Η εντυπωσιακή ανακατασκευή του βαγονιού Simplon – Orient Express από τον ΟΣΕ, εξάντλησε τις καλλιτεχνικές προσπάθειες των φωτογράφων στην 85η ΔΕΘ να αναδείξουν την ταξιδιωτική πολυτέλεια που πρόσφερε ο Σιδηρόδρομος από τα τέλη του 19ου αιώνα και παράλληλα ανέδειξε με τον πιο εύγλωττο τρόπο πως η Ελλάδα είναι κομμάτι ενός σπουδαίου Σιδηροδρομικού πολιτισμού.
Όχι αδίκως λοιπόν, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψιμότητα στο ανακατασκευασμένο βαγόνι Simplon- Orient Express του Simplon-OrientExpress που παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στην 85η ΔΕΘ.
Τουριστική αξιοποίηση
Πρόκειται για έργο που υλοποίησε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της ανάδειξης και αξιοποίησης της σιδηροδρομικής του κληρονομιάς, και με σκοπό τη δρομολόγησή του σε τουριστικές διαδρομές του δικτύου. Το βαγόνι αποκαταστάθηκε στη μορφή που είχε το 1963. Οι σχετικές εργασίες εκτελέστηκαν από το εργοστάσιο Θεσσαλονίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το σχεδιασμό και την επιμέλεια του ΟΣΕ. Η παρουσίαση του ιστορικού οχήματος στη φετινή ΔΕΘ πλαισιώθηκε από έκθεση τεκμηρίων του Ιστορικού Αρχείου ΟΣΕ στο εσωτερικό του, με τίτλο «Σύντομο οδοιπορικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο 1916-1970», ξεκινώντας από τη δημιουργία του εθνικού δικτύου και την είσοδο των διεθνών αμαξοστοιχιών και του Simplon-Orient Express στην Ελλάδα.
Το Simplon-OrientExpress
Το Simplon – Orient Express δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας το 1920, με διακλάδωση της βασικής διαδρομής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη από Βελιγράδι για Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το συγκεκριμένο Όχημα-Εστιατόριο κατασκευάστηκε στη Αγγλία το 1926 για τη Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών / CompagnieInternationaledesWagonsLits (CIWL), γνωστή ως «Βαγκόν Λι». Το 1951 ήρθε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στον Ελληνικό Κλάδο του Simplon-OrientExpress. Επρόκειτο για όχημα πολυτελές, με τη λειτουργικότητα των χώρων ενός αυτοτελούς εστιατορίου. Το 1963 πέρασε στην ιδιοκτησία των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) –μετέπειτα ΟΣΕ– οι οποίοι το δρομολόγησαν στις διεθνείς αμαξοστοιχίεςAcropolisExpress, AthensExpress και HellasExpress, αλλά και σε αμαξοστοιχίες του εσωτερικού, μέχρι το 1998, οπότε και αποσύρθηκε.
Τα βίντεο
Οσοι θα ήθελαν να δουν τη διαδικασία της μουσειακής αποκατάστασης και επισκευής του ιστορικού οχήματος Εστιατορίου, μπορούν να το κάνουν στις εξής διευθύνσεις:
Στο νέο site του ΟΣΕ (https://ose.gr/helexpo/wagon.html) για περιήγηση και συνοπτική περιγραφή των φάσεων της Γενικής Επισκευής του Οχήματος-Εστιατορίου, και
Το επίσημο κανάλι του ΟΣΕ στο youtube για να δείτε τα βίντεο της Μουσειακής Αποκατάστασης (https://youtu.be/I4rBV3-jbPk και https://youtu.be/tzWKOpMn5Nw)
Σχετικά Άρθρα
- ΡΑΣ: πρώτη έγκριση διαλειτουργικότητας για τη σιδηροδρομική κυκλοφορία
- ΣΦΣ: παρέμβαση για αναβίωση του μετρικού δικτύου Πελοποννήσου
- ΡΑΣ: ολοκλήρωση ακρόασης ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΟΣΕ για τέλη χρήσης σιδηροδρομικής υποδομής
- ΡΑΣ: νέες ενέργειες για την ταλαιπωρία στο σιδηρόδρομο
- ΠΔ για ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην «ΦΙΞ» στη Θεσσαλονίκη
- Το πρώτο έργο ΣΔΙΤ για έργα ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου