ΟΗΕ: ψηφιακό παρατηρητήριο για τις μεταφορικές υποδομές
ΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομές 18 Νοεμβρίου 2019 Αργύρης
Του Κώστα Βουτσαδάκη/
Ηλεκτρονικό παρατηρητήριο για τις μεταφορικές υποδομές (δρόμους, σιδηρόδρομους και κέντρα διαμετακόμισης) με περισσότερες από 70 διαφορετικές παραμέτρους που περιλαμβάνουν μέχρι και το κόστος κατασκευής τους δημιουργεί η Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Ευρώπη (UNECE).
Πρόκειται για επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών η οποία καλύπτει πλήθος χωρών (συνολικά 56) όχι μόνο στη γηραιά ήπειρο αλλά και στην Β. Αμερική και την Ασία η οποία συνδιοργανώνει την ερχόμενη εβδομάδα στην Αθήνα, από κοινού με την Ελληνική Εταιρεία Logistics την «1η Διεθνή Διάσκεψη για τις Επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στα Δίκτυα Μεταφορών», (18 και 19 Νοεμβρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου).
Όπως επεσήμανε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της διάσκεψης ο κ. Κώστας Αλεξόπουλος, Chief of Transport Facilitation and Economics, TIR Secretary Sustainable Transport Division της UNECE, η Επιτροπή έχει αποτυπώσει σε έναν ηλεκτρονικό χάρτη (GIS) τις υποδομές μεταφορών μαζί με τα σενάρια για τις ανά περιοχή πιθανές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής υποδεικνύοντας έτσι έμμεσα τα σημεία στα οποία οι κυβερνήσεις θα έπρεπε να λάβουν μέτρα θωράκισης από πλημμύρες, υψηλές θερμοκρασίες, βροχοπτώσεις κλπ.
Ο εν λόγω χάρτης αποτελεί υποσύνολο του ηλεκτρονικού παρατηρητηρίου που ετοιμάζει η UNECE το οποίο θα περιλαμβάνει ενδεικτικά:
-Για τα οδικά δίκτυα: αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και μη, όρια ταχύτητας, πλήθος και πλάτος λωρίδων, πλάτος διαχωριστικών και παράδρομων, ύπαρξη ή μη μπαριέρας, οδοσημάνσεις, κόμβους με σιδηροδρομικές γραμμές, συστήματα επικοινωνίας για έκακτες ανάγκες, οδοφωτισμό, συστήματα ασφαλείας για ΑΜΕΑ, πεζούς, ποδηλάτες, συστήματα προστασίας ζώων, διόδια, εξόδους έκτακτης ανάγκης, σημεία στάθμευσης κ.α.
-Για τους σιδηροδρόμους: πλήθος γραμμών, αποστάσεις μεταξύ σταθμών μετεπιβίβασης, ανώτατη ταχύτητα, επιτρεπόμενη μάζα ανά άξονα για επιβάτες και εμπορεύματα για αμαξοστοιχίες με ταχύτητες έως 200 και έως 300 χιλιόμετρα την ώρα, μήκος αποβάθρας, ύπαρξη ηλεκτροκόνησης, πλήθος ανισόπεδων διαβάσεων κ.α.
-Για τα κέντρα διαμετακόμισης (intermodal terminals) καταγράφονται τα δίκτυα σύνδεσης (σιδηρόδρομος, αυτοκινητόδρομος, αεροδρόμιο) η ύπαρξη αποθηκών, τελωνειακών αποθηκών και χώρων στάθευσης για φορτηγά, το πλήθος των γερανών και τα μέσω που εξυπηρετούν (π.χ. σιδηρόδρομους, πλοία), τις ώρες εργασίας, το δυναμικό αποθήκευσης κ.α.
Το ηλεκτρονικό παρατηρητήριο θα περιλαμβάνει ακόμη στοιχεία για το κόστος μεταφοράς, τους χρόνους που απαιτούνται, τα σημεία καθυστερήσεων, τα είδη των εμπορευμάτων, τα κενά στις αλυσίδες μεταφορών, τις διεθνείς συμφωνίες που έχουν επικυρώσει ή όχι οι χώρες, το κόστος κατασκευής των υποδομών (δρόμοι, γέφυρες, σιδηρόδρομοι κλπ.), εργαλεία χρηματοδότησης κ.α.
Περισσότερες πληροφορίες για το παρατηρητήριο δείτε εδώ
Σχετικά Άρθρα
- Ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Υδρογόνου 2023
- ΕΤΕπ: επενδυτική πλατφόρμα για πράσινους σιδηρόδρομους
- Φυσικές καταστροφές: συνάντηση των χωρών της ανατολικής Μεσογείου
- COP28: ξεκίνησε η διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα
- ΟΦΥΠΕΚΑ: εθνικό παρατηρητήριο βιωσιμότητας επιχειρήσεων
- ΕΕ: ξεκίνησε η ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας σε 3000 πόλεις