«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα είναι αντίστοιχος του ιταλικού» δηλώνει ο διευθύνων Σύμβουλος των Ιταλικών Σιδηροδρόμων Ρενάτο Μαζοντσίνι
ΕιδήσειςΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομές 15 Σεπτεμβρίου 2017 Αργύρης
Σημαντικό σταθμό στην πορεία της διεθνούς επέκτασης του ομίλου Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων, χαρακτηρίζει μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και στην Αγγελική Λάζου , τη συμφωνία μεταξύ της Ferrovie Della Strato και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της FS Italians, Ρενάτο Μαζοντσίνι. Όπως τονίζει, η συμφωνία μεταξύ των δυο πλευρών αποτελεί μια ευκαιρία ανάπτυξης των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι εφεξής θα μπορούν να βασίζονται στην τεχνογνωσία και την εμπειρία των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων. «Γινόμαστε πλέον ένας δυνατός παίχτης των μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τόσο στη μετακίνηση επιβατών, όσο και εμπορευμάτων» σημειώνει στη συνέντευξή του στο Πρακτορείο.
Για ευρύτερη συνεργασία των δυο χωρών Ελλάδας Ιταλίας κάνει επίσης λόγο ο κ. Μαζοντσίνι, σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το μήνυμα που στέλνει η συγκεκριμένη επένδυση. «Κερδίσαμε το διαγωνισμό για λογαριασμό και των δυο εταιρειών και των δυο χωρών. Στην Ελλάδα υπήρξε ήδη μια επένδυση στο σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης -Αθήνας με στόχο τον εκσυγχρονισμό των γραμμών», θυμίζει.
Ειδικά για τον εκσυγχρονισμό ο διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής της FS Italians Ρενάτο Μαζοντσίνι , διευκρίνισε πως αφορά σε μια σειρά ζητημάτων, όπως ο νέος στόλος βαγονιών, η ταχύτητα εκτέλεσης των δρομολογίων, το ηλεκτρονικό εισιτήριο ώστε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι αντίστοιχος του ιταλικού.
Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των γραμμών η Ferrovie Della Strato, που είναι η δεύτερη σημαντικότερη εταιρεία στην Ευρώπη, θα παρέχει σε σύντομο χρονικό διάστημα την τεχνογνωσία της, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο στο επίπεδο της εξυπηρέτησης επιβατών όσο και εμπορευμάτων.
«Πρόκειται για μια επένδυση που γίνεται την κατάλληλη στιγμή καθώς τον Ιανουάριο του 2018 η νέα γραμμή (σ.σ. Αθήνας -Θεσσαλονίκης) θα είναι έτοιμη -και θα πρέπει να είμαστε εγκαίρως έτοιμοι». Όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Μαζοντσίνι όταν θα ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο η επένδυση θα αγγίζει τα 400 με 500 εκατομμύρια ευρώ.
«Η βασική αγορά στην οποία απευθυνόμαστε είναι η Ευρώπη» διευκρινίζει σε ερώτηση εάν η συγκεκριμένη επένδυση είναι ένα έργο που περιορίζεται στην οικονομική συνεργασία Ελλάδας και Ιταλίας και προσθέτει πως απευθύνεται και σε άλλες χώρες που μπορούν να συνδεθούν μέσω σιδηροδρόμων. Για το λόγο αυτό άλλωστε και ο διαγωνισμός διεξήχθη υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με τις αντίστοιχες προδιαγραφές. «Οι όροι λειτουργίας είναι ευρωπαϊκοί και απευθύνεται στην ευρωπαϊκή αγορά» σημείωσε ο κ. Μαζοντσίνι .
Το δίκτυο της Ferrovie Della Strato πλέον κινείται σε 5 χώρες, με τον Όμιλο να έχει παρουσία με θυγατρικές εταιρείες σε Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Ολλανδία. «Είναι σαφές ότι είμαστε ήδη μια ευρωπαϊκή εταιρεία και αυτό είναι σημαντικό και για την Ελλάδα καθώς είναι διαφορετικό να κινείσαι στο πλαίσιο της χώρας σου και είναι διαφορετικό να κινείσαι σε ένα ευρωπαϊκό δίκτυο» σημειώνει.
Ο κ. Μαζοντσίνι τονίζει πως οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δυο χώρες διήρκησαν περίπου έξι μήνες και σημειώνει πως αυτή η συμφωνία είναι μια σημαντική εξέλιξη και για την Ελλάδα καθώς το δίκτυο παραμένει δημόσιο, «για την Ελλάδα είμαστε στρατηγικός επενδυτής και όχι μια πώληση προς αποπληρωμή του χρέους» δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Παράλληλα προσθέτει πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτει δίκτυα ή στοιχεία τέτοια που να ανταποκρίνονται στο κόστος των 45 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ και το ποσό αυτό καθαυτό δεν είναι σημαντικό για την αποπληρωμή ενός τόσο υψηλού χρέους, του ελληνικού χρέους. Συνεπώς «είναι απολύτως σαφές ότι πρόκειται για στρατηγική επιλογή της Ελληνικής κυβέρνησης προκειμένου να παρέχει υψηλού επιπέδου παροχές στους επιβάτες, στους Έλληνες πολίτες» σημειώνει ο κ. Μαζοντσίνι .
«Η Ιταλία ήταν πάντα στο πλευρό της Ελλάδας, όλη την περίοδο της κρίσης και επέμεινε στην παραμονή της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή οικογένεια, η Ιταλία ως μια από τις ιδρύτριες χώρες της Ε.Ε πιστεύει ότι είναι απολύτως αναγκαίο να παραμείνουμε όλοι μαζί ενωμένοι για να λύσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες μας», σημειώνει ακόμη ο γενικός διευθυντής, ερωτηθείς για τα χρόνια απομόνωσης της Ελλάδας και προσθέτει πως «για αυτούς τους λόγους μεγάλες εταιρείες όπως Ferrovie Della Strato εάν δεν εργαστούν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οικονομίας τότε δυσκολεύουν το μέλλον».
Τέλος, ερωτηθείς για το εάν είναι αισιόδοξος για την πορεία της Ευρώπης απαντά «απολύτως, πιστεύω ότι τα δύσκολα έχουν μείνει πίσω, μετά τις Γαλλικές εκλογές και το δημοψήφισμα στην Ολλανδία» ενώ εκτιμά πως οι επικείμενες Γερμανικές εκλογές δεν θα προκαλέσουν πρόβλημα. «Το ερώτημα πλέον δεν είναι εάν θέλουμε την Ευρώπη αλλά ποια Ευρώπη θέλουμε, είμαστε ήδη στο επόμενο βήμα» υπογραμμίζει κλείνοντας ο κ. Μαζοντσίνι.
Σχετικά Άρθρα
- ΟΣΕ-Hellenic Train: κοινή δράση για καλύτερο σιδηρόδρομο
- ΡΑΣ: τα σιδηροδρομικά έργα που αλλάζουν τον επενδυτικό χάρτη της χώρας
- ΡΑΣ: ολοκλήρωση ακρόασης ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΟΣΕ για τέλη χρήσης σιδηροδρομικής υποδομής
- ΡΑΣ: πιστοποιήθηκε η 5η αμαξοστοιχία ETR για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη
- ΡΑΣ: τεχνογνωσία στην Αλβανία για ρύθμιση, ασφάλεια και ανταγωνισμό
- ΡΑΣ: παρέμβαση για ακυρώσεις και καθυστερήσεις δρομολογίων
Χωρίς φρένο οι αυξήσεις τιμών οικοδομικών υλικών
Ειδήσεις Δεκ 24, 2024
ΑΔΜΗΕ: ανανέωση θητείας Μανουσάκη έως το 2028
ecoinsider Δεκ 24, 2024