Λάρισα: ηχοπετάσματα κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών από τον ΟΣΕ
Αστικό περιβάλλονΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΥποδομές 14 Μαΐου 2021 ecotypos
Με στόχο την προστασία της ζωής, την ασφάλεια αλλά και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, ο ΟΣΕ προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται σε κοντινές αποστάσεις από συνοικίες της Λάρισας.
Στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών που διασχίζουν την πόλη της Λάρισας, προστατεύοντας τη ζωή και την ασφάλεια των κατοίκων στις συνοικίες που γειτνιάζουν στις γραμμές, προχωρεί με χθεσινή απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, η διοίκηση του ΟΣΕ Α.Ε.
Αντικείμενο του έργου
Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 5,9 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, είναι η κατασκευή ηχοπετασμάτων σε τμηματικές θέσεις του σιδηροδρομικού διαδρόμου και εντός του αστικού ιστού της πόλης της Λάρισας, από το Σταθμό του Μεζούρλου έως τη γέφυρα του Πηνειού ποταμού, κατά μήκος σιδηροδρομικής όδευσης 10 km.
Οι προτεινόμενες κατασκευές αφορούν τόσο στην αντιμετώπιση των κοινωνικών επιπτώσεων που αφορούν στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του Σιδηροδρόμου εντός του οικιστικού ιστού, όσο και στη βελτίωση του επιπέδου θορύβου που προέρχεται από τη λειτουργία της γραμμής στην γειτνιάζουσα με αυτή περιοχή.
Η επιλογή των θέσεων
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ, η επιλογή των θέσεων τοποθέτησης βασίσθηκε στις ακόλουθες αρχές :
- Τοποθετούνται ηχοπετάσματα, σε συνολικό μήκος 4,8 km κατά μήκος των ορίων του σιδηροδρομικού άξονα όπου υπάρχουν οικιστικές ή άλλες ευαίσθητες χρήσεις, προκειμένου να επιτευχθεί προστασία του ακουστικού περιβάλλοντος από την επιρροή του σιδηροδρομικού θορύβου.
- Τοποθετείται περίφραξη, σε συνολικό μήκος 3,2 km σε λοιπές θέσεις : (α) όπου οι παρακείμενες χρήσεις δεν χρήζουν προστασίας όσον αφορά την ποιότητα ακουστικού περιβάλλοντος, (β) όπου λόγοι ορατότητας επιβάλουν περιορισμούς στην παρεμβολή εμποδίων μεταξύ κινουμένων εγκάρσια προς τον σιδηροδρομικό διάδρομο (οχήματα, πεζοί) και των αξόνων των σιδηροδρομικών γραμμών, (γ) όπου είναι απαραίτητο για την προστασία έναντι ανεπιθύμητης εισόδου ατόμων στο σιδηροδρομικό διάδρομο.
Η συμβασιοποίηση του έργου που συγχρηματοδοτείται από περιφερειακό πρόγραμμα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, εκτιμάται εντός του 2021 και ο συμβατικός χρόνος υλοποίησής του σε 18 μήνες.
Σχετικά Άρθρα
- ΕΡΓΟΣΕ: υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο στο Κρυονέρι
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Β φάση ο διαγωνισμός για 6ο προβλήτα ΟΛΘ-δυτικό προαστιακό
- Μετρό: επεκτείνεται προς το Ίλιον
- Υποδομών: πότε θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα ΟΛΘ
- Υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο Ροδοδάφνη – Ρίο
- ΕΡΓΟΣΕ: η πορεία εξέλιξης των σιδηροδρομικών έργων