ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Τα αποτελέσματα της δραστηριότητας του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή για το πρώτο 6μηνο λειτουργίας του θεσμού ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και... Γιατί πάνε οι καταναλωτές στον ενεργειακό διαμεσολαβητή

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Τα αποτελέσματα της δραστηριότητας του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή για το πρώτο 6μηνο λειτουργίας του θεσμού ανακοίνωσε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων.Το μεγαλύτερο ποσοστό των αιτημάτων που έχουν υποβληθεί  αφορά σε αμφισβήτηση των χρεώσεων.

Ειδικότερα από την έναρξη λειτουργίας της διαδικτυακής πλατφόρμας ENOMOS (Energy Ombudsman Operating System) έως και τις 31 Ιουλίου 2024 έχουν υποβληθεί 178 αιτήματα εκ των οποίων έχουν καταγραφεί:

–   41 επιτυχείς διαμεσολαβήσεις

–   30 ανεπιτυχείς διαμεσολαβήσεις

–   46 αιτήματα υπό επεξεργασία

–   61 αιτήματα απορριφθέντα

Οι υποθέσεις διαμεσολάβησης

Το 35,96% των αιτημάτων που έχουν υποβληθεί στον Ελληνικό Ενεργειακό Διαμεσολαβητή αφορά σε αμφισβήτηση των χρεώσεων,

Tο 12,36% σε εσφαλμένη καταμέτρηση,

Tο 12,36% στην ποιότητα εξυπηρέτησης,

Tο 6,74% σε παραπλανητικούς όρους σύμβασης,

Tο 5,62% σε αμφισβήτηση της τήρησης των όρων σύμβασης. Kαι

Tο 26,97% σε άλλες κατηγορίες ήτοι καθυστέρηση κατά την έκδοση λογαριασμών, μη εφαρμογή κρατικών μέτρων, χρήση προσωπικών δεδομένων, ρευματοκλοπές, αποκατάσταση αδικίας, αποζημιώσεις, μη καταβολή έκπτωσης συνέπειας, μη τακτική καταμέτρηση, προβλήματα κατά την υπαναχώρηση/αλλαγή προμηθευτή, αποκατάσταση περιουσιακής βλάβης και αμφισβήτηση ύψους ρήτρας αποχώρησης.

Ως προς την ανταπόκριση των προμηθευτών στην πρόσκληση για διατύπωση της άποψής τους επί των αιτημάτων των καταναλωτών, παρατηρείται σύμφωνα με την Αρχή προθυμία και συμμόρφωση στις τεθείσες από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή προθεσμίες. Σε ελάχιστες περιπτώσεις παρατηρείται καθυστέρηση στην ανάθεση σε εκπρόσωπο του προμηθευτή.

Υπενθυμίζεται πως η όλη διαδικασία για την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου προσφέρεται δωρεάν για τους καταναλωτές. Η διαμεσολάβηση είναι εθελοντική και βασίζεται στην αμοιβαία επιθυμία των μερών να λύσουν την υπόθεσή τους εξωδικαστικά, η δε προτεινόμενη από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή λύση ενδέχεται να είναι διαφορετική από το αποτέλεσμα που θα προέκυπτε εάν τα μέρη επέλεγαν τη δικαστική επίλυση της διαφοράς.

Προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης διαμεσολάβησης είναι:

–   Η προηγούμενη υποβολή παραπόνου στην εφαρμογή www.myrae.gr το οποίο δεν τελεσφόρησε

–   H διαφορά να εμπίπτει στις αποδεκτές κατηγορίες διαμεσολάβησης

–   Η αποδοχή εξέτασης της διαφοράς από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή

Ως Ενεργειακός Διαμεσολαβητής έχει οριστεί ο Αναπληρωτής Καθηγητής, Κομνηνός Κόμνιος, Μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΑΕΥ.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας