ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», η ανάκαμψη της οικοδομής και η ζήτηση από το εξωτερικό έδωσαν ώθηση το 2018 στον κλάδο... Ώθηση στη βιομηχανία αλουμινίου από οικοδομή και «εξοικονομώ»

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», η ανάκαμψη της οικοδομής και η ζήτηση από το εξωτερικό έδωσαν ώθηση το 2018 στον κλάδο του αλουμινίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής  Αρχής και την ανάλυση της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Ένωση, το μέλλον (2019-2022) του κλάδου διαφαίνεται  θετικό . «Στην εγχώρια αγορά  αναμένεται  περαιτέρω αύξηση της ζήτησης στον  τομέα της οικοδομής λόγω των μεγάλων τουριστικών/οικιστικών έργων και  του προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ».

Παράλληλα  στις διεθνείς αγορές  παρατηρείται   μια συνεχώς αύξουσα ζήτηση αλουμινίου στη  βιομηχανία  ιδιαίτερα  στον τομέα των μεταφορών και σε μεγάλα οικιστικά έργα. Το αλουμίνιο  θεωρείται το σύγχρονο βιομηχανικό υλικό και η παγκόσμια ζήτηση  θα διπλασιαστεί έως το 2050», αναφέρει η Ένωση Αλουμινίου.

Ειδικότερα:

  • Ο κλάδος της διέλασης συνέχισε να ανακάμπτει  και  οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν  αύξηση  κατά 16%  περίπου σε σχέση με το 2017. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε το 28%  των συνολικών πωλήσεων και σημείωσε αύξηση, για 3η συνεχόμενη μετά το 2007,  κατά 18% περίπου σε σχέση με το 2017. Οι  εξαγωγές απορρόφησαν το 73% των πωλήσεων αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2017. Οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν πάνω από το 60% στις απαιτητικές  αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Η κύρια αγορά που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή  τόσο στην εγχώρια αγορά (73%) όσο και στις εξαγωγές (30%) αξιοποιώντας τα  διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των Ελληνικών εταιρειών.
  • Οι πωλήσεις  προϊόντων έλασης τo 2018  παρουσίασαν   αύξηση   κατά 5%  περίπου. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε το 12%  των συνολικών πωλήσεων και σημείωσε μείωση κατά 2% περίπου σε σχέση με το 2017. Οι εξαγωγές, αποτελούν το 88% των πωλήσεων και αυξήθηκαν  κατά 6% περίπου σε σχέση με το 2017.  Οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν κατά 50% στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης. Η κύρια αγορά που απευθύνονται τα προϊόντα έλασης είναι η συσκευασία τόσο στην εγχώρια αγορά ( 65%) όσο και στις εξαγωγές με  περίπου 50%.
  • Το 2018, οι εξαγωγές του Ελληνικού κλάδου αλουμινίου αντιπροσώπευαν το 5,7% περίπου των συνολικών εξαγωγών της χώρας και ήταν τριπλάσιες σε σχέση με το 2007. ‘Έτσι ο κλάδος, συμπεριλαμβανομένων του βωξίτη και της αλουμίνας, κατατάσσεται, ως:

-Ο 1ος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας με 1.906 εκατ.€ περίπου αξία εξαγωγών, εξαιρουμένων των ορυκτών καυσίμων,  παρουσιάζοντας αύξηση πάνω από 10 % σε σχέση με το 2017, και

-Ο 2ος με το καλύτερο εμπορικό ισοζύγιο, 773 εκατ.€  περίπου, μετά τον κλάδο των παρασκευασμένων  λαχανικών, σημειώνοντας αύξηση κατά 3% περίπου σε σχέση με το 2017.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας