ecopress
Πριν το νήμα είναι  έργα σταθερών συγκοινωνιών, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το προσεχές διάστημα. Παράλληλα, προς συμβασιοποίηση οδεύουν κρίσιμες συνδέσεις για το λεκανοπέδιο,... Σταθερές συγκοινωνίες: όλος ο προγραμματισμός των έργων

Πριν το νήμα είναι  έργα σταθερών συγκοινωνιών, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το προσεχές διάστημα. Παράλληλα, προς συμβασιοποίηση οδεύουν κρίσιμες συνδέσεις για το λεκανοπέδιο, όπως επίσης και μία σειρά εμβληματικών έργων, που ξαναφέρνουν το σιδηρόδρομο στο προσκήνιο. Ποιός είναι προγραμματισμός και η εξέλιξη των έργων.

Το καλοκαίρι του 2022 θα δοθούν σε χρήση οι τρείς νέοι σταθμοί του Μετρό, τα Μανιάτικα, ο Πειραιάς και το Δημοτικό Θέατρο. Στον προγραμματισμό των έργων αναφέρθηκε ο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης σε ραδιοφωνική του συνέντευξη. Ειδικά για τον Πειραιά και για την επικείμενη λειτουργία των τριών σταθμών μετρό, σημείωσε, ότι με την ολοκλήρωση του έργου, ένας πολίτης θα μπορεί να πάει από το λιμάνι του Πειραιά στο Αεροδρόμιο σε μόλις 50 λεπτά».

 Δυτική Αττική

Στη Δυτική Αττική  το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στις αρχές του επόμενου έτους στο διαγωνισμό για την κατασκευή νέου κλάδου στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα και η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί στο τέλος του 2022. Προ των πυλών και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό «Ανθούπολη – Ίλιον», επίσης στη δυτική Αττική. Ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι  θα δημιουργηθούν άλλοι τρεις σταθμοί, στην Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται συνολικά σε επιπλέον 51.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Έως τέλος του  2022 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημοπράτηση του έργου.

Η  Γραμμή 4

Μιλώντας συνολικά για την πρωτεύουσα, ο Υφυπουργός Υποδομών υπογράμμισε τα πολλαπλά οφέλη της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας ως προς την εξυπηρέτηση των πολιτών, την οικονομία και το περιβάλλον. «Με τη Γραμμή 4 θα έχουμε περίπου 53.000 οχήματα λιγότερα στους δρόμους της Αττικής», τόνισε μεταξύ άλλων.

Αναβάθμιση συρμών γραμμής 1

Ολοκληρώθηκε  η πρώτη φάση της Διαγωνιστικής διαδικασίας του Έργου για την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό, χωρίς την υποβολή προδικαστικών προσφυγών επί των όρων του Διαγωνισμού. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, κατατέθηκαν 2 προσφορές από τις διεθνείς εταιρείες Alstom Transport SA και Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA, οι οποίες θα αποσφραγιστούν ηλεκτρονικά στις 8 Δεκεμβρίου και θα αξιολογηθούν από την Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού της ΣΤΑ.ΣΥ. Τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού θα κατακυρώσει με απόφασή του το Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ.

Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει, στο πλαίσιο των αναλυτικών προδιαγραφών και λειτουργικών απαιτήσεων, να παραδώσει τους 14 συρμούς της 8ης παραλαβής, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985, πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης. Ενδεικτικά, το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED, νέου κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού. Παράλληλα, οι συρμοί θα είναι προσβάσιμοι στα ΑΜΕΑ, ενώ προβλέπεται και η τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια. Ο εκσυγχρονισμός των 14 συρμών αναμένεται να οδηγήσει στη σημαντική ενίσχυση του στόλου της Γραμμής 1.

Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά, με τον πρώτο ανακαινισμένο συρμό να παραδίδεται στους 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, άλλους 4 στους 25 μήνες, 5 ακόμη στους 30 μήνες και τους εναπομείναντες 4 στους 34 μήνες. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 70 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Το μεγάλο project των σιδηροδρομικών έργων

Ξεκίνησαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ τα οποία υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και πρόκειται να αναβαθμίσουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμανιών και να αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών.

  • Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. €
  • Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. €
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. €
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. €
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. €
  • Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. €
  • Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας