ecopress
Του Αργύρη Δεμερτζή/ Με δημοψήφισμα σε μεγάλο και το κατ΄εξοχήν ειδικό δείγμα κοινού αντιστοιχεί η έρευνα, που διενεργεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η... ΠΥΡΚΑΛ: «δημοψήφισμα» σε 20.000 υπαλλήλους για το νέο κυβερνητικό πάρκο

Του Αργύρη Δεμερτζή/

Με δημοψήφισμα σε μεγάλο και το κατ΄εξοχήν ειδικό δείγμα κοινού αντιστοιχεί η έρευνα, που διενεργεί το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία απευθύνεται στους υπαλλήλους των εννέα υπουργείων, που θα εγκατασταθούν στο νέο κυβερνητικό πάρκο στην «ΠΥΡΚΑΛ» στο Δήμο Δάφνης Υμηττού. Στο πλαίσιο της έρευνας οι υπάλληλοι καλούνται να απαντήσουν σε αναλυτικό ερωτηματολόγιο, για τις επιλογές μετακίνησης τους στον μελλοντικό τόπο εργασίας τους.

-«Η συμπλήρωσή του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική, πλην όμως πολύ σημαντική, καθώς θα βοηθήσει αφενός στη βέλτιστη οργάνωση των μετακινήσεων των εργαζομένων και αφετέρου στην προστασία της γύρω περιοχής από πρόσθετους ρύπους, μέσω της εκπόνησης των σχετικών μελετών».

Αυτά τονίζονται σε επιστολή που απέστειλε ο  Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ  Ευθύμης Μπακογιάννης, προς τους υπουργούς και τις αρμόδιες υπηρεσίες των εννέα υπουργείων, με την οποία ανακοινώνει την έρευνα που διενεργεί το ΥΠΕΝ, «προκειμένου να εκτιμήσει  τους δείκτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων, τόσο στην περιοχή του έργου, όσο και στους βασικούς οδικούς άξονες προς και από το Κυβερνητικό Πάρκο, για τρεις διαφορετικούς  χρονικούς ορίζοντες (βάσης, πενταετίας και δεκαετίας)» και  «να αξιολογήσει τη δυνατότητα του συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς της περιοχής στο να αναλάβει επιπλέον επιβατικούς φόρτους».

Το χρονοδιάγραμμα του έργου

Σημειώνεται ότι με πρωτοβουλίες του αρμόδιου υφυπουργού ΠΕΝ Νίκου Ταγαρά έχουν προωθηθεί νομοθετικές ρυθμίσεις χωροθέτησης, χρήσεων γης και όρων δόμησης  και έχει δρομολογηθεί η εκπόνηση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) για τη δημιουργία του Νέου Κυβερνητικό Πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ, στον δήμο Δάφνης-Υμηττού. Στο μεταξύ το έργο  έχει ενταχθεί νομοθετικά στις στρατηγικές επενδύσεις. Το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, που έχει τον κεντρικό συντονισμό για τη δημιουργία του νέου κυβερνητικού πάρκου,  προβλέπει εντός του δευτέρου εξαμήνου 2022 να ξεκινήσει η διαδικασία της απαλλοτρίωσης. Η έναρξη κατασκευής θα γίνει εντός του 2023 και η σταδιακή έναρξη λειτουργίας την διετία 2025-2026.

Αναζητούνται συγκοινωνιακές και κυκλοφοριακές λύσεις

Οι λύσεις που τελικά θα επιλεγούν για τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του νέου κυβερνητικού πάρκου, όπως επίσης οι τρόποι που θα αντιμετωπιστούν οι κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις τοπικά και στην ευρύτερη περιοχή είναι από τους κρίσιμους παράγοντες για τη λειτουργία του νέου κυβερνητικού πάρκου, το οποίο θα συνδυαστεί επίσης και με άλλες χρήσεις εμπορίου, αναψυχής, αθλητισμού, πολιτισμού κλπ.

Με τα σημερινά δεδομένα η περιοχή του μελλοντικού κυβερνητικού πάρκου καλύπτεται από τις διερχόμενες λεωφορειακές γραμμές των σε μεγάλο βαθμό κυκλοφοριακά κορεσμένων λεωφόρων Βουλιαγμένης και Ηλιουπόλεως και πλησιέστερο σταθμό Μετρό στη Δάφνη, σε απόσταση άνω του 1 χλμ από το νέο πάρκο, ενώ τοπικά αλλά και η  ευρύτερη περιοχή είναι κατά κύριο λόγο κατοικίας, με περιορισμένου πλάτους οδικό δίκτυο.

Η στάση των υπαλλήλων

Πρέπει να σημειωθεί ότι έχει σημασία η ανταπόκριση, που θα υπάρξει από τους περί τις 20.000 υπαλλήλους των εννέα υπουργείων, στην με προαιρετική συμμετοχή συγκοινωνιακή και κυκλοφοριακή έρευνα του ΥΠΕΝ, τόσο σε επίπεδό συμμετοχής στη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου,  όσο και στο περιεχόμενο των απαντήσεων που θα δοθούν. Αυτά διότι θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα  για την αξιολόγηση της  πρόθεσης συμμετοχής των υπαλλήλων  στο εγχείρημα της μετεγκατάτασης των υπουργείων, όσο και για την επιλογή και την εφαρμογή των βέλτιστων λύσεων συγκοινωνιακής και κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης του νέου κυβερνητικού πάρκου.

Η περίπτωση του «Κεράνης»

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι μία από τις εμβληματικές προσπάθειες μετακίνησης υπουργείου εκτός κέντρου, αυτή των υπαλλήλων του ΥΠΕΝ στο ανακαινισμένο κτίριο του «Κεράνης» επί της Λεωφόρου Θηβών ξεκίνησε το 2000 και αφού ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή του κτιρίου, η μετεγκατάσταση του ΥΠΕΝ  δεν έγινε ποτέ, λόγω συγκοινωνιακών και κυκλοφοριακών προβλημάτων εξυπηρέτησης των εργαζομένων. Παράλληλα  το κτίριο αφού  έμεινε ουσιαστικά «κουφάρι» επί δύο δεκαετίες ακόμη και σήμερα αναζητούνται λύσεις πλήρους αξιοποίησης του.

Η έρευνα του ΥΠΕΝ

Τη σημασία συμμετοχής των εργαζομένων στην εκπόνηση της μελέτης του ΥΠΕΝ επισημαίνει ιδιαίτερα στην επιστολή που απέστειλε ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ευθύμης Μπακογιάννης προς τα  εννέα υπουργεία, επισημαίνοντας την ανάγκη να προωθηθεί στους υπαλλήλους το σχετικό ερωτηματολόγιο, καθώς από τις απαντήσεις τους θα προκύψουν σημαντικά στοιχεία που θα βοηθήσουν αφενός στη βέλτιστη οργάνωση των μετακινήσεων των εργαζομένων και αφετέρου στην προστασία της γύρω περιοχής από πρόσθετους ρύπους, μέσω της εκπόνησης σχετικών μελετών.

Στο ερωτηματολόγιο οι υπάλληλοι καλούνται μεταξύ άλλων να απαντήσουν  για το εάν μετακινούνται πεζή και για πόσο μεγάλη διαδρομή, εάν χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, ποδήλατο ή ΜΜΜ η άλλο μέσο μεταφοράς, ενώ  ζητείται η γνώμη τους για τον συνεπιβατισμό (car pooling).

Τα υπουργεία

Στα νέα κτίρια θα στεγασθούν εννέα υπουργεία (Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης, Υγείας, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών) και διάφοροι φορείς (ΑΑΔΕ, ΕΕΣΥΠ Α.Ε., ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε., ΕΤΑΔ Α.Ε.), που σήμερα στεγάζονται σε 20 ιδιόκτητα και 107 μισθωμένα κτίρια στο κέντρο της Αθήνας, Πειραιά, Μαρούσι και Χολαργό. Στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ προβλέπεται η ανέγερση περίπου 62.000 τ.μ. κτιρίων, με ανώτατο ύψος τα 28 μέτρα.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας