Οδικοί Άξονες & Χιονόπτωση
ecoinsiderΈργαΟικονομία 26 Δεκεμβρίου 2017 Αργύρης
Λάβαμε και δημοσιεύουμε: «Σχετικά με τη διακοπή της κυκλοφορίας, η οποία επήλθε λόγω της χιονόπτωσης στην περιοχή του Μαρτίνου και εγκλωβίστηκαν χιλιάδες εκδρομείς πρέπει να σημειώσουμε ότι:.
Για την ρύθμιση της κυκλοφορίας επί των οδικών αξόνων, που έχει ανατεθεί η λειτουργία και εκμετάλλευση τους σε ιδιωτικά σχήματα δεν έχει την αρμοδιότητα η Τροχαία. Αυτή η υποχρέωση ανήκει αποκλειστικά και μόνον στην εταιρεία, η οποία τους διαχειρίζεται, για αυτό ο έλεγχος της κυκλοφορίας γίνεται αποκλειστικά από τα εγκατεστημένα μηχανήματα, με τα οποία παρακολουθεί την κυκλοφορία με δικούς της υπάλληλους και επεμβαίνει όταν χρειάζεται. Για αυτό άλλωστε και το τετραψήφιο τηλέφωνο ανάγκης, προς επικοινωνία των οδηγών με τις υπηρεσίες της.
Πριν από όλα βέβαια πρέπει να επισημανθεί ότι, η κυκλοφορία στους Οδικούς Άξονες πρέπει να είναι ελεύθερη υπό οιασδήποτε καιρικές συνθήκες και αυτό αποτελεί υποχρέωση των εταιρειών που έχουν την διαχείριση και την εκμετάλλευση τους !
Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι εάν πράγματι η υπεύθυνη εταιρία μερίμνησε, ώστε μόλις άρχισε η χιονόπτωση να διασπείρει επί του οδοστρώματος αλάτι. Έτσι ώστε να έχει τον χρόνο σε περίπτωση συνεχίσεως της χιονόπτωσης, να ενεργήσουν ταυτόχρονα τα αυτοκίνητα-αλατιέρες επί του συνολικού πλάτους του καταστρώματος, σε κλιμακωτό σχηματισμό. Τα ειδικά αυτά οχήματα στο εμπρόσθιο μέρος τους είναι εξοπλισμένα με μηχανισμό, (με μαχαίρι τύπου μπουλντόζας ), με το οποίο συσσωρεύουν το χιόνι στο άκρο του καταστρώματος, με τη μεταφορά του από το πρώτο αυτοκίνητο στο επόμενο.
Είναι ο τρόπος με τον οποίο σε περιπτώσεις χιονοπτώσεων οι οδοί κυκλοφορούνται από όλα τα οχήματα και δεν απαγορεύεται η κυκλοφορία και των πλέον βάρεων οχημάτων.
Ερωτήματα υπάρχουν και για τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, που προδήλως έχουν την ευθύνη για την άρτια λειτουργία των οδικών αξόνων σε περιπτώσεις θεομηνίας, είτε αυτή περιορίζεται στον έλεγχο της πληρότητας των μέτρων που υποχρεούνται να λάβουν οι εταιρείες εκμετάλλευσης των οδικών αξόνων εν όψει θεομηνίας, είτε στην αρτιότητα του σχεδιασμό τους, είτε και στη συμβολή των κρατικών μέσων για την αντιμετώπιση της. Ταυτοχρόνως είναι εξεταστέο, κατά πόσον οι εντεταλμένοι των αρμοδίων κρατικών υπηρεσιών έχουν προβεί σε έγγραφες υποδείξεις προς την προϊσταμένη πολιτική αρχή, για ενδεχόμενα κενά, που υφίστανται.
Για την άρση κάθε αμφιβολίας, ως προς τις ευθύνες που βαρύνουν την εταιρεία, παραπέμπουμε σε πρόσφατη ανακοίνωση της, σύμφωνα με την οποία, «όπως ανακοίνωσε η Νέα Οδός, την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου από τις 6 έως τις 11 το πρωί θα πραγματοποιήσει Ασκήσεις Ετοιμότητας & Αποχιονισμού, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ» .
Με εκτίμηση
Δημήτριος Κοτσώνης, πολιτικός μηχανικός
Σχετικά Άρθρα
- Τέλη κυκλοφορίας: παράταση έως τις 28 Φεβρουαρίου
- ΑΑΔΕ: αναρτήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2025
- Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: πότε και πως θα εφαρμοστεί το μέτρο
- Με ειδικές ρυθμίσεις άνοιξε η κυκλοφορία στην Κακιά Σκάλα
- Ολυμπία Οδός: κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για εργασίες βαριάς συντήρησης
- Αττική Οδός: με τον αριθμό κυκλοφορίας το διχίλιαρο του αποκλεισμού