ΟΛΠ: Πως διαλύθηκε η συνεδρίαση για το νέο master plan
ecoinsiderΕπιχειρήσειςΈργαΟικονομία 26 Σεπτεμβρίου 2019 Αργύρης
Η έγκριση των επενδύσεων του κεντρικού σχεδίου (master plan) του ΟΛΠ, τις οποίες είχε αποδεχτεί στην τελευταία της συνεδρίαση της η ΕΣΑΛ στις αρχές Ιουλίου, και η εξέταση-διαβούλευση των δύο καινούργιων έργων που συμπεριελήφθησαν στο νέο επενδυτικό σχέδιο της COSCO, τέθηκε προς τελική έγκριση στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων στο υπουργείο Ναυτιλίας
Την αναβολή της διαβούλευσης για περαιτέρω μελέτη και υποβολή παρατηρήσεων και ερωτημάτων σε σχέση με το Master Plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, ζήτησαν οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης του ευρύτερου Πειραιά
Η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 9:30 το πρωί της Τετάρτης και μεσολάβησε τετράωρη διακοπή για να επαναληφθεί από τις 4 το απόγευμα.
Η πρόταση που υπέβαλε ο πρόεδρος της επιτροπής στα μέλη της, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, προέβλεπε ότι για τα δύο νέα έργα που αφορούν την κατασκευή της τέταρτης προβλήτας στο Νέο Ικόνιο και ο νέος τερματικός αυτοκινήτων (car terminal) να δοθεί 7 ήμερη παράταση για διαβούλευση προκειμένου να ενημερωθούν και να τοποθετηθούν πάνω σε αυτά οι φορείς και δήμαρχοι.
Στη συγκεκριμένη πρόταση τοποθετήθηκαν τα μέλη της ΕΣΑΛ. Οι δήμαρχοι και εκπρόσωποι φορέων ζήτησαν την αναβολή της συνεδρίασης για εύλογο χρονικό διάστημα προκειμένου να μελετήσουν το νέο σχέδιο και να καταθέσουν κείμενο με τις δικές τους προτάσεις.
Επίσης υποστήριξαν ότι μέχρι σήμερα το συγκεκριμένο master plan δεν τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση όπως ορίζεται από τη σύμβαση παραχώρησης.
Από την πλευρά τους στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ τόνισαν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να θέσουν το σχέδιο σε διαβούλευση καθώς πρόκειται για τροποποιημένο επί του αρχικού σχεδίου ανάπτυξης και όχι για νέο. Άποψη που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των φορέων καθώς όπως ανέφεραν το σχέδιο περιλαμβάνει νέες επενδύσεις (νέος προβλήτας-Σταθμός Κρουαζιέρας Επιβατών) και ότι πρόκειται για νέο και όχι για τροποποιημένο.
Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, συμφώνησε με τους υπόλοιπους δημάρχους για την αναβολή, καθώς όπως εξήγησε, μόλις τη Δευτέρα έλαβαν το αναθεωρημένο Master Plan και δεν υπήρξε ο απαραίτητος χρόνος προκειμένου να μελετηθεί. Επιπλέον, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του δήμου, ο κ. Μώραλης έθεσε το θέμα, εάν προβλέπεται νέο στάδιο διαβούλευσης επί του αναθεωρημένου Master Plan και αν αυτή ολοκληρώθηκε το 2018. Ο κ. Μώραλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι δεν θα δημιουργηθεί mall, ζητώντας να υπάρξουν όμως διευκρινίσεις για τη χρήση των 22.000 τ.μ., ενώ τόνισε την ανάγκη να γίνει το ΣΙΛΟ Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων.
Από τη μεριά του, ο δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος αποχώρησε από τη διαβούλευση, καθώς όπως ανέφερε, «ο πρόεδρος της ΕΣΑΛ αρνήθηκε την αυτονόητη υποχρέωση που είχε, να υιοθετήσει το αίτημα αναβολής της διαβούλευσης που του ζητήθηκε».
Σε δηλώσεις του, ο κ. Βρετάκος τόνισε πως «ζητήσαμε το αυτονόητο: Να μας δοθεί δηλαδή το master plan της εταιρείας και ο απαραίτητος χρόνος προκειμένου να το μελετήσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε με σοβαρότητα να τοποθετηθούμε σε ένα τόσο κρίσιμο και σημαντικό θέμα που αφορά το μέλλον της πόλης και των ανθρώπων της για τις επόμενες δεκαετίες».
Σχετικά Άρθρα
- Αττική: απαιτούνται αντιπλημμυρικά έργα 10 δις ευρώ
- Αναβαθμίζεται το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, μετά την ακύρωση πώλησης
- Νέος κανονισμός δόμησης για κτιριακές εγκαταστάσεις στα λιμάνια της χώρας
- Εξειδικεύεται η στρατηγική για την πρωτοβουλία GReco Islands
- Νέο ΠΕΠ Αττικής: πότε ολοκληρώνονται οι εγκρίσεις για τα κονδύλια 1.6 δις
- ΚΕΔΕ: ομάδα εργασίας με ΥΠΕΣ-ΥΠΟΙΚ για την ενίσχυση των ΟΤΑ