ecopress
Εισέρχεται προς τη Β φάση το έργο που αφορά τη μελέτη και κατασκευή του νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου... Προαστιακός: προχωρά ο διαγωνισμός για τη γραμμή Κορωπί-Λαύριο

Εισέρχεται προς τη Β φάση το έργο που αφορά τη μελέτη και κατασκευή του νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου συνολικού μήκους   32 χιλιομέτρων. Ποιές είναι οι τελευταίες εξελίξεις.

Η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στο άνοιγμα των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λαύριο. Τα τρία σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι τα εξής: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ALSTOM ΚΑΙ ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται η ισχύουσα διαδικασία, θα ακολουθήσει έλεγχος της επάρκειας των φακέλων προκειμένου οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια να συνεχίσουν στη Β φάση του διαγωνισμού.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε 391 εκ ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Κορωπίου συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ. Η νέα Σιδ. Γραμμή θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Η χωροθέτηση των στάσεων

Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου  προβλέπονται δύο σιδ. σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός επιλιμένιος στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στις θέσεις/οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου (εξυπηρέτηση πόλης). Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών. Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και τις στάσεις  προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται  ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

 Πολλαπλά τα οφέλη του έργου

Με την υλοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί – Λαύριο ολοκληρώνεται ένας βασικός στόχος για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αττική.  Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο είναι κρίσιμη για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική, καθώς και για την επίτευξη  των βασικών στόχων του πολεοδομικού, χωροταξικού, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των περιοχών από όπου διέρχεται η γραμμή.Η σχεδιαζόμενη επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λαύριο, θα εξυπηρετήσει τους οικισμούς της Ανατολικής Αττικής και θα στηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.

Σύνδεση με το αεροδρόμιο

Επιπλέον η ολοκλήρωση της επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο, θα προσφέρει στον λιμένα του Λαυρίου πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και  σύνδεση με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στηρίζοντας και ενισχύοντας δραστικά τον Τουρισμό.

 

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας