ecopress
Του Κώστα Βουτσαδάκη/ Την ύπαρξη ενδιαφέροντος από την αγορά έθεσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ως προϋπόθεση προκειμένου να κατασκευαστεί ο αγωγός φυσικού αερίου Θεσσαλονίκη... ΡΑΕ: Η αγορά θα κρίνει αν θα κατασκευαστεί ο αγωγός φυσικού αερίου Θεσσαλονίκης – Σκοπίων

Του Κώστα Βουτσαδάκη/

Την ύπαρξη ενδιαφέροντος από την αγορά έθεσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ως προϋπόθεση προκειμένου να κατασκευαστεί ο αγωγός φυσικού αερίου Θεσσαλονίκη – Σκόπια, όπως και ο σταθμός ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη νησίδα Ρεβυθούσα.

Η απόφαση που έλαβε η Αρχή αναφορικά με το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Συστήματος Φυσικού Αερίου 2017-2026, προς την οποία ο ΔΕΣΦΑ καλείται να συμμορφωθεί, προβλέπει συγκεκριμένα:

-Για τον αγωγό Θεσσαλονίκη – Σκόπια, προϋπολογισμού 48,7 εκατ. ευρώ εγκρίνεται για ένταξη στον προγραμματισμό ανάπτυξης με την προϋπόθεση διεξαγωγής δεσμευτικής διαδικασίας κατανομής δυναμικότητας «Market Test» σε συνεννόηση και μετά από σύμφωνη γνώμη της ΡΑΕ ενώ η έγκριση της υλοποίησής του θα πραγματοποιηθεί σε επόμενη έγκριση του δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ, εφόσον παρουσιαστούν ικανοποιητικά αποτελέσματα δέσμευσης δυναμικότητας.

-Για την κατασκευή προβλήτα ανεφοδιασμού πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, η ΡΑΕ αναφέρει ότι “αναγνωρίζει την πιθανή μελλοντική αναγκαιότητα του έργου αυτού για την ανάπτυξη της αγοράς του ναυτιλιακού LNG, παρόλο που ο ΔΕΣΦΑ δεν έχει υποβάλει ολοκληρωμένο σχεδιασμό καθώς και μελέτη σκοπιμότητας για το έργο αυτό που να περιγράφει την προβλεπόμενη ζήτηση ναυτιλιακού LNG και να τεκμηριώνει τη βιωσιμότητα του έργου”. Ωστόσο τονίζει ότι η αξιολόγηση για την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα ανάπτυξης του Συστήματος θα γίνει μετά την υποβολή του ολοκληρωμένου σχεδιασμού του έργου.

Το έργο συνίσταται στην κατασκευή προβλήτα για φόρτωση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 1.000-20.000 κυβικών μέτρων με το σκεπτικό τα μικρότερα πλοία να ανεφοδιάζουν άλλα πλοία, είτε της ακτοπλοΐας είτε της ποντοπόρου ναυτιλίας, στο λιμάνι του Πειραιά ενώ τα μεγαλύτερα να τροφοδοτούν δορυφορικούς σταθμούς αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, δεν προβλέπεται να γίνει market test “διότι προεξοφλείται η αποτυχία του στην παρούσα χρονική περίοδο”. Σημειώνεται ότι η ΔΕΠΑ ανακοίνωσε εν τω μεταξύ ότι προχωρά στην κατασκευή πλοίου μεταφοράς LNG για την τροφοδοσία πλοίων.

Η ΡΑΕ ενέκρινε επίσης την κατασκευή σταθμού συμπίεσης φυσικού αερίου στην Αμπελιά που κρίνεται απαραίτητη για την υδραυλική ευστάθεια του συστήματος μετά την λειτουργία του αγωγού ΤΑΡ.

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.