ecopress
Λεπτομερής ενημέρωση για την πορεία, την εξέλιξη και τις δυνατότητες χρηματοδότησης  του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Κοζάνης δόθηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ στο... Στη Βουλή η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης

Λεπτομερής ενημέρωση για την πορεία, την εξέλιξη και τις δυνατότητες χρηματοδότησης  του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Κοζάνης δόθηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ο  ελλείπων  κρίκος, όπως τον έχει χαρακτηρίσει ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου, της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Αθήνας, της Νότιας Ελλάδας και της Θεσσαλίας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας, που δεν είναι άλλος από τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας Κοζάνης,  ετέθη στη βάσανο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Στην  ερώτηση που κατέθεσε ο επικεφαλής της «Ελληνικής Λύσης»  κ. Κυριάκος Βελόπουλος για  το  τι μέλλει γενέσθαι με την εξέλιξη του σημαντικού έργου, η διοίκηση του ΟΣΕ παρέθεσε σειρά στοιχείων που αφορούν το σύνολο της ταυτότητας του έργου, την εξέλιξή του αλλά και τις προοπτικές που υπάρχουν για την υλοποίησή του.

Ελλείπουσα σύνδεση

Στη απάντηση καταγράφεται  ότι η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης αποτελεί ελλείπουσα σύνδεση του Αναλυτικού Δικτύου του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών σύμφωνα με το κανονισμό 1315/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Επιτροπής (ΔΕΔ-Μ). Τα κράτη μέλη υποχρεούνται να ολοκληρώσουν αναλυτικό Δίκτυο των ΔΔΜ μέχρι το 2050 .

Ολοκλήρωση της Β’ και Γ’ φάσης μελετών

Αναφέρεται ακόμη, ότι ΟΣΕ ως φορέας υλοποίησης του έργου και λαμβάνοντας υπόψη την σημασία της σύνδεσης της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας Παλαιφάρσαλος-Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα με την Δυτική Μακεδονία, την Θεσσαλία , την Νότια Ελλάδα και τα Βορειοδυτικά σύνορα μας Αλβανία -Βόρεια Μακεδονία υλοποιώντας την ελλείπουσα σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης, έχει συμπεριλάβει στο επιχειρησιακό σχέδιο του 2018-2023 την ολοκλήρωση της Β’ και Γ’ φάσης μελετών για την κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη

Αίτημα χρηματοδότησης

Στην απάντηση επίσης καταγράφεται, ότι την περίοδο 2007-2010 υλοποιήθηκαν με δαπάνες του ΟΣΕ μελέτες της Α φάσης για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη και έχει υποβάλει αίτημα χρηματοδότησης από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» CEF 2014-2020 σε ανάλογη πρόσκληση.

Αναθεώρηση του κανονισμού των ΔΕΔ-Μ,

Στην κατακλείδα της απάντησης, τονίζεται, ότι στα πλαίσια της διαβούλευσης για την επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού των ΔΕΔ-Μ, ο ΟΣΕ έχει ζητήσει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Κοζάνης από το Αναλυτικό δίκτυο στο Κεντρικό δίκτυο των ΔΕΔ-Μ που θα σημάνει την προτεραιοποίηση και την ύπαρξη περισσότερων ευκαιριών για χρηματοδότηση της σύνδεσης από το από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2021-2027. Τέλος ο ΟΣΕ στα πλαίσια της προετοιμασίας προτάσεων χρηματοδότησης δράσεων (έργων, μελετών) από το CEF 2 (Π.Π. 2021-2027) έχει προτείνει για χρηματοδότη των μελετών και της κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Κοζάνη.

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας