ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Οι καταναλωτές φυσικού αερίου στην Θεσσαλονίκη και την Θεσσαλία είναι σχεδόν τριπλάσιοι σε σχέση με εκείνους της Αττικής (παρά τον υπερπληθυσμό... Ο «χάρτης»  και τα μερίδια της αγοράς των εταιριών φυσικού αερίου

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Οι καταναλωτές φυσικού αερίου στην Θεσσαλονίκη και την Θεσσαλία είναι σχεδόν τριπλάσιοι σε σχέση με εκείνους της Αττικής (παρά τον υπερπληθυσμό της πρωτεύουσας) καθώς οι καιρικές συνθήκες στη βόρεια Ελλάδα επιβάλλουν σε περισσότερα νοικοκυριά την επιλογή φθηνότερης πηγής θέρμανσης το χειμώνα.

Σε επιχειρηματικό επίπεδο τα στοιχεία δείχνουν κυριαρχία των πρώην μονοπωλίων σε Αττική και Θεσσαλονίκη -Θεσσαλία αντίστοιχα, καθώς και ισορροπημένη διείσδυση των εναλλακτικών προμηθευτών αν και με μικρά ακόμη ποσοστά.

Στην ανάλυση των δεδομένων για την αγορά φυσικού αερίου σε επίπεδο οικιακού καταναλωτή παρουσίασε σε ημερίδα της ρυθμιστικής αρχής ενέργειας που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ΔΕΘ Η προϊσταμένη του τμήματος δικτύων φυσικού αερίου της Αρχής Ειρήνη Ιακωβίδου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΡΑΕ:

-Το σύνολο των οικιακών καταναλωτών φυσικού αερίου (πλήθος συνδέσεων) είναι 437.494. Από αυτούς το 73 % (319.775) είναι στη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία και 117.719 στην Αττική.

-Τα μερίδια αγοράς με αναγωγή αε όλη τη χώρα είναι 69,39 % για την Ζενίθ (που προέρχεται από το πρώην μονοπώλιο ΕΠΑ Θεσσαλονίκης) και 25,58 % για την Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (πρώην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης). Στο 1,9 % διαμορφώνεται το μερίδιο της Μυτιληναίος και 1,19 % της Elpedison ενώ οι λοιποί εναλλακτικοί προμηθευτές έχουν μερίδια κάτω της μονάδας.

-Τα πρώην μονοπώλια εξακολουθούν να έχουν κυρίαρχη παρουσία στις περιοχές που στο παρελθόν δραστηριοποιούνταν κατ αποκλειστικότητα. Συγκεκριμένα το μερίδιο της Φυσικό Αέριο στην Αττική είναι 92,3 % ενώ της Ζενίθ στη Θεσσαλονίκη είναι 95 % και στη Θεσσαλία 93,2 %.

Ο ανταγωνισμός στην αγορά φυσικού αερίου εντείνεται παράλληλα με την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας καθώς όλες οι εταιρίες προσφέρουν και «πακέτα» ρεύματος και φυσικού αερίου στους πελάτες τους. Έτσι οι καταναλωτές ρεύματος που αλλάζουν πάροχο είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν και προμηθευτή φυσικού αερίου (εφόσον είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο) καθώς τα συνδυασμένα προϊόντα (ρεύμα και φυσικό αέριο) περιλαμβάνουν πρόσθετες εκπτώσεις.

Τα μερίδια αγοράς των προμηθευτών φυσικού αερίου αναλυτικά ανά την Ελλάδα σε πλήθος οικιακών συνδέσεων φαίνονται στον συνημμένο πίνακα

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας