Ολοκληρώθηκε η ανέλκυση του μεγαλύτερου κομματιού του ναυαγισμένου πλοίου “Cabrera” βόρεια της Άνδρου
pressroomΜεταφορέςΠεριβάλλον 24 Οκτωβρίου 2017 Αργύρης
Ολοκληρώθηκε χθες με επιτυχία από την εταιρία MEGATUGS και SMIT στα βόρεια της Άνδρου, η ανέλκυση του πρυμναίου τμήματος (μηχανοστάσιο γέφυρα) του φορτηγού πλοίου “Cabrera” που είχε ημιβυθιστεί στη θαλάσσια περιοχή, μετά από προσάραξη τον περασμένο Δεκέμβριο, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ το συγκεκριμένο κομμάτι του πλοίου που ήταν χαλύβδινο και βρισκόταν σε βάθος 35 μέτρων και σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή, ανελκύσθηκε από ειδικό γερανό 2.400 τόνων που είχε έρθει από την Ολλανδία για το σκοπό αυτό. Σημειώνεται ότι τα υπόλοιπα κομμάτια του ναυαγίου αποφασίστηκε να παραμείνουν στη θάλασσα, καθώς δεν κρίθηκαν από τους ειδικούς του ΕΛΚΕΘΕ επικίνδυνα για το περιβάλλον και θεωρούνται αδρανή. Το πλοίο CABRERA, σημαίας ANTIGUA BARBUDA, με εννέα άτομα πλήρωμα όλοι αλλοδαποί, είχε αποπλεύσει από τη Λάρυμνα με προορισμό το Τόρνιο Φιλανδίας, έμφορτο με 3.500 μετρικούς τόνους σιδηρονικέλιο σε μορφή βόλων, αλλά παραμονή Χριστουγέννων του 2016 είχε προσαράξει στα βόρεια της Άνδρου λόγω κακών καιρικών συνθηκών. Μάλιστα το πλήρωμα είχε απομακρυνθεί σώο από το πλοίο μετά από ειδική επιχείρηση του Λιμενικού Σώματος και με τη συνδρομή ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού. Έως σήμερα έχουν περισυλλεγεί οι 2.800 τόνοι σιδηρονικελίου ενώ η υπόλοιπη ποσότητα θα περισυλλεγεί τις επόμενες ώρες από ειδικά συνεργεία. Από την προσάραξη του πλοίου είχε προκληθεί αρχικά μικρής έκτασης ρύπανση από πετρελαιοειδή η οποία αντιμετωπίστηκε από ειδικά συνεργεία ενώ στη συνέχεια απαντλήθηκαν οι περίπου 40 τόνοι καυσίμων που μετέφερε στις δεξαμενές του το πλοίο.
Σχετικά Άρθρα
- ΥΠΕΝ: διασώθηκε και τρίτη ραμφοφάλαινα μήκους πέντε μέτρων
- Αθηνών-Θεσσαλονίκης: με διόδια και αποστάσεις η κυκλοφορία οχημάτων
- Intrakat: σε λειτουργία το αιολικό πάρκο ισχύος 15MW στην Άνδρο
- Κτηματολόγιο: νέα υποκαταστήματα σε Άνδρο και Μύκονο
- Αθηνών-Κορίνθου: πως αποφασίστηκε η κατεδάφιση της γέφυρας
- Riviera Tower: θεμελίωση 1.760 τόνων οπλισμού & 7.500 κυβικών σκυροδέματος