Πολεοδομικός σχεδιασμός, κτηριακοί όγκοι και τοπόσημα σε έργα τέχνης
ΕιδήσειςΕκδηλώσειςΈργαΠεριβάλλονΠολεοδομίαΦυσικοί πόροι 16 Φεβρουαρίου 2024 Αργύρης
Η ζωγράφος Ιωάννα Μιχοπούλου πραγματεύεται με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τους κτηριακούς όγκους και τα τοπόσημα στη δεύτερη ατομική έκθεση των έργων της, με τίτλο «Urban Narratives /Αστικές αφηγήσεις», που εγκαινιάζεται την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου και θα είναι ανοιχτή στο κοινό έως τις 9 Μαρτίου 2024.
Τα εγκαίνια πραγματοποιούνται την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024 στις 20.00
Η έκθεση θα είναι ανοιχτή στο κοινό Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 15.00 – 21.00 και Τετάρτη – Σάββατο: 11.00 – 15.00
Η έκθεση των έργων της Ιωάννας Μιχοπούλου γίνεται στην ART ZONE 42 GALLERY (Λ.Βασ. Κων/νου 42, Αθήνα, Τηλ. : +30 210 72 59 549).
Η Ευαγγελία Θ. Καϊράκη ΜΑ Ιστορικός Τέχνης ΕΚΠΑ, Μέλος της ΕΕΙΤ παρουσιάζει το έργο της Ιωάννας Μιχοπούλου σημειώνοντας:
«Αφετηρία είναι το ορατό, στόχος η υπέρβασή του». Wassily Kandinsky
Την πόλη ως ένα παλίμψηστο οπτικών ερεθισμάτων πραγματεύεται σε αυτήν τη δεύτερη ατομική της έκθεση η Ιωάννα Μιχοπούλου, με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, τους κτηριακούς όγκους και τα τοπόσημα να αποτελούν για εκείνη ένα πρόσφορο πεδίο ενδοσκόπησης και ενατένισης.
Με γεωμετρικούς συσχετισμούς, αλλά και με το χρώμα να υποδηλώνει το ψυχικό πάθος, η καλλιτέχνις μεθερμηνεύει την εμπειρική πραγματικότητα, αποδομώντας και ανασυστήνοντάς την ως «μαϊστορας» στο πλαίσιο μιας μεταλλαγμένης νέο-πλαστικιστικής εικονιστικής αντίληψης.
Στο κέντρο του μορφοπλαστικού της προβληματισμού βρίσκονται οι αναλογικές σχέσεις των δομικών σχημάτων του αστικού habitat, όπως σε μια συνεκδοχή ο άνθρωπος βρίσκεται ως οντολογική μονάδα στο κέντρο της κοσμικής αρμονίας ή εγγράφεται ανατομικά στη σαϊτική εσχάρα. Κτηριακές όψεις της μητροπολιτικής Αθήνας ή της γενέθλιας Καλαμάτας, κομβικά σημεία αναφοράς στον προσωπικό ή συλλογικό μνημονικό χάρτη, υπέργειες και υπόγειες διαδρομές, αλλά και ακάλυπτοι που ζουν μέσα στην εσωστρέφεια μιας ήπιας καθημερινότητας μεταμορφώνονται φορμαλιστικά και ακόλουθα επανοηματοδοτούνται. Έτσι, η ποιητική των σχημάτων, πάνω στην οποία στηρίζεται η θεωρία του Herbin που συνδέει το μορφικό λεξιλόγιο της γεωμετρίας με τη μουσική διατυπώνει τα αστικά ειδύλλια της ζωγράφου, όπως αντίστοιχα γραμμοδετεί τους αστερισμούς στη συνηχία του σύμπαντος.
Μετα- εκπρόσωπος της geometric abstraction, χωρίς να εμμένει δογματικά στα σημαίνοντα ή τα σημειολογικά της στοιχεία, καθώς έχει μια φρέσκια, σύγχρονη ματιά, η Ιωάννα Μιχοπούλου παράγει μια ζωγραφική ανορθολογική στα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, ανεικονική σχεδόν, καμωμένη όμως με τη βασική ύλη της κοσμογονίας: την τεκτονική οργάνωση, με την ευθεία και την καμπύλη να λαμβάνονται ως αρχέτυπα στην νομολογία της. Παράλληλα, μέσα από την επανάληψη τύπων, την παραλλαγή του ίδιου θέματος μέχρι να εξαντλήσει τις δυνατότητές του και τη χρωματική διαύγεια, που δημιουργεί μια οπτική τέρψη στον θεατή η γραφή της καλλιτέχνιδας γίνεται brand, ταυτοποιείται επώνυμα στη νέο ποπ κουλτούρα Λοξές παράλληλες γραμμές εναλλασσόμενης κατεύθυνσης, ήρεμες ευθείες και ενεργητικές διαγώνιοι, επάλξεις, κλειστά σχήματα, μετόπες και κυκλικά μοτίβα, πάντα με καθαρά περιγράμματα οροθετημένα, συμπλέκονται, παρατάσσονται ή συναρμόσσονται στη ζωγραφική επιφάνεια ως αυθύπαρκτες και άυλες ιδέες.
Πέρα από τη σαφήνεια και τη μορφική ευγένεια, που εκπορεύονται από την ευταξία και τη συμμετρία μιας -έστω αντινατουραλιστικής – κανονικότητας οι αστυγραφίες της Ιωάννας Μιχοπούλου πυροδοτούνται από τη δυναμική του χρώματος, που επενεργεί θυμικά στα σχήματα. Τα χρώματα, προκλητικά έντονα και φωσφορίζοντα, ερμητικά και αντιθετικά μεταξύ τους, δοσμένα σε μεγάλες πλακάτες επιφάνειες, αισθητικοποιούν την ατομική συνθήκη της καλλιτέχνιδας μια δεδομένη στιγμή. Έτσι, η εγκεφαλική πρόσληψη της οπτικής παρατήρησης, μέσω του χρώματος ως ρυθμιστικού παράγοντα κάμπτεται, υποκύπτει σε ψυχικές διεργασίες, με την αντικειμενική θέαση να στρέφεται στο υποκείμενο και να οικειοποιείται, σε αντίθεση με την αποστασιοποίηση της ολιγοχρωμιας του de stjl. Αστικές αφηγήσεις, λοιπόν, φέρουσες ως υπόβαθρο πέρα από τη θεοσοφία της ευταξίας, το διανόημα της καλλιτέχνιδας, που επενεργεί μέσα από τη δημιουργικη new pop επιμονή.
Ο Θεός ο Μέγας αεί γεωμετρεί, κατά τη γνωστή ρήση του Πλούταρχου. Ο άνθρωπος, συνδημιουργός, σύμφωνα με το προνόμιο του “ομοούσιον”, βάζει, κατά προαίρεση, εκτός από τα βασικά χρώματα, τις λεπτές τους αποχρώσεις στον καμβά… Πολλές και έντονες, ενίοτε, καθώς πολύχρωμα και πολυπρισματικά είναι τα φυσικά και ανθρωπογενή περιβάλλοντα, πολυφασματικη, λουσμένη στο ιριδικό φως η ίδια η ζωή.
Ευαγγελία Θ. Καϊράκη ΜΑ Ιστορικός Τέχνης ΕΚΠΑ Μέλος της ΕΕΙΤ
Ποιά είναι η Ιωάννα Μιχοπούλου
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1994 και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας το έτος 2013-2018.
Παρακολούθησε το Α’ Εργαστήριο Ζωγραφικής με καθηγητή τον Άγγελο Αντωνόπουλο, εργαστήριο Σκηνογραφίας, Κεραμικής και Β’ Εργαστήριο Χαρακτικής με καθηγήτρια την Βίκυ Τσαλαματά.
Εργάστηκε στο Εικαστικό Εργαστήρι Δήμου Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ», ως δασκάλα ζωγραφικής και προετοιμασίας για εισαγωγή σε Σχολές Καλών Τεχνών, στο 2ο και στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Μεγάρων, ως δασκάλα εικαστικών και στο εικαστικό εργαστήρι Art School Ilion.
Τώρα εργάζεται στο Εικαστικό Εργαστήρι Art tutu, ως δασκάλα ζωγραφικής και στο τμήμα προετοιμασίας για καλλιτεχνικό γυμνάσιο, καθώς και στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια «Διονύσιος Σολωμός», ως δασκάλα εικαστικών.
Ατομικές Εκθέσεις
2018: «Χορεύοντας», Jazzet cafe στο Χαϊδάρι και στο Κέντρο Τέχνης Καλαμάτας
2019: «Η ψυχή της Ελιάς», Black Duck Gallery Ομαδικές εκθέσεις
Ζωγραφική: Pocket Star Gallery, Ψηφιακή Πλατφόρμα Πολιτισμού Culture365, Platforms Projects «Art Book», στην ArtPrisma Gallery (Πειραιάς), Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος (Κολωνάκι), Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τζιχρτιτζή (Κηφισιά), Αrtevisione Gallery, Κέντρο Τέχνης Καλαμάτας, ΦΟΥΑΡ (Σύνταγμα), Gallery Kaplanon (Κολωνάκι), Black Duck Gallery, Ιατρικό Συνέδριο(Ξενοδοχείο Caravel), Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας (Φιλοτέχνηση πίνακα την ώρα της συναυλίας), Blender Gallery (Γλυφάδα), Δημοτική Πινακοθήκη της Καλαμάτας «Α.ΤΑΣΣΟΣ, Art Take Over The Mall Athens, T.A.F. / The Art Foundation (Μοναστηράκι), Δημοτική Πινακοθήκη Φλοίσβος-Π.Φάληρο και Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης, Πινακοθήκη Γρηγοριάδη, CHESSNALE ATHENS (φιλοτέχνηση πιονιού) The Mall Athens
Χαρακτική: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΝΑ, ,«ΧΑΝ^ 2015-Πινακοθήκη νομού Χανίων, Κέντρο Τέχνης Καλαμάτας Σκηνογραφία: Δημιουργία σκηνικών και κοστουμιών «Αντιγόνη» Θέατρο Καρέζη
Έχει, επίσης, παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια με θέμα την τέχνη και την εκπαίδευση.
Σχετικά Άρθρα
- ΕΦΚΑ: παράταση για ασφαλιστικές εισφορές και δόσεις ρυθμίσεων
- ΥΠΕΝ: ξεκίνησαν κατεδαφίσεις αυθαιρέτων στην Αττική
- BIM: σε διαβούλευση η Εθνική Στρατηγική και ο Οδικός Χάρτης
- Ωδείο Αθηνών: διημερίδα για τα εγκαίνια λειτουργίας του Κέντρου Τεχνών
- Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
- Ερευνώ Καινοτομώ: ξεκινάει η υποβολή αιτήσεων χρηματοδότησης έργων