ecopress
Η κυκλοφορία στο Λεκανοπέδιο της Αττικής έχει επανέλθει μετά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου στα επίπεδα κορεσμού προ του καλοκαιριού. Οι οδικοί άξονες που... Κυκλοφοριακό: οι αιτίες και οι δρόμοι της μεγάλης συμφόρησης

Η κυκλοφορία στο Λεκανοπέδιο της Αττικής έχει επανέλθει μετά το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου στα επίπεδα κορεσμού προ του καλοκαιριού. Οι οδικοί άξονες που παρουσιάζουν τα σημαντικότερα προβλήματα και οι λόγοι που δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος. 

Οι οδικοί άξονες, που παρουσιάζουν τα σημαντικότερα προβλήματα, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, είναι η Λεωφόρος Κηφισού, η Λ. Βασιλίσσης Αμαλίας, η Ποσειδώνος και η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος του Σκαραμαγκά.

-«Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις σε σημεία που κατασκευάζονται οι νέοι σταθμοί του μετρό, ο τουρισμός που παραμένει σε υψηλά ακόμα επίπεδα, καθώς και η πτώση στην τιμή των καυσίμων που ενθαρρύνει τη χρήση ΙΧ αποτελούν παραμέτρους που επιβαρύνουν και θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση το επόμενο διάστημα», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου. 

«Το αποτέλεσμα είναι ότι αφενός οι καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής (πρωινή και απογευματινή) είναι μεγαλύτερες στους βασικούς άξονες του λεκανοπεδίου, αφετέρου η συμφόρηση διαρκεί μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα», εξηγεί ο κ. Παπαντωνίου.

Κίνητρα για τα ΜΜΜ   

Οι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν ότι μετά την περίοδο της πανδημίας κατά την οποία απομακρύνθηκαν οι πολίτες από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είναι απαραίτητο να ξεκινήσουν πλέον να τα χρησιμοποιούν και πάλι για να αποσυμφορηθούν οι δρόμοι. Εξάλλου, κρίνεται απαραίτητο και λόγω της ενεργειακής κρίσης. Όπως λέει ο πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων πρέπει να υπάρξουν κίνητρα για να προτιμήσουν οι πολίτες τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους.

– «Οι παράμετροι που επηρεάζουν την επιλογή του μέσου μετακίνησης περιλαμβάνουν το χρόνο, το κόστος και την άνεση και δεδομένου ότι ο χρόνος και η άνεση των ΜΜΜ δεν μπορούν να αλλάξουν ριζικά, μια σημαντική αλλαγή στο κόστος μπορεί να προκαλέσει ένα ισχυρό θετικό σοκ. Πιο συγκεκριμένα, μια μηνιαία κάρτα ΜΜΜ σε πολύ χαμηλή τιμή, η οποία θα επιδοτεί τις μετακινήσεις σαν το fuelpass, αλλά θα έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά επιδοτώντας μετακινούμενους των ΜΜΜ, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της χρήσης ΜΜΜ, οδηγώντας σε πολλαπλά οφέλη τόσο στους μετακινούμενους όσο και στην κοινωνία, σε επίπεδα οικονομικής και ενεργειακής κρίσης, κυκλοφοριακού καθώς και περιβαλλοντικού προβλήματος. Η επερχόμενη ενεργειακή κρίση ίσως αποτελέσει μια ευκαιρία εφαρμογής παρεμβάσεων, η οποία δεν πρέπει να χαθεί», σημειώνει ο κ. Παπαντωνίου.

 Τα μέσα μικροκινητικότητας

Τα μέσα μικροκινητικότητας, όπως αποκαλούν οι ειδικοί τα ποδήλατα, τα πατίνια και τους παρεμφερείς τρόπους μετακίνησης, κερδίζουν έδαφος σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες απέναντι στις συνθήκες της ενεργειακής κρίσης αλλά και απέναντι στην αυξημένη κυκλοφορία. Στην Ελλάδα έχουν κάνει πιο έντονη την παρουσία τους στους δρόμους το τελευταίο διάστημα και η αύξηση της χρήσης τους θα μπορούσε να αποτελέσει μέρος της λύσης, αλλά αυτό θα πρέπει να γίνει μέσα σε ένα πλαίσιο ασφάλειας για τους χρήστες και συνδυαστικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς οι αποστάσεις που μπορούν να καλύψουν δεν είναι πολύ μεγάλες.

-«Είναι ξεκάθαρο ότι τόσο τα μέσα μικροκινητικότητας όπως τα ηλεκτρικά πατίνια όσο και το ποδήλατο αποτελούν μέσα μετακίνησης τα οποία παρουσιάζουν πολλαπλά οφέλη στην κυκλοφορία, στο περιβάλλον και στους ίδιους τους μετακινούμενους. Επομένως πρέπει να αποτελούν βασική προτεραιότητα σε κάθε πόλη. Για να ενσωματωθούν ωστόσο στο συγκοινωνιακό σύστημα μιας πόλης, δεδομένου ότι αποτελούν μέσα που μπορούν να καλύψουν αυτόνομα μικρές σχετικά αποστάσεις, είναι σημαντικό να συνδυαστούν με άλλα μέσα, είτε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είτε με το ΙΧ. Για το σκοπό αυτό χρειάζεται ένα συνολικό σχέδιο ενθάρρυνσης τους που θα δίνει ξεκάθαρα κίνητρα (οικονομικά και άλλα) για τη χρήση τους σε μετακινήσεις για την εργασία, θα δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας στο οδικό δίκτυο με βελτίωση της υποδομής και παρεμβάσεις σε επικίνδυνα σημεία, αστυνόμευση για την ασφαλή κυκλοφορία τους στο οδικό δίκτυο και ανάδειξη της ωφέλειας που προκαλούν μέσα από δράσεις ευαισθητοποίησης», καταλήγει ο κ. Παπαντωνίου.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.