Μετρό: Το 2012 τα πρώτα δρομολόγια στο λιμάνι του Πειραιά
ΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΥποδομές 30 Νοεμβρίου 2017 Αργύρης
Έφτασε την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017 το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (ΤΒΜ) της Αττικό Μετρό ή αλλιώς «μετροπόντικας», στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», σηματοδοτώντας την αρχή του τέλους για ένα σημαντικό έργο, όχι μόνο για τον δήμο Πειραιά, αλλά για ολόκληρο το λεκανοπέδιο. Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα προς Πειραιά, μήκους 7,55 χιλιομέτρων. Σημειώνεται ότι με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από τι λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 45 λεπτά.
Περαίωση του Έργου
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό ΑΕ με την άφιξη του ΤΒΜ στο Δημοτικό Θέατρο ολοκληρώνεται το 98% της σήραγγας, ενώ έως το τέλος του έτους υπολογίζεται η ολοκλήρωση της διάνοιξης (υπολείπονται περίπου 200μ) και η απεμπλοκή όλων των σταθμών από την παρουσία του ΤΒΜ.
Με τα σημερινά δεδομένα και τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου και της Διοίκησης της ΑΜ για την επίλυση των προβλημάτων, την εξάλειψη των εμπλοκών του παρελθόντος και τη μείωση των αβεβαιοτήτων, οι τρεις (3) πρώτοι Σταθμοί («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια») μπορούν να δοθούν στην κυκλοφορία το 2019 ενώ το υπόλοιπο έργο μέχρι το 2021.
Ο Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» θα είναι έτοιμος το 2019.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 Ι.Χ. οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο, η Γραμμή 3 θα έχει μήκος περίπου 50χλμ και 27 σταθμούς ενώ θα ενώνει το λιμάνι του Πειραιά, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και το αεροδρόμιο.
Ο χρόνος μετακίνησης υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα ένας επιβάτης χρειάζεται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά από το λιμάνι μέχρι το Αεροδρόμιο και πολλές φορές με αρκετές μετεπιβιβάσεις.
Στην ουσία, η επέκταση αυτή θα εξυπηρετήσει την απρόσκοπτη κίνηση επιβατών μεταξύ των 2 μεγάλων πυλών εισόδου – εξόδου στη χώρα. Η ολοκληρωμένη λειτουργία της θα φέρει αναδιάρθρωση σε πολλές λεωφορειακές γραμμές που θα σταματήσουν να διασχίζουν τους δήμους που θα εξυπηρετεί η επέκταση (Αγ. Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Πειραιάς) και θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές του Μετρό.
Χ. Σπίρτζης: Ημέρα χαράς
«Ημέρα χαράς» για τον Πειραιά, χαρακτήρισε τη χθεσινή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κατά την άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», ο οποίος θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2021. Στις δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης τόνισε την προσπάθεια της Αττικό Μετρό, ενώ μίλησε και για την άριστη συνεργασία του υπουργείου με τον δήμο Πειραιά, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ο Πειραιάς επιτέλους αποκτά αυτό που το άξιζε εδώ και πάρα πολλά χρόνια.»
Για την γραμμή 4 του Μετρό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε πως η γραμμή 4 μαζί με τις επεκτάσεις που θα γίνουν θα αποτελέσει ένα από τα έργα που θα ολοκληρώνει ένα πλήρες δίκτυο του μετρό για την Περιφέρεια Αττικής. Με αφορμή ωστόσο τα προβλήματα που σημειώθηκαν εξαιτίας των βροχών σε διάφορες περιοχές και σε ερώτηση για το εάν υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο στους σταθμούς, ο κ. Σπίρτζης απάντησε: « Στους σταθμούς υπάρχει επαρκές αποχετευτικό δίκτυο αφού όπου υπάρχει σχεδιασμός ολοκληρωμένος υπάρχει και αντιπλημμυρική προστασία. Αυτό όμως που δεν υπήρχε στη χώρα και αυτό είναι μέλημα του υπουργείου, είναι να υπάρχουν οι δομές στρατηγικού σχεδιασμού για όλη τη χώρα ιδιαίτερα όταν έχουμε φορείς τις τοπικής αυτοδιοίκησης κυρίως τους δήμους που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε τεχνικό επίπεδο, ανθρώπινο δυναμικό και οικονομικούς πόρους», τόνισε ο υπουργός. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος Θόδωρος Παπαδόπουλος, δήλωσαν με αφορμή το σημερινό γεγονός πως είναι καλύτερη η εικόνα παρά τα λόγια, θέλοντας να τονίσουν πως το σημαντικό αυτό έργο ολοκληρώνεται. Ξεκαθάρισαν ωστόσο πως η λειτουργία των πρώτων τριών σταθμών της επέκτασης (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) αναμένεται να ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ οι υπόλοιποι σταθμοί (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) θα ανοίξουν στα τέλη του 2020 ή τις αρχές του 2021.Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σε σχετικές δηλώσεις τόνισε: «Είναι ένα έργο με το οποίο αλλάζει φυσιογνωμία ο Πειραιάς, η λειτουργία της πόλης αλλά και η αναπτυξιακή προοπτική. Αντιλαμβάνεστε τη σημασία του έργου και πως αυτή θα επηρεάσει θετικά την κρουαζιέρα, όταν συνδεθεί το λιμάνι με το αεροδρόμιο», ενώ επεσήμανε πως δημιουργείται ένας σημαντικός ευρωπαϊκός διαμετακομιστικός κόμβος στον Πειραιά με το λιμάνι, τον ΗΣΑΠ, το μετρό και το τραμ. Σε ότι αφορά τις καθυστερήσεις των έργων, ο κ. Μώραλης ανέφερε πως αυτές δεν είναι ευχάριστες ωστόσο «η καθυστέρηση του μετρό» εξήγησε ο δήμαρχος «δεν δημιουργεί πολλά προβλήματα στη λειτουργία της πόλης αφού τα έργα που εκτελούνται γίνονται υπόγεια», από την άλλη όμως, όπως σημείωσε η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου του τραμ έχει διαλύσει τον Πειραιά.
Σχετικά Άρθρα
- Παραδίδονται οι τρεις σταθμοί του μετρό στον Πειραιά
- Γραμμή 3: ξεκίνησαν δοκιμαστικά δρομολόγια-τι αλλάζει στις μετακινήσεις
- Μετρό: προς λειτουργία η γραμμή Πειραιά νέα επέκταση στο Ίλιον
- Μετρό: πότε φτάνει η γραμμή 2 στο Ιλιον
- Μετρό Πειραιά: από σήμερα λιμάνι – αεροδρόμιο σε 55 λεπτά
- Υποδομών: πότε και πού θα φτάσει το μετρό με τις νέες επεκτάσεις