ΟΣΕ: ελιγμός για το «λουκέτο» στον σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου
ΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομές 13 Νοεμβρίου 2021 Αργύρης
Με ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΣΕ κάνει ελιγμό για την τύχη του ιστορικού σιδηροδρομικού σταθμού Βόλου και όπως φαίνεται υπαναχωρεί από την προοπτική να μπει τουλάχιστον άμεσα «λουκέτο».
Ο ΟΣΕ αφενός μεν, υπό την πίεση των αντιδράσεων, δίνει συγκεκριμένη και κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι «δεν κλείνει ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βόλου», αφετέρου δε για την αιτία του «λουκέτου», που είναι η αιφνίδια μετακίνηση των σιδηροδρομικών του Βόλου στη Λάρισα στην ανακοίνωση του, που εκδόθηκε το Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021 αναφέρει ότι «το στελεχιακό αυτό δυναμικό θα επιστρέψει στα καθήκοντά του εντός σύντομου διαστήματος και αναλόγως της προτεραιοποίησης των αναγκών του Οργανισμού».
Το θέμα ανέκυψε και πήρε μεγάλη έκταση στον έντυπο και ηλεκτρονικό τοπικό και πανελλλαδικό Τύπο, όταν την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021 ενημερώθηκε η 4η Επιθεώρηση Κυκλοφορίας ΟΣΕ Βόλου, με έγγραφο που υπογράφεται από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα ότι «λόγω απασχόλησης αυξημένου αριθμού προσωπικού κυκλοφορίας για τις ανάγκες εκτέλεσης εργασιών της Σ717 ΕΡΓΟΣΕ και της στενότητας διάθεσής του, παύει προσωρινά η στελέχωση του ΣΣ Βόλου με εφαρμογή από 12/11 και μέχρι νεωτέρας»
Στο ίδιο έγγραφο σημειώθηκε ότι «η κυκλοφορία των επιβατικών αμαξοστοιχιών Λάρισας – Βόλου και αντ. θα εκτελείται με εφαρμογή της παρ. 983.1 του αρ. 98 του Μέρους Β’ του ΓΚΚ, δηλαδή με επίδοση από τον ΣΣ Λάρισας Υπόδ. Αρ. 1001 προς τις αμαξοστοιχίες, όπως αναφέρεται λεπτομερώς στην ανωτέρω παράγραφο του ΓΚΚ. Στην περίπτωση που περιττή αμαξοστοιχία σταθμεύσει μετά την αναχώρησή της από τις αποβάθρες του ΣΣ Βόλου προκειμένου να τροφοδοτηθεί με καύσιμα, απαιτείται πριν τη συνέχιση της πορείας της χειρισμός του κομβίου αποκλεισμού της ΙΔ των οδών Ζάχου / Αλαμάνας (ΧΣ60+500 Λ-Β) από το πλήρωμα της αμαξοστοιχίας. Το προσωπικό που στελέχωνε τον ΣΣ Βόλου τίθεται μέχρι νεωτέρας στη διάθεση του Τμ. Επιθ. Λάρισας».
Η ανακοίνωση του ΟΣΕ
Στην ανακοίνωση του ΟΣΕ αναλυτικά σημειώνεται ότι: «Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες σχετικά με το «επικείμενο κλείσιμο του σιδηροδρομικού Σταθμού του Βόλου» ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος αναφέρει τα εξής:
-Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Βόλου δεν κλείνει ούτε πρόκειται να κλείσει. Σχετική ανακοίνωση και απόφαση δεν υπήρξε ποτέ. Η Σιδηροδρομική σύνδεση Λάρισας – Βόλου πραγματοποιείται κανονικά και – σε ότι αφορά στο Διαχειριστή της Υποδομής – θα συνεχίσει κανονικά τη λειτουργία της εφόσον οι Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις την εξυπηρετούν, όπως ισχύει και για τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές συνδέσεις της επικράτειας.
-Στελεχιακό δυναμικό από το Σταθμό του Βόλου αποσπάστηκε για διάστημα λίγων ημερών στην όμορρη περιοχή της Λάρισας προκειμένου να υποστηρίξει επείγουσες και κρίσιμες για την ανάπτυξη του Οργανισμού ανάγκες. Το στελεχιακό αυτό δυναμικό θα επιστρέψει στα καθήκοντά του εντός σύντομου διαστήματος και αναλόγως της προτεραιοποίησης των αναγκών του Οργανισμού.
-Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος διανύει περίοδο σημαντικής μείωσης του ανθρώπινου δυναμικού του δεδομένων των αθρόων συνταξιοδότησεων των στελεχών του. Ως εκ τούτου η αναπλήρωση συνταξιοδοτούμενων στελεχών αποτελεί στην παρούσα φάση μείζον ζήτημα για την αντιμετώπιση και επίλυση του οποίου, η κυβέρνηση δια του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και ο Οργανισμός εργάζονται συστηματικά από κοινού.
-Ειδικά για την περιοχή της Μαγνησίας, ο στρατηγικός σχεδιασμός του Υπουργείου και του Οργανισμού περιλαμβάνει, πέραν της αναβάθμισης της σύνδεσης της Λάρισας με το Βόλο με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση και την παράκαμψη της νέας Ιωνίας, τη σύνδεση με το Λιμάνι του Βόλου, τις ΒΙΠΕ 1 & 2, το αεροδρόμιο της Αγχιάλου και τη ΒΙΠΕ του Αλμυρού σε ένα ευρύτερο εντυπωσιακό σιδηροδρομικό σχεδιασμό με σκοπό την ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Λιμένα Βόλου στο μεταφορικό τοπίο της χώρας».
Η ανακοίνωση καταλήγει αναφέροντας ότι: «ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος διαθέτει Τμήμα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων και Διοίκηση όλοι εκ των οποίων είναι στη διάθεση των μέσων ενημέρωσης για κάθε ζήτημα σχετικό με τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Είναι επομένως απορίας άξιο πως διακινούνται στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο δημοσιεύματα χωρίς αυτά να έχουν τύχει στοιχειώδους διασταύρωσης».
137 χρόνια ιστορίας
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, από τις 23 Απριλίου 1884, που ξεκίνησε δεν διακόπηκε ξανά η λειτουργία του Σιδηροδρομικού Σταθμού Βόλου, στον οποίο απασχολούνται πέντε άτομα, εκ των οποίων τέσσερις σταθμάρχες κι ένας κλειδούχος, όλοι σε ηλικία συνταξιοδότησης.
-«Είναι μια δολοφονία όλο αυτό. Ενημερωθήκαμε με έγγραφο ότι, αύριο από τις 12 Νοεμβρίου 2021 πρέπει να παρουσιαστούμε στη Λάρισα» δήλωσε ο κ. Αποστολέρης και σημείωσε ότι:
– «Υπάρχουν συνάδελφοι που καταθέτουν τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση. Κλείνουν τον ιστορικό σταθμό του Βόλου που δεν έκλεισε ούτε στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ούτε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ούτε στην Δικτατορία» και διερωτάται «σε ποια ευρωπαϊκή χώρα υπάρχει αυτή η φιλοσοφία;» Επισημαίνεται ότι στον ΟΣΕ απασχολούνταν συνολικά 14.500 άτομα και πλέον απασχολούνται 750.
Τα δρομολόγια
Όσον αφορά στα δρομολόγια, θα συνεχίσουν να εκτελούνται, ωστόσο, η εκτέλεσή τους κρίνεται επισφαλής σύμφωνα με τον κ. Αποστολέρη, καθώς όπως είπε «ο σταθμάρχης είναι αυτός που βάζει σε λειτουργία τις ισόπεδες διαβάσεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε επτά αναχωρήσεις από Βόλο για Λάρισα κι αντίστοιχα επτά από Λάρισα για Βόλο. Αποφάσισαν να μεταφέρουν έμπειρο προσωπικό με εμπειρία 40 χρόνων στη Λάρισα. Είναι κάτι που πραγματικά δεν μπορώ να το καταλάβω. Η ΕΡΓΟΣΕ πιέζεται για ένα έργο κι όλο αυτό είναι μια ουτοπία».
Ο κ. Αποστολέρης τόνισε μάλιστα, ότι ο ίδιος έχει ενημερώσει κυβερνητικούς βουλευτές για το ζήτημα αυτό, χωρίς, ωστόσο, να έχει γίνει γνωστή κάποια άλλη εξέλιξη, ενώ όπως δήλωσε «Έχω ενημερώσει αλλά περί άλλων τυρβάζουν. Αύριο (σ.σ. σήμερα) Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, μετά από 137 χρόνια, παύει να υπάρχει προσωπικό στον ιστορικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Βόλου και κλείνει».
Σχετικά Άρθρα
- Σιδηροδρομικός σταθμός Βόλου: αρχιτεκτονικό στολίδι, με ιστορία
- ΕΡΓΟΣΕ: υπεγράφη η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Λάρισα-Βόλος
- Κτηματολόγιο: νέα υποκαταστήματα σε Βόλο και Σκιάθο
- ΕΡΓΟΣΕ: η πορεία εξέλιξης των σιδηροδρομικών έργων
- ΕΡΓΟΣΕ: τα έργα προτεραιότητας στον σιδηρόδρομο
- Αη Στράτης: αυτονομία από ΑΠΕ, λουκέτο στο σταθμό ντίζελ της ΔΕΗ