«Μετωπική» για το Μετρό Θεσσαλονίκης
ecoinsiderΑυτοδιοίκησηΈργα 9 Σεπτεμβρίου 2019 Αργύρης
Η παράταση μέχρι το 2023 για την ολοκλήρωση των έργων Μετρό Θεσσαλονίκης και η αλλαγή σχεδιασμού με σημείο αναφοράς τον σταθμό Βενιζέλου, που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ προκάλεσε αντιδράσεις, που παίρνουν μορφή “μετωπικής” σύγκρουσης.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης ο κ Μητσοτάκης είπε κατά την κεντρική ομιλία του στη ΔΕΘ ότι με τα σημερινά δεδομένα η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό» και δήλωσε: “Επιστρέφουμε στην αρχική λύση για τον σταθμό -με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε στο Σταθμό Αγίας Σοφίας. Έτσι, το Μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023!
Γ. Βαρεμένος
«Πίσω ολοταχώς για το μετρό της Θεσσαλονίκης σήμανε ο κ. Μητσοτάκης, με όσα είπε στα εγκαίνια της Έκθεσης στη Θεσσαλονίκη», σημείωσε σε δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, σχολιάζοντας την ομιλία του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.
«Το δώρο που έφερε στους Θεσσαλονικείς ήταν το ξήλωμα όσων έγιναν τα 3,5 τελευταία χρόνια, που οδηγεί σε καθυστέρηση του έργου για 2,5 χρόνια και αύξηση του κόστους, από το οποίο θα ωφεληθούν οι συγκεκριμένοι και θα πληρώσουν οι πολλοί», προσθέτει ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας.
Τοπικές αντιδράσεις
Στο μεταξύ φορείς και παράγοντες της πόλης αντέδρασαν στις κυβερνητικές ανακοινώσεις, με επικεφαλής τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη. Όταν το θέμα τέθηκε με δημοσιογραφική ερώτηση στη συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού, ο κ Μητσοτάκης είπε ότι “σέβεται τη διαφορετική άποψη του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, που μαζί με άλλους ζητάει να παραμείνουν τα αρχαία στο Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης και εξήγησε πως κατέληξε στην απόφαση για απομάκρυνση και επανατοποθέτηση ύστερα από την ενημέρωση που είχε από τον αρμόδιο υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα και τη συνάντηση με τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων. Χαρακτήρισε “μη λύση” αυτή που δρομολογήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και προέβλεπε την παραμονή των αρχαίων, ενώ είπε ότι παραμένει άγνωστο αν ήταν τεχνικά εφικτή. Σημείωσε πως η ίδια η πόλη της Θεσσαλονίκης να αποφασίσει τι θέλει με το Μετρό”.
Σχετικά Άρθρα
- ΣτΕ: η απόφαση για τα αρχαία του μετρό Θεσσαλονίκης
- Θεσσαλονίκη: τέλος τα εργοτάξια στον σταθμό Βενιζέλου
- Υποδομών: πότε και πού θα φτάσει το μετρό με τις νέες επεκτάσεις
- Μετρό Θεσσαλονίκης: με ΣΔΙΤ ο διαγωνισμός για το φορέα λειτουργίας
- Θεσσαλονίκη: τον Νοέμβριο 2024 σε λειτουργία η βασική γραμμή μετρό
- Μετρό Θεσσαλονίκης: «κλειδωμένη» η παράδοση για την 30η Νοεμβρίου