ecopress
Η ομαδική εικαστική έκθεση με θέμα Διαλεκτική με τη Μινωική Τέχνη εγκαινιάζεται, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024 στις 19.00 το απόγευμα, στην αίθουσα περιοδικών... Oμαδική εικαστική έκθεση με θέμα διαλεκτική με τη Μινωική Τέχνη

Η ομαδική εικαστική έκθεση με θέμα Διαλεκτική με τη Μινωική Τέχνη εγκαινιάζεται, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024 στις 19.00 το απόγευμα, στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων τουΦιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός (Πλ. Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα).

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 9 – 19 Οκτωβρίου 2024,Φ/Σ Παρνασσός Πλ. Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8,Αθήνα

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Τρ. Πεμ. Παρ.,11.00 -14.30 και 17.30 -20.00 ,Τετ. και Σαβ.11.00- 14.30/Κυριακή και Δευτέρα κλειστά.

Εικοσιεννιά Έλληνες εικαστικοί δημιουργούν έργα τέχνης εμπνευσμένα από τον μινωικό πολιτισμό, δηλώνοντας με τον τρόπο αυτό τη στήριξη τους στην προβολή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς σε διεθνές επίπεδο:

Γιάννης Αδαμάκης,

Μαργαρίτα Βασιλάκου,

Νίκος Βισκαδουράκης,

Δήμητρα Γούναρη,

Δικαία Δεσποτάκη,

Μαρία Ζιάκα,

Σαράντης Καραβούζης,

Μαριγώ Κάσση,

Μαρίνα Κουτσοσπύρου,

Έλενα Κυρκιλή,

Ελένη Λύρα,

Πένη Μαναβή,

Μιχάλης Μανουσάκης,

Ευστρατία Μαχαιρίδη,

Κλεοπάτρα Μουρσελά,

Ρούλη Μπούα,

Σοφία Παπαδοπούλου,

Ηλίας Παπαηλιάκης,

Μαρία Πάστρα,

Σπυριδούλα Πολίτη,

Κωνσταντίνος Ράμμος,

Άγγελος Σκούρτης,

Σωτήρης Σόρογκας,

Βασίλης Σούλης,

Κώστας Σπανάκης,

Γιάννης Στεφανάκις,

Μαίρη Σχοινά,

Δέσποινα Τσάκνη,

Αλέκος Φασιανός.

Η εκδήλωση αυτή εντάσσεται στις δραστηριότητες της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για την ανάδειξη των Μινωικών Ανακτόρων (Ζάκρος, Κνωσός Φαιστός, Μάλια, Ζώμινθος, Κυδωνία) ως Παγκόσμιων Μνημείων της UNESCO, με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης για τον μινωικό πολιτισμό. Στις συνθήκες του σημερινού παγκόσμιου περιβάλλοντος, η Παγκόσμια κληρονομιά αντιμετωπίζει σοβαρές απειλές και η ενεργός συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, ως συμμετοχική δημοκρατία, στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς θεωρείται σημαντική σύμφωνα με τις Διακηρύξεις και Αποφάσεις Διεθνών Διασκέψεων.

Οι Έλληνες εικαστικοί, που συμμετέχουν στην έκθεση, συνδιαλέγονται με όλες τις εκφάνσεις του μινωικού πολιτισμού και μετουσιώνουν στοιχεία της μινωικής τέχνης στα έργα τους φιλτραρισμένα και ιδωμένα μέσα από τη μοναδική καλλιτεχνική τους ταυτότητα.

Πέντε θεματικές ενότητες (τα μινωικά ανάκτορα, η μινωική γραφή, το ελαιόδενδρον στη μινωική Κρήτη, η τεχνική και η θεματική των μινωικών τοιχογραφιών) με τη μορφή εποπτικού υλικού αναπτύσσονται εντός του εκθεσιακού χώρου και ομαδοποιούν διακριτικά τα έργα σύγχρονης τέχνης, ώστε ο επισκέπτης να γίνεται μέτοχος μιας διαλεκτικής σχέσης, που αποδεικνύει πως η αρχαία τέχνη παραμένει πάντα επίκαιρη, αρκεί να ιδωθεί μέσα από ένα νέο πρίσμα.

Παράλληλα ο επισκέπτης ευαισθητοποιείται να ενημερωθεί περαιτέρω για τη μινωική τέχνη με σκοπό να διαμορφώσει μια πληρέστερη εικόνα για τον μινωικό πολιτισμό, ο οποίος θεωρείται ένας από τους λαμπρότερους του προϊστορικού Αιγαίου. Επίσης, μια βιντεοπροβολή παρακολουθεί την επιρροή των αναστηλώσεων Εvans, που αντιστοιχούσαν με την εποχή Belle Époque και Art Nouveau καθώς και με τα κινήματα του μοντερνισμού, σε όλες τις επονομαζόμενες Καλές Τέχνες με αποτέλεσμα την ευρεία διάδοση του μινωικού πολιτισμού.

Τέλος, η ιδιαιτερότητα και η παγκόσμια ακτινοβολία του κρητικού πολιτισμού έγκειται αναμφίβολα στη ρίζα της δημιουργίας του, όπως αναφέρει ο Οδυσσέας Ελύτης σε ένα από τα τελευταία έργα του (Τα δημόσια και τα ιδιωτικά), καθώς δημιουργήθηκε και μπήκε στην ιστορία όχι με πολέμους, αλλά στη ζωή με τον ήλιο στην κοιλιά.

“Όπως συνηγορούν έμμεσα όλα τα έργα τέχνης που μας άφησαν. Από τις νωπογραφίες αρχινώντας, όπου η χρωματική αντίληψη εκδηλώνεται με μιαν αθωότητα που χρειάστηκε να περάσουν χιλιετίες όχι καν για να την ξαναβρούμε, αλλά με κόπους και με γνώση να την ξαναφτιάξουμε περνώντας ύστερα στους απείρου ποικιλίας δακτυλιόλιθους, αυτά τα ωάρια ενός κόσμου μαγικού […]”

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ: 1) Αργίτη Γιώτα, Πολιτικός Μηχανικός, τ. μέλος Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, 2) Γεωργία Βαχαρίδη, Δικηγόρος Αθηνών και Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια, 3) Ηλιάδης Νίκος, Δρ Πολιτικός Μηχανικός, τ. Ειδικός Γραμματέας Υπ. Παιδείας, 4) Κωσταράς Κώστας, Οικονομολόγος, Αρχαιολόγος, ξεναγός, 5) Μεθοδίου Ελένη, αρχαιολόγος, πρώην Σύμβουλος στη Μ.Ε.Α. UNESCO 6) Παυλόπουλος Δημήτρης, Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος, τ. μέλος ΔΕ ΤΕΕ, τ. μέλος ΔΣ ΕΛΟΤ,  τ. Διευθυντής ΟΣΕ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ: 9 – 19 Οκτωβρίου 2024,Φ/Σ Παρνασσός Πλ. Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8,Αθήνα

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Τρ. Πεμ. Παρ.,11.00 -14.30 και 17.30 -20.00 ,Τετ. και Σαβ.11.00- 14.30/Κυριακή και Δευτέρα κλειστά.

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.