ecopress
To άγος της γραφειοκρατίας που αφορά την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής ενημερότητας  διαρκώς συρρικνώνεται, καθώς αυξάνονται ταχύτατα οι φορείς που εντάσσονται στην υπηρεσία «Αποδεικτικό Φορολογικής... Ποιοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής ενημερότητας

To άγος της γραφειοκρατίας που αφορά την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής ενημερότητας  διαρκώς συρρικνώνεται, καθώς αυξάνονται ταχύτατα οι φορείς που εντάσσονται στην υπηρεσία «Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας» απαλλάσσοντας τους συναλλασσόμενους με το Δημόσιο από την υποχρέωση να προσκομίζουν οι ίδιοι φορολογική ενημερότητα, προκειμένου να πληρωθούν. Η διαδικασία γίνεται πλέον αυτοματοποιημένα, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του πολίτη ή της υπηρεσίας.

kompiouter

Σημαντική διευκόλυνση στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων επιφέρει η υπηρεσία για την αυτόματη άντληση της φορολογικής ενημερότητας για προμηθευτές του Δημοσίου. Συγκεκριμένα στην υπηρεσία «Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας», εντάσσονται όλο και περισσότεροι φορείς, απαλλάσσοντας τους συναλλασσόμενους με το Δημόσιο από την υποχρέωση να προσκομίζουν οι ίδιοι φορολογική ενημερότητα προκειμένου να πληρωθούν, καθώς η διαδικασία γίνεται πλέον αυτοματοποιημένα, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του πολίτη ή της υπηρεσίας.

Ειδικότερα, οι φορείς του Δημοσίου που λαμβάνουν μέσω διαλειτουργικότητας το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας ανέρχονται πλέον σε 69, από 36 που ήταν το 2020. Με τον τρόπο αυτό, μέσα στο 2021 διατέθηκαν αυτοματοποιημένα περισσότερες από 340.000 φορολογικές ενημερότητες, απαλλάσσοντας τους προμηθευτές του Δημοσίου (πολίτες και επιχειρήσεις) από αντίστοιχο αριθμό επισκέψεων.

Με βάση τη σχετική απόφαση που υπέγραψε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και με έγκριση του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, η διαδικτυακή υπηρεσία διατίθεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι αναγκαίες πληροφορίες της φορολογικής ενημερότητας αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Υπενθυμίζεται ότι η υπηρεσία τέθηκε σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2020 με τη Βουλή των Ελλήνων να γίνεται ο πρώτος φορέας που την αξιοποιεί, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους ακολούθησε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος. Η λίστα των φορέων που αξιοποιούν τη συγκεκριμένη διαδικτυακή υπηρεσία επεκτείνεται διαρκώς με την προσθήκη νέων. Ενδεικτικά, ορισμένοι από τους φορείς που προστέθηκαν το τελευταίο διάστημα είναι οι εξής:

* Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

* Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων/ Ταμείο Διοικήσεως και Διαχειρίσεως Πανεπιστημιακών Δασών

* Πανεπιστήμιο Αθηνών

* Γ.Ν.Α. «Σισμανόγλειο»

* Ταμείο Αρωγής Λιμενικού Σώματος

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Στον σχεδιασμό μας ο πολίτης βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο: κάθε υπηρεσία που υλοποιούμε είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε να διευκολύνει την καθημερινότητα εκείνου που συναλλάσσεται με το κράτος. Το γεγονός ότι τον περασμένο χρόνο μόνο από την ψηφιακή διάθεση φορολογικής ενημερότητας αποφύγαμε 340.000 ουρές αντανακλά το μέγεθος της προστιθέμενης αξίας που παράγει η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η διασύνδεση των συστημάτων. Προσθέτοντας διαρκώς νέες υπηρεσίες και επεκτείνοντας τις υπάρχουσες σε περισσότερους φορείς, δίνουμε στη χώρα την ώθηση ώστε να εξακολουθήσει να καταγράφει εκθετική πρόοδο στις ψηφιακές συναλλαγές».

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος δήλωσε: «Η αυτόματη άντληση της φορολογικής ενημερότητας αποτέλεσε μια από τις πρώτες πρωτοβουλίες μας και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για το γεγονός ότι δύο χρόνια μετά διευκολύνει σε τέτοιο βαθμό τους προμηθευτές του Δημοσίου. Μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, εξοικονομούνται ανθρωποώρες υπαλλήλων, επιταχύνονται οι σχετικοί έλεγχοι και οι πληρωμές, μειώνοντας τη γραφειοκρατία τόσο για τη Διοίκηση, όσο και για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, που συναλλάσσονται με το Δημόσιο πιο απλά και πιο γρήγορα».

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.