ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Μάχη καυσίμων με αντικείμενο την κάλυψη των αναγκών σε ηλεκτρική ενέργεια για τη μεταβατική περίοδο μέχρι την επικράτηση των ανανεώσιμων πηγών... Μάχη καυσίμων με τελικό νικητή τις ΑΠΕ – ΔΕΗ και «Μυτιληναίος» διασταύρωσαν τα ξίφη τους παρουσία του  ΓΓ Ενέργειας

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Μάχη καυσίμων με αντικείμενο την κάλυψη των αναγκών σε ηλεκτρική ενέργεια για τη μεταβατική περίοδο μέχρι την επικράτηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας διεξάγεται στην ενεργειακή αγορά. Το βασικό ερώτημα είναι ο βαθμός συμμετοχής του λιγνίτη στο ενεργειακό ισοζύγιο την επόμενη δεκαετία και ο ρυθμός υποκατάστασής του από το φυσικό αέριο και σε βάθος χρόνου τις ανανεώσιμες πηγές.


Οι δύο εναλλακτικές στρατηγικές παρουσιάστηκαν την  Πέμπτη 3 Μαίου 2018 στο συνέδριο της Ελληνικής δεξαμενής σκέψης για την ενεργειακή οικονομία που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα αφενός από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ Μανώλη Παναγιωτάκη και αφετέρου από τον γενικό διευθυντή Ηλεκτρικής Ενέργειας του ομίλου Μυτιληναίος, ενός από τους ισχυρότερους ιδιωτικούς ομίλους στο χώρο της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου Ντίνο Μπενρουμπή.
Ο κ. Παναγιωτάκης ζήτησε να ολοκληρωθεί το συντομότερο ο ενεργειακός σχεδιασμός και να δοθεί ξεκάθαρη απάντηση στο ερώτημα αν ο λιγνίτης θα παραμείνει στο ενεργειακό σχεδιασμό ή θα εξοβελιστεί, περίπτωση στην οποία όπως υποστήριξε δεν έχει νόημα η πώληση των λιγνιτικών μονάδων Μεγαλόπολης και Φλώρινας και θα πρέπει η ΔΕΗ να ξεκινήσει τη διαδικασία αποξήλωσης των μονάδων. “Δεν μπορούμε να πατάμε σε δύο βάρκες. Αν δεν υπάρχει ξεκάθαρος σχεδιασμός και αν ο επενδυτής δεν ξέρει το ενεργειακό μίγμα, δεν υπάρχει λόγος να επενδύσει ή θα απαξιώσει το τίμημα” , ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ Παναγιωτάκης.
Από την άλλη πλευρά ο κ. Μπενρουμπή παρουσίασε τον σχεδιασμό του ομίλου για την κατασκευή νέας μονάδας φυσικού αερίου ισχύος 650 μεγαβάτ η οποία όπως είπε θα καλύψει το κενό που δημιουργείται από τις αρχές της δεκαετίας του 2020 στην ηλεκτροπαραγωγή, εξαιτίας της απόσυρσης παλιών μονάδων. Όπως ανέφερε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου μια νέα μονάδα φυσικού αερίου το 2025 θα λειτουργεί με κόστος παραγωγής 67 ευρώ ανά μεγαβατώρα έναντι 105 ευρώ για μία αντίστοιχη λιγνιτική μονάδα, λόγω της αύξησης του κόστους αγοράς των δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.
Η εικόνα από το υπουργείο Ενέργειας – σύμφωνα και με τον γενικό γραμματέα κ. Μιχάλη Βερροιόπουλο που συμμετείχε στο ίδιο συνέδριο – είναι ότι ο ενεργειακός σχεδιασμός θα ισορροπεί ανάμεσα στην ανάγκη απεξάρτησης από τον άνθρακα και την ασφάλεια εφοδιασμού (δεδομένου ότι το φυσικό αέριο είναι εισαγόμενο ενώ ο λιγνίτης εγχώρια πηγή).

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.