Η Alstom υπέγραψε συμφωνία-πλαίσιο για την παράδοση έως και 50 ατμομηχανών τρίτης γενιάς Traxx στην βελγική Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB) για επιβατική χρήση. Η πρώτη σταθερή παραγγελία, αξίας περίπου 120 εκατομμυρίων ευρώ, αφορά το σχεδιασμό, την κατασκευή και την πιστοποίηση 24 μηχανών. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το 2026.
Οι νέες αυτές ατμομηχανές θα χρησιμοποιηθούν για εγχώριες και διασυνοριακές διαδρομές στα ηλεκτροδοτούμενα δίκτυα του Βελγίου, της Ολλανδίας, το Λουξεμβούργου και της Γερμανίας, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων γραμμών υψηλής ταχύτητας. Έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τα διάφορα συστήματα ηλεκτροκίνησης των χωρών και είναι εξοπλισμένα με σύστημα σηματοδότησης ETCS, καθώς και με όλα τα απαιτούμενα συμβατικά συστήματα σηματοδότησης.
«Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την SNCB για την εμπιστοσύνη που επέδειξε στις λύσεις μεταφορών μας. Η ατμομηχανή Traxx αποτελεί την πιο βιώσιμη λύση κινητικότητας στην κατηγορία της, ενώ διαθέτει αποδεδειγμένη αξιοπιστία και βελτιστοποιημένο κύκλο συντήρησης.», δήλωσε ο Bernard Belvaux, Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom Benelux.
Η ανάπτυξη αυτής της νέας γενιάς ατμομηχανών βασίζεται στην αποδεδειγμένη επιτυχία της πλατφόρμας Traxx. Τα τελευταία 20 χρόνια έχουν πωληθεί περισσότερες από 2.400 μονάδες σε όλο τον κόσμο. Έχουν λάβει έγκριση σε 20 χώρες και καλύπτουν συνολική ετήσια απόσταση άνω των 300 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Στις χώρες της Benelux, σχεδόν 280 μηχανές Traxx βρίσκονται ήδη σε εμπορική λειτουργία.
Η ατμομηχανή τρίτης γενιάς Traxx προσφέρει αυξημένη λειτουργική απόδοση: τρέχει με 200 km/h, παρέχει αυξημένη ευελιξία και πληροί τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές των προτύπων ασφαλείας TSI. Διαθέτει επίσης υψηλότερη ενεργειακή απόδοση και τα διαστήματα που απαιτείται να μεσολαβούν για τη συντήρησή του έχουν παραταθεί κατά 33%, προς βελτίωση της διαθεσιμότητας και μείωση του φόρτου συντήρησης.
Η νέα ατμομηχανή Traxx σχεδιάστηκε στο εργοστάσιο της Alstom στο Mannheim και κατασκευάζεται στο Kassel (Γερμανία). Τα αμαξώματα διατίθενται από το εργοτάξιο Siegen (Γερμανία) και οι δομές των αμαξωμάτων κατασκευάζονται στο Wroclaw (Πολωνία). Η εργοστασιακή μονάδα της Alstom στο Charleroi θα παρέχει τα εθνικά συστήματα σηματοδότησης για τις τέσσερις χώρες, καθώς και το σύστημα ETCS επιπέδου 2.
Σχετικά Άρθρα
- Συμφωνία Γερμανίας με το Κατάρ για την προμήθεια LNG
- Γερμανία: στις ράγες το πρώτο τρένο υδρογόνου
- ΕΝΦΙΑ: νέα μείωση για πολλούς κληρονόμους και μεγάλους επενδυτές
- Πεντέλη: έργο «έξυπνου» οδοφωτισμού με υπογειοποιημένο δίκτυο
- ΕΡΓΟΣΕ: υπεγράφη η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα-Βόλος
- Yπεγράφη η σύμβαση σηματοδότησης για τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη