Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το ξύλινο ντεκ στην παράλια Θεσσαλονίκης
pressroomΑρχιτεκτονικήΑστικό περιβάλλονΈργαΥποδομές 17 Φεβρουαρίου 2022 Αργύρης
Έναν «εξώστη» κοινωνικής επαφής κι αναψυχής σχεδιάζεται να αποτελέσει το ξύλινο ντεκ που προγραμματίζεται να κατασκευαστεί για την επέκταση της παλιάς παραλίας της Θεσσαλονίκης προς την πλευρά της θάλασσας. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, σε υλοποίηση σχετικής δέσμευσης που αναλήφθηκε από τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα κι έπειτα από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, προχώρησε στην προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για το έργο της «κατασκευής ξύλινου καταστρώματος επί πασσάλων στην παλιά παραλία Θεσσαλονίκης».
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έκανε γνωστό ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας ΕφραίμΚυριζίδης, συμμετοχές στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό θα γίνονται δεκτές έως τις 18 Απριλίου, ενώ η Επιτροπή Διαγωνισμού αναμένεται να ξεκινήσει τις εργασίες της αμέσως μετά το Πάσχα.
Από την Α΄ προβλήτα του ΟΛΘ μέχρι τον Λευκό Πύργο
Ο σχεδιασμός του Δήμου Θεσσαλονίκης αφορά την επέκταση του κρηπιδώματος της παλιάς παραλίας με μια ξύλινη κατασκευή πλάτους πέντε έως δέκα μέτρων προς τη θάλασσα σε ένα τμήμα μήκους 1.100 μέτρων από την πρώτη προβλήτα του ΟΛΘ μέχρι και τον Λευκό Πύργο.
Η επέκταση της παλιάς παραλίας, σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Δημήτρη Μήτρου, περιλαμβάνεται ως έργο πρώτης προτεραιότητας στη στρατηγική ανάπλασης του παραλιακού μετώπου του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ εντάσσεται και στις παρεμβάσεις που προτείνονται στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Σκοπός του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών που προκηρύχθηκε είναι η επιλογή μιας σύγχρονης αρχιτεκτονικής προσέγγισης για το ξύλινο ντεκ στην παλιά παραλία, που να εξασφαλίζει λειτουργικότητα, αισθητική ποιότητα και κατασκευαστική αρτιότητα για τη διεύρυνση του αστικού κοινόχρηστου χώρου προς τη θάλασσα.
Η επέκταση του παραλιακού κρηπιδώματος κρίνεται αναγκαία, καθώς το μικρό σήμερα πλάτος του κρίνεται ανεπαρκές σε σχέση με την ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα της περιοχής σε συνδυασμό και με τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται η λεωφόρος Νίκης.
Το ξύλινο κατάστρωμα που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί μεταξύ άλλων θα επιτρέπει την ομαλή και ασφαλή κίνηση των πεζών και θα προσφέρει τη δυνατότητα στάσης κι απόλαυσης του ηλιοβασιλέματος και της θαλασσινής αύρας.
Σύμφωνα με όσα περιγράφουν οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες στο κείμενο της προκήρυξης του διαγωνισμού, «το έργο, συμπληρωμένο με φωτισμό ειδικών προδιαγραφών και τον απαραίτητο εξοπλισμό, θα διατηρήσει τον χαρακτήρα και τα ιστορικά χαρακτηριστικά της παλιάς παραλίας, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει έναν προνομιακό χώρο συνάντησης της πόλης με το νερό, έναν ‘εξώστη’ κοινωνικής επαφής και αναψυχής, που σήμερα έχει απόλυτη ανάγκη το ιστορικό κέντρο, για να αναπνεύσει».
Σχετικά Άρθρα
- Θεσσαλονίκη: εργα 50 εκατ. ευρώ στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου
- Μετρό Θεσσαλονίκης: με ΣΔΙΤ ο διαγωνισμός για το φορέα λειτουργίας
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Β φάση ο διαγωνισμός για 6ο προβλήτα ΟΛΘ-δυτικό προαστιακό
- Υποδομών: πότε θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα ΟΛΘ
- Θεσσαλονίκη: πρόγραμμα ανακύκλωσης χριστουγεννιάτικων
- ALUMIL: στην πρώτη γραμμή για το παρόν & το μέλλον της Θεσσαλονίκης