ecopress
Αλλάζει ρότα ο ελληνικός σιδηρόδρομος τροχοδρομώντας σε νέα μοντέλα συντήρησης των υποδομών του. Σύμφωνα με πληροφορίες σε ρεπορτάζ του «Ε.Τ.» της Κυριακής και του... Σε ιδιώτες η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου

Αλλάζει ρότα ο ελληνικός σιδηρόδρομος τροχοδρομώντας σε νέα μοντέλα συντήρησης των υποδομών του.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε ρεπορτάζ του «Ε.Τ.» της Κυριακής και του δημοσιογράφου Χάρη Ντιγριντάκη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, πρόκειται να αναθέσει τη συντήρηση του δικτύου σε ιδιώτες, ακολουθώντας το μοντέλο συντήρησης στους αυτοκινητοδρόμους.

Στόχος η απομείωση των δαπανών, η επαύξηση της ποιότητας αλλά και ο συνεχής έλεγχος των γραμμών. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, το ετήσιο κόστος συντήρησης υπολογίζεται σε 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Η συντήρηση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο υπερβαίνει τα 2.550 χλμ., με 700 χλμ. από αυτά να διαθέτουν ηλεκτροκίνηση και να καλύπτουν τη βασική γραμμή Πειραιάς-Αθήνα Θεσσαλονίκη και τον προαστιακό, ενδέχεται να γίνει για διάστημα 5-10 ετών.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ανάθεση του έργου θα γίνει με τη μορφή Service Level Agreement, δηλαδή «συμβολαίου επιπέδου υπηρεσιών».

Ο φορέας ανάθεσης του έργου, ο ΟΣΕ, θα επιτηρεί τον ανάδοχο βάσει συγκεκριμένων δεικτών και επιδόσεων, μέσω της κατάρτισης ενός προσδιορισμένου προγράμματος συντήρησης.

Για παράδειγμα, εάν σε κάποιο τμήμα παρατηρηθεί βραδυπορία και ο σιδηροδρομικός πάροχος (π.χ. η ΤΡΑΙΝΟΣΕ) εγείρει αξιώσεις από τον διαχειριστή ο οργανισμός -με τη σειρά του- θα επιβάλλει ρήτρες στον ανάδοχο του έργου για μη καλή εκτέλεση της σύμβασης συντήρησης. Κύκλοι της αγοράς πάντως, αναφέρουν ότι η συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι πιο σύνθετη υπόθεση σε σχέση με τους αυτοκινητόδρομους και ορισμένες παραμορφώσεις της γραμμής έχουν καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια των δρομολογίων.

Τα σημαντικότερα προβλήματα όμως είναι οι ισόπεδες διαβάσεις, που υπάρχουν παρά την αναβάθμιση του δικτύου, καθώς και οι κλοπές υλικών, που έχουν μειωθεί αλλά δεν έχουν εκλείψει γιατί δεν είναι εύκολη η αστυνόμευση των γραμμών.

Ο νέος επικεφαλής Στόχος του νέου προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου -του οποίου η επίσημη τοποθέτηση είναι θέμα ημερών, με τη δημοσίευση της απόφασης στο ΦΕΚ- είναι η ανασυγκρότηση του οργανισμού, η βέλτιστη συντήρηση του δικτύου, η σύνδεση με κομβικά λιμάνια όπως αυτό της Πάτρας, που το χαρακτηρίζει μεγάλη πρόκληση, αλλά και οι επεκτάσεις του σιδηρόδρομου σε Εγνατία, Πελοπόννησο κ.λπ. Όπως σημειώνει: «Βασικός και πρωταρχικός στόχος, που είχε τεθεί από παλαιότερα, είναι να έχουμε έναν σιδηροδρομικό κορμό αξιόπιστο και ευρωπαϊκό και αυτός δεν είναι άλλος από τον ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη) και πάνω σε αυτόν τον βασικό κορμό μπορεί να στηθεί όλο το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά αυτό είναι το μείζον και πρέπει να λειτουργεί με τις καλύτερες προϋποθέσεις.

Μια μεγάλη πρόκληση είναι το Αθήνα -Θεσσαλονίκη να είναι 3 ώρες. Μπορεί να γίνει και ολοκληρώνονται οι υποδομές, ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος και συμπλήρωσε: «Χρειάζεται καλή συντήρηση γιατί αυτό δεν έχει γίνει ποτέ και οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι και ακριβές και ευαίσθητες.

Αν δεν συντηρούνται, καταστρέφονται και υπάρχει και το ζήτημα της κλοπής, που είναι μείζον θέμα. Υπάρχει λοιπόν, το θέμα της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου και της ικανότητας να παρέχει αυτά που πρέπει στις μεταφορές.

Η ολοκλήρωση, λοιπόν, του ΠΑΘΕ, η συντήρησή του, που είναι βασικό στοιχείο για τον ΟΣΕ, είχε ξεκινήσει παλαιότερα ως ιδέα, γιατί είδαμε ότι τα έργα που δεν συντηρούνται και ιδιαίτερα τα ευαίσθητα, γρήγορα απαξιώνονται και χάνουν τη σημασία τους».

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.