ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέβαλε στη ΔΕΗ διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για υπόθεση πελάτης της, ο οποίος προχώρησε... Πως η ΔΕΗ έφαγε «καμπάνα» για απλήρωτους λογαριασμούς καταναλωτή της

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επέβαλε στη ΔΕΗ διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ για υπόθεση πελάτης της, ο οποίος προχώρησε σε διακανονισμό των οφειλών του προς τη ΔΕΗ και εν συνεχεία, αφού κατήγγειλε τη σύμβαση ηλεκτροδότησης που είχε με τη ΔΕΗ, άλλαξε πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς στο μεταξύ να καταβάλει τις διακανονισμένες οφειλές του.

Το διοικητικό πρόστιμο επιβλήθηκε στη ΔΕΗ από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έπειτα από καταγγελία του πελάτη της, πως για την συγκεκριμένη υπόθεση είχε υποβάλει αίτημα πρόσβασης στον Υπεύθυνο Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της ΔΕΗ, ζητώντας αντίγραφο της φυσικής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας τους για τη χρονική περίοδο από το 2015 έως σήμερα, αλλά δεν έλαβε σχετική απάντηση.

Δηλαδή το πρόστιμο επιβλήθηκε  στη ΔΕΗ  για μη ικανοποίηση του δικαιώματος πρόσβασής του πελάτη σε δεδομένα που τον αφορούν.

Κατά την ακροαματική διαδικασία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και τα στοιχεία που προσκομίστηκαν προέκυψε ότι  η ΔΕΗ Α.Ε. έλαβε από τον πελάτη που έκανε την καταγγελία ηλεκτρονικό μήνυμα του, με το οποίο ζητούσε αντίγραφο της φυσικής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας του με τη ΔΕΗ  για τη χρονική περίοδο από το 2015 έως σήμερα.

Έπειτα από ενδελεχή έλεγχο των αρμόδιων υπηρεσιών της ΔΕΗ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει φυσική και ηλεκτρονική επικοινωνία από και προς την πλευρά του καταγγέλλοντα, εκτός από τους λογαριασμούς κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και το γραπτό σημείωμα του αριθμού τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 11770, έγγραφα τα οποία δεν συνιστούν αλληλογραφία ή επικοινωνία.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση της Αρχής, η ΔΕΗ δια του Υπεύθυνου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων µέσω του εγγράφου παροχής διευκρινήσεων προς την Αρχή, απάντησε ότι δεν υπάρχει η φυσική και ηλεκτρονική αλληλογραφία που ζήτησε η πλευρά του πελάτη από το έτος 2015 έως σήμερα.

Επιπλέον, ανέφερε ότι ο διαχειριστής (ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ) προέβη σε απενεργοποίηση της παροχής, ύστερα από αίτημα της ΔΕΗ Α.Ε., καθώς η πλευρά του πελάτη δεν τήρησε τους όρους του διακανονισμού και δεν προχώρησε σε εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Πλην όμως, η ΔΕΗ ΑΕ, ως υπεύθυνος επεξεργασίας δεν απάντησε στον πελάτη εντός μηνός από την παραλαβή του αιτήματος και δεν τον  ενημέρωσε, ως όφειλε, εντός μηνός από την παραλαβή του αιτήματος, για την αδυναμία άμεσης ανταπόκρισης και ικανοποίησης του αιτήματός του, καθώς και για τους λόγους καθυστέρησης, ζητώντας περαιτέρω παράταση της προθεσμίας, κατά παράβαση των διατάξεων του του Γενικού Κανονισμού Προσωπικών Δεδομένων.

Η ίδια παράβαση, δηλαδή της καθυστερημένης απάντησης της ΔΕΗ ΑΕ. ως υπευθύνου επεξεργασίας μετά την παρέλευση ενός μηνός από την παραλαβή του αιτήματος διαπιστώθηκε µε την προγενέστερη απόφαση 15/2019 της Αρχής.

Ενόψει της συγκεκριμένης παράβασης ότι δηλαδή, μετά την παρέλευση ενός μηνός από την παραλαβή του αιτήματος, η ΔΕΗ ΑΕ, ως υπεύθυνος επεξεργασίας, δεν απάντησε στον καταγγέλλοντα  σχετικά µε την αδυναμία άμεσης ικανοποίησης του αιτήματός του, και λαμβάνοντας υπόψη την υποτροπή της λόγω της προηγούμενης ίδιας παράβασης που διαπιστώθηκε µε την προαναφερόμενη απόφαση της Αρχής 15/2019, η Αρχή έκρινε ομόφωνα ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να επιβληθεί αποτελεσματικό, αναλογικό και αποτρεπτικό διοικητικό χρηματικό πρόστιμο στη ΔΕΗ για την τιμωρία της παράνομης αυτής συμπεριφοράς.

Δείτε εδώ την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τη ΔΕΗ

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας