Σιδηρόδρομος: πως θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας
ΑυτοδιοίκησηΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΥποδομέςΧρήμα 9 Ιουνίου 2022 ecotypos
Η εξέλιξη του έργου που αφορά τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή από το Ρίο έως το λιμένα της Πάτρας ένα έργο που ολοκληρώνει πλήρως τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Πάτρα, καταγράφηκε σε συνέδριο της Πάτρας. Ποιο είναι τα νέα χαρακτηριστικά του έργου, το οποίο εντάχθηκε στο πακέτο των σιδηροδρομικών έργων των 4 δις.
Για το πως θα ενωθεί το λιμάνι της Πάτρας με το σιδηρόδρομο, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών κα Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στο συνέδριο Regional Growth Conference στην Πάτρα. Εξήγησε μεταξύ άλλων, ότι στόχος είναι να υπάρξει όσο δυνατόν μεγαλύτερος βαθμός υπογειοποίησης και πως το συγκεκριμένο έργο έχει ενταχθεί μέσα στα πέντε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, που ήδη έχουν δημοπρατηθεί και έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
«Κάνουμε το αυτονόητο: Συνδέουμε τα λιμάνια μας με το σιδηρόδρομο. Διότι αν δεν το κάνουμε αυτό, πώς θα παίξουν ρόλο η Πάτρα, ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, σε αυτό που λέμε συνδυασμένες μεταφορές;» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής και υπογράμμισε: «Θέλουμε η Ελλάδα να γίνει κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι πρόκειται για μία σιδηροδρομική σύνδεση μήκους 19 χιλιομέτρων, η οποία γίνεται με τη διαδικασία της μελετοκατασκευής. Σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ακούει με προσοχή τους τοπικούς άρχοντες και το δήμο Πατρέων, υπογραμμίζοντας ότι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο μέρος του έργου είναι υπόγειο, γεγονός που σημαίνει και ανάπλαση 70 στρεμμάτων για την Πάτρα. Και υπογράμμισε: «Θα παραδώσουμε την Πάτρα πίσω στους Πατρινούς, γιατί ήταν μία γραμμή που είχε κόψει την πόλη στη μέση».
Το έργο
Η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ. συγκαταλέγεται στο πακέτο των έργων συνολικού προϋπολογισμού 4 δις. Σημειώνεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη oλοκλήρωσει την πρώτη φάση των έξι διαγωνισμών. Ακολουθει η έναρξη της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και στη συνέχεια η υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Σχετικά Άρθρα
- Υποδομών: πότε θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα ΟΛΘ
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Βουλή η εξέλιξη των έργων για Σ.Σ. Αθηνών και Κιάτο-Ροδοδάφνη
- ΕΡΓΟΣΕ: ηλεκτροκίνηση στη διπλή γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη
- Προαστιακός Δυτικής Αττικής: απαντήσεις για Μέγαρα και διπλή γραμμή
- Σιδηρόδρομος: δημοπρατούνται δύο νέα έργα ύψους 9,78 εκατ. ευρώ
- Το λιμάνι Αλεξανδρούπολης στο επίκεντρο του αμερικανικού ενδιαφέροντος