ecopress
Μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας είναι στην πρώτη γραμμή των αλλαγών  του Κώδικα Οδική Κυκλοφορία (ΚΟΚ), που προωθεί το υπουργείο... ΚΟΚ: με 30 χλμ/ώρα σε δρόμους αστικού ιστού και ήπιας κυκλοφορίας

Μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας είναι στην πρώτη γραμμή των αλλαγών  του Κώδικα Οδική Κυκλοφορία (ΚΟΚ), που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. 

Δέκα έξι χρόνια έχει να αλλάξει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), γεγονός που επισπεύδει την αναθεώρησή του. Σε αυτήν, εξετάζεται και η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα προκρίνεται το όριο ταχύτητας στους δρόμους εντός του αστικού ιστού να μειώθεί από 50 σε 30 χλμ/ώρα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ertnews και της δημοσιογράφου  Ρεγγίνας Σαβούρδου.

«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008. Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Εκπαιδευτές οδήγησης: υπέρ ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στις πόλεις

 

Πάντως, σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι τόσο η αστυνόμευση όσο και εκπαίδευση των οδηγών.

Στη στρατηγική για την οδική ασφάλεια βασικός στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η μείωση των τροχαίων συμβάντων και για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας εξετάζεται η ένταξη ψηφιακών μέσων για την επιτήρησή του καθώς είναι πρακτικά αδύνατον να υπάρχει ένας αστυνομικός για κάθε παραβάτη οδηγό.

Στον σχεδιασμό προβλέπονται, ακόμη, λελογισμένες ποινές και πρόστιμα µε στόχο τη συμμόρφωση του οδηγού που παραβίασε τους κανόνες και όχι «ποινές» στο όχημα.

Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.

Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια εντάσσονται και παρεμβάσεις όπως η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος, με κόμβους κι έξυπνες διαβάσεις

Αποκαρδιωτικά στοιχεια της ΕΛΣΤΑΤ για τα Τροχαία

Τη μαύρη λίστα στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό Τροχαίων περιστατικών, επιβεβαιώνει η ΕΛΣΤΑΤ.

Ειδικότερα, τα στοιχεία της Αρχής για τον μήνα Νοέμβριο, καταδεικνύουν ότι σημειώθηκε αύξηση των περιστατικών κατά 3,5% με 945 τροχαία ατυχήματα από τα 913 τον Νοέμβριο του 2022.

Τον ίδιο μήνα 45 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο. Συνολικά τραυματίστηκαν 1.096 οδηγοί και συνεπιβάτες, εκ των οποίων βαριά τραυματίστηκαν 52.

Δείτε το ρεπορτάζ της ertnews  στο βίντεο:

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας