ecopress
Στο  ζήτημα του αποχαρακτηρισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Σ.Σ Νέων Πόρων –Πλαταμώνα που ανέδειξε με δυναμικές παρεμβάσεις ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου και προέβαλε με... «Πράσινοι»: παρέμβαση για τη Σιδηροδρομική Γραμμή Νέων Πόρων – Πλαταμώνα

Στο  ζήτημα του αποχαρακτηρισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Σ.Σ Νέων Πόρων –Πλαταμώνα που ανέδειξε με δυναμικές παρεμβάσεις ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου και προέβαλε με αναλυτικό ρεπορτάζ  το «Ecopress»,  παρεμβαίνει  το κόμμα των Πρασίνων,  το οποίο   δηλώνει κατηγορηματικά αντίθετο στην  απόφαση αποχαρακτηρισμού της σιδηροδρομικής γραμμής.

Σε εκτενή ανακοίνωσή του,  οι «Πράσινοι»  υποστηρίζουν  μεταξύ άλλων, ότι τα  «παλιά σιδηροδρομικά δίκτυα, με την απευθείας πρόσβασή τους στο κέντρο των οικισμών, μπορούν να δώσουν και σήμερα πολύτιμες λύσεις για την τοπική συγκοινωνία» και υπογραμμίζει, ότι οι λαμβάνοντες τις αποφάσεις αρμόδιοι θα πρέπει α ενεργήσουν με όρους βιώσιμης κινητικότητας, όπως απαιτεί η σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Ειδικότερα, η σχετική ανακοίνωση που υπογράφεται από την  Περιφερειακή Οργάνωση Θεσσαλονίκης & Κεντρικής Μακεδονίας των Πράσινων με τίτλο: «Να μείνει ζωντανό το τρένο στον Πλαταμώνα», αναφέρει τα εξής:

Η ανακοίνωση

«Κατηγορηματικά αντίθετο στις πιέσεις κυβερνητικών βουλευτών να κηρυχθεί «καταργημένη» η τοπική σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα, τάσσεται το νέο κόμμα των Πράσινων.

Η τοπική γραμμή, που αποτελούσε τμήμα του βασικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέχρι το 2004, περιλαμβάνει μεγάλο σιδηροδρομικό σταθμό στο κέντρο του Πλαταμώνα δίπλα στην παραλία και διαθέτει ενεργή σύνδεση με τη νέα γραμμή προς Θεσσαλονίκη, στον σταθμό Νέων Πόρων. Τα 3 τελευταία χιλιόμετρα, από τον παλιό Σταθμό του Πλαταμώνα μέχρι τους πρόποδες του Κάστρου, έχουν κηρυχθεί Προστατευόμενος Ιστορικός Τόπος.

Η επανενεργοποίηση της γραμμής για καλοκαιρινά τοπικά δρομολόγια, σε ανταπόκριση με τον Προαστιακό Λάρισας-Θεσσαλονίκης, θα έδινε σοβαρή ανάσα στην κυκλοφορική ασφυξία της περιοχής, προσφέροντας στους ημερήσιους ιδίως εκδρομείς του Σαββατοκύριακου εναλλακτικές δυνατότητες εύκολης πρόσβασης απευθείας στο κέντρο και την παραλία του Πλαταμώνα, χωρίς ΙΧ. Η ίδια γραμμή έχει προταθεί να εξυπηρετεί και τουριστικά δρομολόγια όλο τον χρόνο, τονώνοντας την τοπική οικονομία της περιοχής.

Η διατήρηση και επανενεργοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής είναι απόλυτα συμβατή και με αναβαθμισμένη διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας στην περιοχή. Μελέτη της «Πρωτοβουλίας Πολιτών για τη Διάσωση και Επαναλειτουργίας της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα Πιερίας» Μουσειακός Σιδηρόδρομος Πλαταμώνα Πιερίας: Πρόταση ανάπλασης οδικού δικτύου εκατέρωθεν παλαιάς γραμμής Πλαταμώνα (platamon-railway.blogspot.com) προτείνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις και για ομαλότερη κίνηση και στάθμευση λεωφορείων και ΙΧ, με παράλληλη δημιουργία ποδηλατόδρομου και πλήρη πεζοδρόμηση της Παραλίας.

Ο Πλαταμώνας είναι σήμερα ίσως το μόνο από τα παραλιακά θέρετρα της Πιερίας που δεν διαθέτει πια σιδηροδρομική πρόσβαση, καθώς η νέα γραμμή τον παρακάμπτει με σήραγγα και ο πλησιέστερος ενεργός σταθμός βρίσκεται στο γειτονικό θέρετρο των Νέων Πόρων. Αποτέλεσμα είναι ότι από το 2004, με τη μεταφορά της κίνησης στη νέα γραμμή, το κυκλοφοριακό στον Πλαταμώνα έχει σημειώσει κατακόρυφη επιδείνωση και βρίσκεται σε σημείο ασφυξίας: ιδίως τα καλοκαιρινά Σαββατοκύριακα, η περιοχή επιβαρύνεται με τα επιπλέον ΙΧ εκατοντάδων επισκεπτών και λουομένων που δεν έχουν πια εναλλακτική λύση.

Η κυκλοφοριακή ασφυξία θα συνεχίσει όσο το αυτοκίνητο παραμένει ο μόνος διαθέσιμος τρόπος πρόσβασης στην περιοχή, ακόμη κι αν του προσφερόταν η δυνατότητα να καταλάβει και τον χώρο της σιδηροδρομικής γραμμής στο μη προστατευόμενο τμήμα της, με κήρυξή της ως «καταργημένης» και με οριστική της αποξήλωση: στην περίπτωση όμως αυτή, η ασφυξία θα ήταν μη αναστρέψιμη, καθώς δεν θα υπήρχε πια η παραμικρή υποδομή για επαναλειτουργία τρένου.

Οι Πράσινοι καλούμε την κυβέρνηση να σκεφτεί με όρους βιώσιμης κινητικότητας, όπως απαιτεί η σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα, και να μην υποκύψει σε παρασκηνιακές πιέσεις κοντόφθαλμων παραγόντων. Τα παλιά σιδηροδρομικά δίκτυα, με την απευθείας πρόσβασή τους στο κέντρο των οικισμών, μπορούν να δώσουν και σήμερα πολύτιμες λύσεις για την τοπική συγκοινωνία, όπως ήδη φαίνεται να προωθεί και το υπουργείο Υποδομών για την παλιά γραμμή των ΣΠΑΠ από Άνω Λιόσια μέχρι Μέγαρα Υπ.Υποδομών: Σε ράγες υλοποίησης νέα Προαστιακή Γραμμή Άνω Λιόσια-Μέγαρα – Ypodomes.com.

Στο ίδιο λοιπόν πλαίσιο, οι Πράσινοι ζητάμε να μην κηρυχθεί «καταργημένη» η παλιά γραμμή του Πλαταμώνα. Αντίθετα είναι ανάγκη να μελετηθεί άμεσα η επαναλειτουργία της, στις ράγες που ήδη υπάρχουν. Συνολικός βιώσιμος κυκλοφοριακός επανασχεδιασμός είναι απαραίτητος για την ευρύτερη περιοχή του Πλαταμώνα, σε συμμαχία με το τρένο και όχι σε αντίθεση με αυτό».

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.