Προβλήματα στην εισαγωγή της βιοαιθανόλης στη βενζίνη από την 1η Ιανουαρίου 2019
ΕιδήσειςΕνέργειαΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΦυσικοί πόροι 30 Νοεμβρίου 2018 Αργύρης
Του Κώστα Βουτσαδάκη/
Προβλήματα στην εισαγωγή της βιοαιθανόλης στη βενζίνη, που ξεκινά από 1ης Ιανουαρίου, επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου των πετρελαιοειδών, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων τον κίνδυνο να αυξηθεί το λαθρεμπόριο στα οινοπνευματώδη, που επίσης χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη τη συγκεκριμένη ουσία αλλά και ελλείψεις στο θεσμικό πλαίσιο λίγες ημέρες πριν την εφαρμογή του.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία (Ν. 4546/2018, άρθρο 29) από 1ης Ιανουαρίου 2019 καθίσταται υποχρεωτική η προσθήκη βιοαιθανόλης στη βενζίνη, σε ποσοστό 1 % (το οποίο γίνεται 3,3 % από το 2020, με προοπτική περαιτέρω αύξησης τα επόμενα χρόνια).
Ελλείψεις
Πηγές του κλάδου σημειώνουν όμως ότι πρακτικά η δυνατότητα εισαγωγής και διάθεσης των εν λόγω προϊόντων είναι αδύνατη, εξαιτίας της έλλειψης Κανονιστικού Πλαισίου με το οποίο θα καθορίζεται η διαχείριση της βιοαιθανόλης και των βιοαιθέρων. Σε εκκρεμότητα είναι επίσης, όπως υποστηρίζουν και ο τρόπος με τον οποίο θα υπολογίζεται η συμμετοχή των βιοκαυσίμων στις βενζίνες, καθώς δεν έχει καθοριστεί αν ο υπολογισμός θα γίνεται σε ετήσια βάση ή θα είναι σταθερό ποσοστό ανά παρτίδα παραγόμενης βενζίνης.
-“Κάπου ανάμεσα στο Χημείο του Κράτους, τις Τελωνειακές Υπηρεσίες και το Υπουργείο Ενέργειας έχουν χαθεί οι διαδικασίες και το θεσμικό πλαίσιο για τη σωστή διακίνηση της βιοαιθανόλης”, αναφέρουν και προσθέτουν:
“Η αγορά έχει από καιρό δραστηριοποιηθεί και παρακαλεί να καθοριστεί άμεσα ένα νομοθετικό πλαίσιο σοβαρό, πρακτικό και εφαρμόσιμο για τη διαχείριση αυτού του νέου βιοκαυσίμου χωρίς τρύπες για τους λαθρεμπόρους.
Περιορισμένος χρόνος
Ο χρόνος βέβαια είναι εξαιρετικά περιορισμένος. Έχουν μείνει 30 ημέρες μέχρι την έναρξη εφαρμογής του μέτρου και πρακτικά δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο. Ποιος κάνει τι στην αλυσίδα διακίνησης; Πως ελέγχεται και επιβεβαιώνεται πρακτικά και άμεσα η προέλευση και η χρήση της βιοαιθανόλης με όποια μορφή και αν μπαίνει αυτή στο ρεζερβουάρ του καταναλωτή;
Πώς θα ελέγχεται η βιοαιθανόλη για να μην καταλήγει στη βιομηχανία του ποτού όπου εκεί ο ΕΦΚ είναι 24,5 ευρώ το λίτρο έναντι 0,75 ευρώ το λίτρο στη βενζίνη; Τα προβλήματα που αναμένεται να προκύψουν είναι τεράστια”.
Στα προβλήματα περιλαμβάνονται και οι φυσικές ιδιότητες της βιοαιθανόλης, δηλαδή το γεγονός ότι (σε συνδυασμό με το ζεστό κλίμα της χώρας μας) εξατμίζεται πολύ εύκολα, ενώ τυχόν προσμίξεις με νερό/ υγρασία μπορεί να τη διαχωρίσουν από τη βενζίνη. Τα προβλήματα αυτά είναι τεχνικά αντιμετωπίσιμα και η νομοθεσία προβλέπει ειδικές διαδικασίες ανάμιξης και μεταφοράς της νέας βενζίνης για την αποφυγή του διαχωρισμού
Σχετικά Άρθρα
- Συνεχίζεται η αύξηση τιμών υλικών και κόστους κατασκευής κτιρίων
- Ανοδικά η κατανάλωση καυσίμων παρά την αύξηση των τιμών
- Γιατί αυξήθηκε η κατανάλωση σε ρεύμα και καύσιμα, παρά την ακρίβεια
- ΕΕ: κινητήρες εσωτερικής καύσης με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα
- ΔΕΗ: επιχειρηματική ιστορία ανάκαμψης στην τετραετία 2019-23
- Ελεύθεροι επαγγελματίες: οι αυξήσεις ασφαλιστικών εισφορών για το 2023