«Κουβεντιάζουμε εδώ και αρκετό καιρό με τη Volkswagen, επεξεργαζόμαστε ένα πλάνο βιωσιμότητας -αυτό που ονομάζουμε feasibility study- που έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση».
Αυτά δήλωσε ο αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm», σχετικά με την επίσκεψη κλιμακίου στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.
«Δουλεύουμε μαζί τους, τους έχουμε υποδεχθεί αυτές τις μέρες στην Καβάλα και τη Θάσο, με σκοπό να ολοκληρώσουμε αυτή τη μελέτη σκοπιμότητας, προκειμένου να αποφασίσουμε αν και με ποιες προϋποθέσεις θα προχωρήσει το project ή όχι. Η Θάσος αποτελεί ένα ελληνικό νησί, το οποίο θα μπορούσε να είναι ο χώρος όπου θα δοκιμάσει η Volkswagen καινούριες τεχνολογίες και καινοτομίες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Θα εξετάσουμε και άλλα νησιά, ελπίζουμε ότι μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα καταλήξει το πλάνο αυτό σε ένα συμπέρασμα και τότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερα πράγματα αναφορικά με το εν λόγω project», εξήγησε ο υφυπουργός.
Διευκρίνισε δε ότι «δεν είπαμε ότι θα πάμε στη Θάσο, ήλθαμε για να δούμε τη Θάσο, να συλλέξουμε στοιχεία που έχουν σχέση με το συγκοινωνιακό περιβάλλον, με την ενέργεια, με τον πληθυσμό, τον αριθμό των αυτοκινήτων», καθώς «υπάρχουν πολλά στοιχεία που καταρτίζουν αυτό το πλάνο βιωσιμότητας».
Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, το πλάνο για τον EastMed ο κ. Φραγκογιάννης επισήμανε: «Ο EastMed είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό project, όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ευρωπαϊκή διασφάλιση ενέργειας. Μετατρέπουμε τη χώρα μας σε έναν ενεργειακό κόμβο και μέσα από τον EastMed μπορούμε κοιτάσματα φυσικού αερίου να τα περάσουμε στην Ιταλία και από εκεί στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, έτσι ώστε κανείς από τους συνεταίρους μας και την Ελλάδα να μην είναι στηριζόμενος μόνο σε μία ή δύο πηγές φυσικού αερίου. Είναι κάτι το οποίο επιθυμούμε. Στις 2 Ιανουαρίου υπογράψαμε τη συμφωνία οι τρεις χώρες -το Ισραήλ, η Κύπρος και η Ελλάδα- αναμένουμε την Ιταλία να δώσει το “πράσινο φως” και να υπογράψει και εκείνη και ελπίζουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή του».
Ερωτηθείς για το επενδυτικό κλίμα στην Ελλάδα ο υφυπουργός υπογράμμισε: «έχουμε την πολιτική σταθερότητα, έχουμε την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή για να μετατρέψουμε τη χώρα μας σε έναν επενδυτικό προορισμό. Μία εταιρεία, όταν θέλει να πάει να επενδύσει σε μία χώρα, αυτό το οποίο εξετάζει πρώτα είναι εάν υπάρχει εσωτερική αγορά . Η εσωτερική αγορά της χώρας μας δεν είναι μόνο η Ελλάδα, είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση για πάρα πολλές εταιρείες, ειδικά αν προέρχονται από την Ασία και από τις χώρες οι οποίες εξυπηρετούνται από τη Διώρυγα του Σουέζ και επομένως ο Πειραιάς και τα λιμάνια μας και η χώρα μας αποτελούν σημείο εισόδου για τα προϊόντα τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση».
Σχετικά Άρθρα
- Μέχρι το 2025 η κατασκευή του EastΜed
- Μνημόνιο συνεργασίας ΑΠΕ-ΜΠΕ και ΤΕΕ
- Επιθεωρητές Δόμησης, Περιβάλλοντος και Οικονομική Αστυνομία στη Μύκονο
- ΥΠΕΝ: σε διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης
- ΥΠΕΝ: έργα αποθήκευσης ενέργειας και τεχνολογίας υδρογόνου
- EE: πρωτοβουλία Ελλάδας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας για τιμές ενέργειας