ecopress
Πέφτουν βροχή εξτρά οικονομικές αμοιβές και μοιράζονται χρήματα σε μηχανικούς σε υπουργεία, οργανισμούς και επιτελικές δομές του δημοσίου με τη μορφή bonus, είτε μέσω... Μηχανικοί: πέφτουν βροχή τα bonus σε υπουργεία, φορείς και επιτελικές δομές

Πέφτουν βροχή εξτρά οικονομικές αμοιβές και μοιράζονται χρήματα σε μηχανικούς σε υπουργεία, οργανισμούς και επιτελικές δομές του δημοσίου με τη μορφή bonus, είτε μέσω της στοχοθεσίας, είτε μέσω του συστήματος κινήτρων του Ν. 4940/2022, με ατομικά κριτήρια ανά Τεχνικό Υπάλληλο, Τμήμα και Διεύθυνση.

-«Το όποιο έργο κάνει μια Δ/νση ενός Υπουργείου ή ενός Φορέα, δεν είναι αυτόνομο ή αυτοτελές αλλά υποστηρίζεται, εμπλουτίζεται και εφαρμόζεται από τις υπόλοιπες Δ/νσεις», αναφέρει η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και θέτει το ερώτημα:

-«Τι νόημα έχει για παράδειγμα αν μία Διεύθυνση δημοπρατήσει 50 έρ­γα, όταν οι υποστηρικτικές εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί και λόγω ελλείψεων το έργο παρουσιάζει καθυστερήσεις στην κατασκευή;», σημειώνοντας ότι:

-«Ένα Τεχνικό Έργο (Μελέτες, Επιβλέψεις, Αδειοδοτήσεις, Έλεγχοι) είναι αδύνατο να ποσοτικοποιηθεί, γιατί εξαρτάται από πλήθος πα­ραγόντων, όπως ο χαρακτήρας του, η πρωτοτυπία του, τα εμπλεκόμενα μέρη, οι αδειοδοτήσεις και α­παντήσεις πλήθους Υπηρεσιών κλπ»

-«Για το λόγο αυτό και είναι αδύνατο να τεθούν στόχοι ανά Τεχνικό Υπάλληλο, Τμήμα και Διεύθυνση, όπως γίνεται σήμερα» λέει η ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, προσθέτοντας ότι: «το επιχείρημα της αποσπασματικής επίτευξης των στόχων καταρρέει». Και τονίζει ότι:

«Η κυβέρνηση επιλέγει να δη­μιουργήσει επί της ουσίας Ατομικά Μισθολόγια με πλήθος διακριτών ρυθμίσεων ανά Φορέα, Διεύθυν­ση ακόμα και Τμήμα, όπου οι εργαζόμενοι αμείβονται διακριτά ανάλογα με τις ορέξεις τις εκάστοτε πολι­τικής και διοικητικής ηγεσίας».

Σε ανακοίνωση της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ, που υπογράφουν ο πρόεδρος Δημήτρης Πετρόπουλος και η γενική γραμματέας Πλουμίτσα Τριανταφυλλοπούλου, με θέμα: «Όχι στα Ατομικά Μισθολόγια και τα “Bonus” – Ίση αμοιβή για ίση Εργασία – Πραγματικές Αυ­ξήσεις στις αποδοχές των Μηχανικών», αναλυτικά σημειώνονται τα ακόλουθα:

-«Ενώ η ελληνική οικονομία -όπως μας λένε- αναπτύσσεται, ανθεί και αναβαθμίζεται με νέες ε­πενδυτικές βαθμίδες, εν μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος ακρίβειας και κερδοσκοπίας, η κυβέρνηση αντί να δώσει μια αξιοπρεπή αύξηση στους δημοσίους υπαλλήλους ανάλογη του πληθωρισμού, αντί να τους επιστρέψει τα κομμένα δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδειών, τα οποία πολύ σωστά δίνον­ται στον ιδιωτικό τομέα και αντί να αναγνωρίσει το κλεμμένο κλιμάκιο 2016-2017, επιλέγει να δη­μιουργήσει επί της ουσίας Ατομικά Μισθολόγια με πλήθος διακριτών ρυθμίσεων ανά Φορέα, Διεύθυν­ση ακόμα και Τμήμα, όπου οι εργαζόμενοι αμείβονται διακριτά ανάλογα με τις ορέξεις τις εκάστοτε πολι­τικής και διοικητικής ηγεσίας.

Έτσι με τη μορφή bonus, είτε μέσω της Στοχοθεσίας, είτε μέσω του συστήματος κινήτρων του Ν. 4940/2022 μοιράζει χρήματα σε επιλεγμένες Δ/νσεις και επιλεγμένους υπαλλήλους Υπουργείων κάνον­τας πράξη τη μακιαβελική ρήση «διαίρει και βασίλευε» με διακριτή αντιμετώπιση των υπηρε­σιών και δημιουργώντας έριδες και αντιπαλότητες μέσα στις υπηρεσιακές δομές. Επιπρόσθετα επιχειρούν με τον τρόπο αυτό, να νομιμοποιήσουν τις έωλες και απορριπτέες διαδικασίες της “αξιολόγη­σης” και “στοχοθεσίας” που ενώ έχουν αποτύχει οικτρά, προσπαθούν να επιβληθούν δια της “επιβράβε­υσης” όσων πιάσουν τους άπιαστους στόχους ή απλά κάνουν τα “καλά παιδιά”.

Δυστυχώς όμως ο τρόπος αυτός διοίκησης ένα αποτέλεσμα θα έχει: την ολοκληρωτική διάλυ­ση οποιασδήποτε Συλλογικής Οργανωτικής Δομής γιατί προφανώς το όποιο έργο κάνει μια Δ/νση ενός Υπουργείου ή ενός Φορέα, δεν είναι αυτόνομο ή αυτοτελές αλλά υποστηρίζεται, εμπλουτίζεται και εφαρμόζεται από τις υπόλοιπες Δ/νσεις. Και αυτός είναι ο λόγος που το επιχείρημα της αποσπασματικής επίτευξης των στόχων καταρρέει.

Τι νόημα έχει για παράδειγμα αν μία Διεύθυνση δημοπρατήσει 50 έρ­γα, όταν οι υποστηρικτικές εργασίες δεν έχουν ολοκληρωθεί και λόγω ελλείψεων το έργο παρουσιάζει καθυστερήσεις στην κατασκευή;

Και όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει το Τεχνικό Έργο (Μελέτες, Επιβλέψεις, Αδειοδοτήσεις, Έλεγχοι) είναι αδύνατο να ποσοτικοποιηθεί, γιατί εξαρτάται από πλήθος πα­ραγόντων, όπως ο χαρακτήρας του, η πρωτοτυπία του, τα εμπλεκόμενα μέρη, οι αδειοδοτήσεις και α­παντήσεις πλήθους Υπηρεσιών κλπ. Για το λόγο αυτό και είναι αδύνατο να τεθούν στόχοι ανά Τεχνικό Υπάλληλο, Τμήμα και Διεύθυνση, όπως γίνεται σήμερα.

Στην πραγματικότητα η διαδικασία αυτή ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στη Δημόσια Διοίκηση. Θα γενικεύσει τον ατομισμό, τις συγκρούσεις μεταξύ Υπαλλήλων και Υπηρεσιών, το κύμα φυ­γής από την πλειοψηφία των Υπηρεσιών προς τις καλοπληρωμένες Υπηρεσίες που ήδη βλέπουμε παν­τού. Μαθηματικά οδηγεί σε συνολική μείωση αποδοχών, αφού αυξάνοντας σημειακά σε κάποιους εκ­λεκτούς τις αποδοχές, εξασφαλίζεις μέσω προσδοκίας τη σιωπή και υποταγή των υπολοίπων. Και όλοι θυμόμαστε πάρα πολύ καλά από το 2011-2013, ότι τα επιδόματα, κίνητρα απόδοσης κλπ είναι τα πρώτα τα οποία περικόπτονται στην πρώτη κρίση.

Η πολιτική μάλιστα αυτή πριμοδοτόντας προνομιακά οικονομικές και «Επιτελικές» Υπηρεσίες υ­ποβαθμίζει συνολικά τον κλάδο μας των Διπλωματούχων Μηχανικών τη στιγμή που:

-Είμαστε Υποχρεωτικά εγγεγραμμένοι σε Επιμελητήριο και διαθέτουμε την Επαγγελματική μας Υπογραφή αποκλειστικά στην Υπηρεσία μας

-Έχουμε – από την άσκηση των καθηκόντων τους – αυξημένη ποινική αλλά και αστική ευθύνη, μεγαλύτερη από κάθε άλλο Υπάλληλο

-Είμαστε απόφοιτοι Πενταετών Σπουδών, το οποίο αναγνωριζόταν μισθολογικά μέχρι το 2011

-Κατέχουμε Integrated Master, λόγω των σπουδών αυτών

-Η παραγωγικότητα της εργασίας μας είναι αυξημένη για το λόγο αυτό προτιμούμαστε σε πλήθος θέσεων και πέρα από το αντικείμενο μας

-Η συνεισφορά μας μέσω του Συστήματος Παραγωγής Δημοσίων Έργων, αλλά και των Ελεγ­κτικών Μηχανισμών, είναι πολλαπλασιαστική για το Κοινωνικό Σύνολο, το Δημόσιο Συμφέ­ρον και το Περιβάλλον.

Καταγγέλλουμε αποφασιστικά αυτή την πολιτική μισθολογικών διακρίσεων και διαιρέσεων και παλεύουμε να αποσυρθεί, διεκδικώντας όσα αποφασίσαμε στο Συνέδριο μας και στις κινητοποιήσεις μας:

Α. Δημιουργία Κλαδικού Μισθολογίου που να αποτυπώνει τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας (αυ­ξημένες ποινικές ευθύνες, υποχρεωτική εγγραφή σε Επαγγελματικό Επιμελητήριο και αποκλειστική χρήση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων από το Δημόσιο, Πενταετείς σπουδές κλπ). Να θεσμοθε­τηθεί ξανά το πρόσθετο Κλιμάκιο για τις Πενταετείς σπουδές, ως ένα πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύ­θυνση, όπως σε όλα τα προγενέστερα Μισθολόγια.

Β. Επαναφορά κλαδικού επιδόματος, κατ’ αντιστοιχία του παλιού 7ο/οο

Γ. Μισθολογική Αναγνώριση των Integrated Master σύμφωνα με τις προτάσεις μας.

Δ. Να προσμετρηθεί κανονικά ο εργασιακός χρόνος της διετίας 20162017 στη μισθολογική ωρίμανση, που αυθαίρετα η προηγούμενη κυβέρνηση με το Ν.4354/15 έχει καταργήσει. Να προστεθεί επι­τέλους το Μισθολογικό κλιμάκιο που μας αφαιρέθηκε.

Ε. Να αντιμετωπιστεί το θέμα με το αυξημένο κόστος των Εκτός Έδρας μετακινήσεων, που αυτή τη στιγμή χρηματοδοτούνται από την τσέπη μας, ειδικά όσον αφορά τη χιλιομετρική αλλά και την ημε­ρήσια αποζημίωση. Για το θέμα έχουμε υποβάλλει εγγράφως τις προτάσεις μας: https://emdvdas.ar/imaaes/stories/news/4.4.2022 tropopoihseis ektos edras 8754 .pdf

ΣΤ. Να αποδοθεί πλήρης μισθολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου που αναγ­νωρίσθηκε με το Π.Δ. 69/16. Οι γνώσεις και η εμπειρία των μηχανικών, από την εργασία τους στον ιδι­ωτικό τομέα που μεταφέρεται στο Δημόσιο, δεν πρέπει να μηδενίζεται. Ειδικά οι ελάχιστοι νέοι συνά­δελφοι μας που διορίσθηκαν τα τελευταία χρόνια αμείβονται με εξευτελιστικές αποδοχές (περίπου 800 € το μήνα) παρά το γεγονός ότι πλέον διορίζονται σε μεγάλες ηλικίες και με μεγάλη επαγγελματική εμπει­ρία που δεν προσμετράτε πουθενά. Να αποδοθεί η Προσωπική διαφορά, σε όσους προέρχονται από «παγωμένους» διαγωνισμούς του 2009-2010. Να αναγνωρισθεί μισθολογικά κάθε είδους προϋπηρεσία στο Δημόσιο (πχ 8μηνα). Να διατηρείται η προσωπική διαφορά σε όσους μετατάσσονται ή έχουν μετα­ταχθεί με οποιαδήποτε τρόπο (μετατάξεις – υποχρεωτική ή εθελούσια κινητικότητα κλπ) και με αναδρο­μική ισχύ.

Ζ. Η πρόσφατη πρόβλεψη του Ν.4940/2022 για την αναστολή της περικοπής της προσωπικής διαφοράς κατά την αλλαγή Μισθολογικών Κλιμακίων διεκδικούμε να επεκταθεί από 1/1/2022.

Η. Να γίνει αποδεκτή η πρόσφατη απόφαση του Β’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κρά­τους (Αριθμός Γνωμοδότησης 187/2020) για την αποζημίωση απόλυσης ΙΔΑΧ Μηχανικών.

Θ. Αποζημίωση για τη συμμετοχή σε Επιτροπές Δημοσίων Συμβάσεων και Συμβούλια με διαφα­νή κριτήρια επιλογής.

Ι. Πλήρη επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο σύνολο των Δημοσίων Υπαλλήλων, με πολι­τική απόφαση της κυβέρνησης.

ΙΑ. Αναπροσαρμογή του κατώτατου εισαγωγικού μισθού στο Δημόσιο (και κατ’ επέκταση όλων) τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού.

ΙΒ. Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών εισφορών (ΤΠΔΥ, ΟΑΕΔ, Εισφορά Αλληλεγγύης κλπ)

ΙΓ. Επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και στους Διπλωματούχους μηχανικούς που εργάζονται σε αντίστοιχους χώρους.

ΙΔ. Αύξηση των Οικογενειακών Επιδομάτων και μείωση της Φορολογίας».

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας