορικούς σκοπούς, και θα τεκμαίρεται το δικαίωμα εγκατάστασης στον τόπο υλοποίησης.
  • Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, της διανομής κατ’ οίκον και της διανομής δεμάτων  θα επιδοτούνται για την αγορά έως 10 ποδηλάτων, με στόχο την προώθηση της μικροκινητικότητας, ειδικά  στην παράδοση στον τελικό καταναλωτή.
  • Άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στο πέρας της περιόδου χρονομίσθωσης (leasing), κίνητρο το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει θετικές επιπτώσεις στους εταιρικούς στόλους.
  • Το ποσό της απόσυρσης για τα ταξί θα ανέλθει στα 5.500 ευρώ, από 2.500 σήμερα, ενώ επιπροσθέτως προβλέπεται συνολικά αύξηση και του ποσοστού και του ποσού επιδότησή τους αξιοποιώντας και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το ελληνικό σχέδιο για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση τέθηκε σε λειτουργία πέρσι τέτοια εποχή. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πάρουν κάθε πληροφορία γύρω από τις επιδοτήσεις και τα διαδικαστικά από την πλατφόρμα kinoumeilektrika.gov.gr

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας