Μόλις στο 4,8% η τακτική συντήρηση και επισκευή κατοικίας
ΕιδήσειςΕνέργειαΕπιχειρήσειςΚτηματαγοράΟικιστικάΟικονομίαΠολεοδομίαΧρήμα 23 Μαρτίου 2023 Αργύρης
Σε συντριπτικά ποσοστά οι πολίτες δεν κάνουν τακτικές συντηρήσεις και επισκευές των κατοικιών τους, αντιμετωπίζουν την ενεργειακή ακρίβεια μειώνοντας τη θέρμασνη και τις μετακινήσεις τους και αλλάζουν ακόμη και τις συνθήκες διατροφής τους, σύμφωνα με την έρευνα για τις τάσεις που επικρατούν στην καταναλωτική συμπεριφορά λόγω της αύξησης των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών που πραγματοποίησε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση 1.710 on line ερωτηματολογίων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της EEKE, τα αποτελέσματα που προέκυψαν μεταξύ άλλων είναι :
-Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει μόλις το 4,8%. Το 59,9% δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικία τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.
-Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.
-Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).
-Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Το ποσοστό όσων μείωσαν το καθημερινό μαγείρεμα είναι 57%.
-Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειονότητα το 83 % απαντά αρνητικά. Το 71 % αναφέρουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει καθόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους.
-Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Η ψυχαγωγία για τους περισσότερους αξιολογείται από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%), όπως η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).
-Οι καταναλωτές μείωσαν τη μετακίνηση με Ι.Χ. (77,3%) ενώ σημαντικό ποσοστό μείωσε την αγορά τροφίμων και τα λοιπών βασικών ειδών πρώτης ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Το 83,5 % επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα και το 90,4 % για την ένδυση / υπόδηση.
-6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να καλύψουν τη δαπάνη για μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο.
-Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.
-7 στους 10 ερωτώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.
-Το 91,5 % επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευθείας από τους παραγωγούς, χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων.
Για να δείτε:
-τα Δημογραφικά Στοιχεία και το Προφίλ του Νοικοκυριού
-τους Τρόπους Αντιμετώπισης της Ενεργειακής Κρίσης
-τη Διαχείριση του Οικογενειακού τους Προϋπολογισμού
-την Αντίληψή τους για την Οικονομική Πολιτική
-τη Στάση τους για τις Συλλογικές Δράσεις
-τα συνολικά Συμπεράσματα της έρευνας
Πατήστε εδώ
Σχετικά Άρθρα
- Αυξήθηκαν οι τιμές στους ηλιακούς θερμοσίφωνες μετά την επιδότηση
- ΕΕΚΕ: Οδύσσεια η επικοινωνία των καταναλωτών με τα funds
- Τι ισχύει για τον ενοικιαστή ενός ακινήτου που πλειστηριάστηκε
- Κληρονομιές: μεταβίβαση τραπεζικών οφειλών εν αγνοία των καταναλωτών
- Οδηγίες για κληρονομιές με «κρυφές» οφειλές σε τράπεζες και funds
- Μία ακόμα διαγραφή δανείου σε ποσοστό 88%