Περιφερειακά αεροδρόμια: Ξεκινούν μέσα στο φθινόπωρο επενδύσεις 357 εκ. ευρώ – Η ταυτότητα των έργων
ΑρχιτεκτονικήΈργαΟικονομίαΥποδομέςΧρήμα 4 Οκτωβρίου 2017 Αργύρης
Από την Intrakat ξεκινούν εντός του φθινοπώρου τα νέα έργα αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, στο πλαίσιο των συμβάσεων, που έχει υπογράψει με την Fraport Greece. Εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα 14 Master Plan, και δόθηκε από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, στο πλαίσιο των συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων και προβλέψεων, το «πράσινο φώς» να ξεκινήσουν τα συγκεκριμένα έργα.
Η Intrakat έχει αναλάβει τις μελέτες και τα έργα. Οι FraportGreece και Intrakat έχουν υπογράψει από την περασμένη άνοιξη δύο συμβάσεις για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η FraportGreece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών.
Οι συμβάσεις μεταξύ FraportGreece – Intrakat περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων, καθώς και τη μελέτη και κατασκευή επεκτάσεων.
Οι δύο συμβάσεις είναι συνολικού προϋπολογισμού € 357 εκατ., πλέον ΦΠΑ. Η πρώτη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου: Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Χανίων, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Ακτίου. Η δεύτερη σύμβαση αφορά στα 7 αεροδρόμια Αιγαίου: Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου, Σκιάθου, Μυτιλήνης.
Οι συμβάσεις μεταξύ FraportGreeceκαι Intrakat είναι συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ για 4 χρόνια. Από την πλευρά της ηIntrakat για την ομαλή εκτέλεση έχει εξασφαλίσει και από τις 4 συστημικές τράπεζες εγκεκριμένα όρια για την έκδοση των εγγυητικών επιστολών που απαιτούνται, για καλή εκτέλεση ή προκαταβολή.
Όσον αφορά τα οφέλη από την επένδυση, πέρα από την εταιρεία, θα ωφεληθούν όλοι οι εξωτερικοί συνεργάτες (υπεργολάβοι, προμηθευτές υλικών κλπ), ενώ πολλαπλάσια οφέλη θα υπάρξουν για την τόνωση της οικονομίας αλλά και της απασχόλησης τοπικά, σε όλες τις περιοχές που καλύπτουν τα 14 αεροδρόμια. Υπολογίζεται ότι στην φάση πλήρους ανάπτυξη του έργου θα απασχοληθούν 1.800 – 2.000 άτομα.
Το μέγεθος της σύμβασης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η έκτασή της σε ολόκληρη τη χώρα αλλά και η συνθετότητα των έργων, παράλληλα με τις υψηλού επιπέδου προδιαγραφές που απαιτούνται αλλά και τις σύγχρονες τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν αποδεικνύουν την εμπιστοσύνη ενός σχήματος με τεράστια εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων προς την κατασκευαστική ικανότητα και εμπειρία της Intrakat.
Τι θα αλλάξει στα 14 αεροδρόμια
Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece – Intrakat περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων, καθώς και τη μελέτη και κατασκευή επεκτάσεων. Σε αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα παρουσιάζονται οι νέες υποδομές που θα δημιουργηθούν. Πρώτα οι μελέτες και τα έργα που προγραμματίζονται για τα πέντε αεροδρόμια όπου θα κατασκευαστούν νέοι αεροσταθμοί, για τα οποία τα στοιχεία έχουν ως εξής :
-Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Ο υπάρχον τερματικός σταθμός θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί κατά 30.988 m2, ενώ θα δημιουργηθεί νέα πρόσβαση. Παράλληλα θα υπάρξει νέος πυροσβεστικός σταθμόςκαι θα επεκταθεί η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων ή θα συνδεθεί με το δημοτικό δίκτυο. Ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφώνθα αναδιοργανωθεί ενώ θα ανακαινιστεί το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. Επίσης θα εγκατασταθεί σύστημα «HBSinlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών. Οι σταθμοί Check-inθα αυξηθούν από 30 σε 44 (47% αύξηση), οι ζώνες παραλαβής αποσκευών θα αυξηθούν από 4 σε 7 (75% αύξηση), ο συνολικός αριθμόςπυλών θα αυξηθεί από 16 σε 24 (50% αύξηση), ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 6 σε 12 (αύξηση 100%)
–Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»: Στο αεροδρόμιο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Ο υπάρχον σταθμός θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί κατά 10.294 m2. Ο πυροσβεστικός σταθμός θα ανακαινιστεί και θα αναβαθμισθεί. Ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών θα αναδιοργανωθεί ενώ θα ανακαινιστεί το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. Θα εγκατασταθεί σύστημα «HBSinlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών. Οι σταθμοί Check-inθα αυξηθούν από 22 σε 28 (27% αύξηση), ο συνολικός αριθμός πυλών θα αυξηθεί από 9 σε 12 (33% αύξηση), ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 6 σε 8 (αύξηση 33%)
-Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»: Στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Ο υπάρχον σήμερα τερματικός σταθμός θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί. Ο χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών θα αναδιοργανωθεί ενώ θα ανακαινιστεί το οδόστρωμα στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών. Παράλληλα θα μετακινηθεί το σύστημα ύδρευσης και αποχέτευσης. Θα εγκατασταθεί σύστημα «HBSinlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών. Οι σταθμοί Check-inθα αυξηθούν από 7 σε 12 (71% αύξηση), ο συνολικός αριθμός πυλών θα αυξηθεί από 3 σε 6 (100% αύξηση), ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 2 σε 4 (αύξηση 33%).
-Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»: Στο αεροδρόμιο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ της Κω θα κατασκευαστεί νέος Τερματικός Σταθμός. Παράλληλα θα υπάρξει νέος πυροσβεστικός σταθμός, θα ανακαινιστεί και θα επεκταθεί η εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων. Η συνολική έκταση του αεροδρομίου θα αυξηθεί κατά 201% και θα φτάσει τα 24.000 m2. Οι σταθμοί Check-inθα αυξηθούν από 16 σε 28 (75% αύξηση) ενώ τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου θα αυξηθούν από 4 σε 9 (αύξηση 125%).
–Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»: Στο αεροδρόμιο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ της Μυτιλήνης θα κατασκευαστούν νέος Τερματικός Σταθμός, νέος πυροσβεστικός σταθμός, νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτωνκαι νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών. Η συνολική έκταση τοπυ αεροδρομίου υα αυξηθεί κατά 185% και θα φτάσει τα 7.185 m2. Οι σταθμοί Check-inθα αυξηθούν από 7 σε 9 (29% αύξηση).
Εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης σε εννέα αεροδρόμια
Εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης και πολύ σημαντικά έργα θα υλοποιηθούν και στα ακόλουθα εννέα αεροδρόμια:
-Αεροδρόμιο Ακτίου: Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού – Εγκατάσταση συστήματος «HBSinlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών – 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14) – 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8) – Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)
-Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»: Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – Εγκατάσταση συστήματος «HBSinlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών – Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας – Νέος πυροσβεστικός σταθμός – Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών – Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων – Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης – 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20) – 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5)
-Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος» : Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2 – Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – Εγκατάσταση συστήματος «HBSinlinescreening» για τον έλεγχο των – Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού – Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών – 20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10)
-Αεροδρόμιο Μυκόνου: Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού – Νέος πυροσβεστικός σταθμός – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16) – 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7) – 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5)
-Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»: Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – Νέος πυροσβεστικός σταθμός – 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45) – 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18) – 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12) – 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5)
-Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»: Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – Νέος πυροσβεστικός σταθμός – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2 – 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14) – 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5) – 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3)
-Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – Νέος πυροσβεστικός σταθμός – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου – 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17) – Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2) – 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6) – 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7) – 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου
-Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»: Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων – 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10) – 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4) – Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)
–Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης»: Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού – Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων – Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών – Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας – Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο – Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών – Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών – 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10) – Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8)
Σχετικά Άρθρα
- Intrakat: σήμα κινητής τηλεφωνίας σε 14 περιφερειακά αεροδρόμια
- Intrakat: επισφραγίστηκε η συμφωνία για την εξαγορά της «ΑΚΤΩΡ»
- Ανατέθηκε το έργο διευθέτησης οριοθέτησης ρέματος Ραφήνας
- ΑΚΤΩΡ–Intrakat: σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στον ΒΟΑΚ
- Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο 171 MW στη Δυτική Μακεδονία
- Eλληνoβελγική συνεργασία για υπεράκτια αιολική ενέργεια