ecopress
Έκτακτο σχέδιο για την αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενου ενεργειακού  μπλακ άουτ  που περιλαμβάνει περιορισμό μετακινήσεων, τηλεργασία,  και φρένο στα ΙΧ  προετοιμάζει η Κομισιόν, στην περίπτωση... Κομισιόν: περιορισμός μετακινήσεων-τηλεργασία για την αποφυγή μπλακ άουτ

Έκτακτο σχέδιο για την αντιμετώπιση ενός ενδεχόμενου ενεργειακού  μπλακ άουτ  που περιλαμβάνει περιορισμό μετακινήσεων, τηλεργασία,  και φρένο στα ΙΧ  προετοιμάζει η Κομισιόν, στην περίπτωση που η Ρωσία κλείσει τις στρόφιγγες του φυσικού αερίου.

Νέες ανατροπές στην καθημερινότητα των  ευρωπαίων πολιτών, θα φέρει το έκτακτο σχέδιο της Κομισιόν, το οποίο σχεδιάζεται να εφαρμοστεί στην περίπτωση ενεργειακού μπλακ άουτ, από ενδεχόμενη την παύση  της εισροής ρωσικών υδρογονανθράκων στην ευρωπαϊκή αγορά.  Το σχέδιο που αποκάλυψε η ισπανική εφημερίδα «El Pais» και παρουσιάζει η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» αναμένεται να δημοσιοποιηθεί από την Κομισιόν στις 18 Μαϊου και στοχεύει στην εξασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας των νοικοκυριών και κρίσιμων κρατικών υποδομών, σε ενδεχόμενο μπλάκ άουτ.

Το σχέδιο

Το σχέδιο, καλύπτει, τουλάχιστον θεωρητικά, την περίπτωση ενός μπλακάουτ στην εισροή ρωσικών υδρογονανθράκων στην ευρωπαϊκή αγορά και βασίζεται στον κανονισμό για την εφοδιαστική ασφάλεια, που έχει τεθεί σε ισχύ από το 2017 – μπορεί δε, υπό προϋποθέσεις, να επεκταθεί και στο πετρέλαιο. Σύμφωνα πάντα με τα δημοσιεύματα, οι δράσεις που εξετάζονται είναι οι εξής:

Τηλεργασία έως τρεις φορές την εβδομάδα με την οποια αναμένεται να γίνει εξοικονόμηση 500.000 βαρελιών πετρελαίου. Μία ημέρα τηλεργασίας ισοδυναμεί με 170.000 λιγότερα βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.

Κοινή χρήση αυτοκινήτου με άλλους ανθρώπους (carpooling) και ήπια οικονομική ενίσχυση σημαίνει 470.000 λιγότερα βαρέλια.

Μείωση ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους τουλάχιστον κατά 10 χλμ./ώρα ισούται με 430.000 βαρέλια λιγότερα.

Κυριακές χωρίς αυτοκίνητα στις πόλεις ισοδυναμεί με 380.000 βαρέλια λιγότερα, ενώ η χρήση μονών – ζυγών στις πόλεις εξοικονομεί 210.000 βαρέλια πετρέλαιο.

Περιορισμός αεροπορικών ταξιδιών για επαγγελματικούς λόγους

Χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και τρένων αντί για αεροπλάνα.

Ο πονοκέφαλος της πληρωμής

Το σχέδιο αναπτύσσεται τη στιγμή όπως αναφέρει το δημοσίευμα πλησιάζει  ώρα του «ταμείου» για τις ποσότητες φυσικού αερίου που έχουν ήδη παραλάβει οι Ευρωπαίοι από την Gazprom και εξακολουθεί να επικρατεί σύγχυση αναφορικά με τον τρόπο πληρωμής. Με άλλα λόγια, για το εάν και κατά πόσο οι «27» και οι επιχειρήσεις τους θα δεχθούν (αμέσως ή εμμέσως) το νέο σύστημα πληρωμών σε ρούβλια ή, αντιθέτως, θα βρεθούν στη θέση της Πολωνίας και της Βουλγαρίας, προς τις οποίες η Μόσχα έχει ήδη κλείσει τη στρόφιγγα.

Καθόλου απλή υπόθεση

Η υπόθεση κάθε άλλο παρά απλή είναι, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, καθώςκαι από τα περίπου 155 δισ. κυβικά μέτρα που αγόρασαν πέρυσι τα κράτη – μέλη της ΕΕ από τη Ρωσία, εκτιμάται ότι μόνο τα δύο τρίτα μπορούν να καλυφθούν εντός του έτους από άλλες πηγές. Κάτι που σημαίνει, πρακτικά, ότι μένει ένα κενό της τάξης των 50 και πλέον δισ. κυβικών, ποσότητα η οποία ισοδυναμεί με το σύνολο της κατανάλωσης Ρουμανίας, Ουγγαρίας, Αυστρίας, Τσεχίας, Σλοβακίας, Εσθονίας, Λετονίας και Λιθουανίας – ή με πάνω από το μισό του αερίου που έχει ανάγκη η Γερμανία!

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Ταυτόχρονα, οι Βρυξέλλες θα επιχειρήσουν να διασφαλίσουν ότι καμία χώρα της ΕΕ δεν θα αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι κάποιας άλλης, επειδή θα έχει πρόσβαση σε μεγαλύτερες ποσότητες πετρελαίου και φυσικού αερίου. Κάτι που σημαίνει, με τη σειρά του, ότι θα υπάρξει ένας μηχανισμός αναδιανομής ανάμεσα στα κράτη – μέλη, με ευθύνη της Κομισιόν, ο οποίος αρχικά προβλέπεται να λειτουργεί σε εθελοντική βάση και, εφόσον κριθεί αναγκαίο, να είναι υποχρεωτικός και να συνοδεύεται από τις ανάλογες ρήτρες. «Οι εταίροι μας ζητούν να υπάρξει ένα συντονισμένο σχέδιο, με σκοπό να αποφασίζεται από κοινού ποιες βιομηχανίες θα επηρεαστούν σε μια τέτοια περίπτωση, ώστε να αποφευχθεί η πρόκληση προβλημάτων ανταγωνισμού μεταξύ τους» αναφέρει πηγή της Κομισιόν στην «el Pais».

Τι κάνουν οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Ηδη πολλές ευρωπαϊκές χώρες λαμβάνουν μέτρα σε αυτήν την κατεύθυνση. Στη Γερμανία, η κυβέρνηση του Βερολίνου αποφάσισε να μειώσει στα 9 ευρώ για το επόμενο τρίμηνο την τιμή της μηνιαίας κάρτας για τα δημόσια μέσα μεταφοράς, ώστε οι πολίτες να τραβήξουν χειρόφρενο στα ΙΧ τους και να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μεταφοράς. Στην Ιταλία, εφαρμόζεται η «Επιχείρηση Θερμοστάτης». Σύμφωνα λοιπόν με τα μέτρα που έχουν εγκριθεί για τα δημόσια κτίρια, δίνοντας ανάλογες συστάσεις και για τα ιδιωτικά, τον χειμώνα η θερμοκρασία δεν μπορεί να ρυθμίζεται πάνω από τους 19 βαθμούς Κελσίου, με μέγιστη απόκλιση δύο βαθμών. Όσο για το καλοκαίρι, δεν θα μπορεί οι θερμοστάτες να πέφτουν κάτω από τους 27 βαθμούς, Σε ένα ανάλογο πλαίσιο κινούνται και η Γαλλία, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Πορτογαλία. Το Παρίσι, μάλιστα, τον Μάρτιο, είχε ζητήσει από τους πολίτες να συμμετέχουν στην προσπάθεια κατεβάζοντας τους θερμοστάτες στα σπίτια κατά έναν βαθμό – «αυτό ισοδυναμεί με 12-15 λιγότερα τάνκερ μεθανίου στα γαλλικά λιμάνια» είχε δηλώσει τότε η CEO του ενεργειακού ομίλου της Engie

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας