Σιδηρόδρομος: στο χάρτη των έργων η Δυτική Μακεδονία
ΕιδήσειςΕνέργειαΈργαΕυρωπαϊκή ΈνωσηΜεταφορέςΟικονομίαΥποδομές 25 Απριλίου 2021 ecotypos
Της Ντίνας Καράτζιου/
Στο προσκήνιο η σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα- Σιάτιστα – Κοζάνη με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εντάσσει στον χάρτη των σιδηροδρομικών συνδέσεων ως προτεραιότητα τη Δυτική Μακεδονία και στη συνέχεια τη σύνδεση της με την Αλβανία.
Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου για τη σιδηροδρομική αναβάθμιση της περιοχής και τη σύνδεση με τη γειτονική χώρα. Γιατί η εκεί Περιφέρεια βλέπει το παρόν και το μέλλον της «μεταλιγνιτικής» Δυτικής Μακεδονίας στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου.
Η ένταξη της Δυτικής Μακεδονίας στο χάρτη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων, αλλά και ο νέος σχεδιασμός για τη σύνδεση της με την Αλβανία τέθηκαν από τον υφυπουργό αρμόδιο για τις Μεταφορές, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στην περιοχή, ο οποίος αναφέρθηκε στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνη – Σιάτιστα – Καλαμπάκα. Ο ίδιος έθεσε το ζήτημα της κατασκευής της γραμμής ως προτεραιότητα, ενταγμένη στο στρατηγικό σχέδιο Μεταφορών της χώρας: «Η Πολιτεία έχει ξεκάθαρη θέση για το σιδηρόδρομο, για μας είναι βασική προτεραιότητα και, ειδικά φέτος, που είναι έτος σιδηροδρόμου, να σας πω, ότι η Δυτική Μακεδονία μπαίνει στο χάρτη των σιδηροδρομικών διασυνδέσεων», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, ενώ εξήγησε, ότι «η συγκεκριμένη διαδρομή ήταν ενταγμένη στον Στρατηγικό Σχεδιασμό των Διευρωπαικών Σιδηροδρομικών Δικτύων της Ελλάδας».
Νέος σχεδιασμός για τη σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας
Αναφερόμενος στο θέμα της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Ελλάδας – Αλβανίας, μέσω Φλώρινας – Κρυσταλλοπηγής – Πόγραδετς, τόνισε ότι «υπάρχει μόνο μια μελέτη βιωσιμότητας », ενώ ανέφερε, ότι «πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και του ΟΣΕ είναι να εξετάσουν τη βέλτιστη δυνατή οικονομοτεχνική λύση». Υπογράμμισε όμως ότι η διαδρομή προς Πόγραδετς μέσω Φλώρινας – Κρυσταλλοπηγής είναι «η πιο χρονοβόρα και η πιο κοστοβόρα από τις άλλες δύο προτάσεις που έχουν τεθεί στο τραπέζι. Θέλουμε ένα έργο, που θα τελειώσει σε πάνω από 10 χρόνια ή ένα έργο που θα γίνει αρκετά νωρίτερα;», ρώτησε ο κ. Κεφαλογιάννης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κάτι οριστικό σε ό,τι αφορά τη διαδρομή: «Ξεκινάμε από μηδενική βάση και ότι η μελέτη που περιλαμβάνει και ζητήματα κόστους θα μας δείξει τη βέλτιστη διαδρομή, την οποία στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε με τον ΟΣΕ και την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στους πολίτες».
Περιφειάρχης: «Ο σιδηρόδρομος το παρόν και το μέλλον των ευρωπαϊκών χερσαίων μεταφορών»
Η υλοποίηση του προβλεπόμενου σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Μακεδονία είναι έργο που υποστηρίζεται θερμά από την Περιφέρεια, θέτοντας ως βασικό πλεονέκτημα την νέα εποχή ανάπτυξης που έχει μπει ο Σιδηρόδρομος: «Η μεταλιγνιτική περίοδος στην οποία εισέρχεται ταχέως η περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, επιβάλλει άμεσα αναπτυξιακές λύσεις με αντίκτυπο στην πραγματική οικονομία, παραγωγή και συγκράτηση του επιπέδου διαβίωσης. Ένας παράγοντας με σημαντικές δυνατότητες στο πεδίο αυτό είναι ο σιδηρόδρομος». Ανέφερε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης κ. Δημήτρης Κασαπίδης. Και πρόσθεσε: «Αν και σε πολλούς στην Ελλάδα θυμίζει παρελθόν, ο σιδηρόδρομος αποτελεί το παρόν και το μέλλον στις χερσαίες μεταφορές στην Ευρώπη. Όλα τα εμπορευματικά δίκτυα βασίζονται στον σιδηρόδρομο. Οι μητροπόλεις εξαρτώνται αποκλειστικά από τον επιβατικό σιδηρόδρομο για την λειτουργία τους ως προς την δημιουργία ενιαίων μητροπολιτικών χώρων με τα προάστια και την περιφέρεια. Η Ευρώπη δαπάνησε και συνεχίζει να προσφέρει σημαντικά κονδύλια στον σιδηρόδρομο. Ο σιδηρόδρομος έχει στην πραγματικότητα συνδεθεί εδώ και δεκαετίες με έννοιες όπως η ηλεκτροκίνηση, η τεχνολογική αιχμή, ο αυτοματισμός, η προστασία του περιβάλλοντος, η απεξάρτηση από το πετρέλαιο, η επιστημονική έρευνα σε σύνδεση με την αγορά, καθώς και με όλες τις τεχνολογίες που τώρα μόλις υπεισέρχεται το αυτοκίνητο. Ο σιδηρόδρομος αποτελεί την μόνη ρεαλιστική δυνατότητα για νέα μεγάλα έργα στην Δυτική Μακεδονία, όπως στο παρελθόν η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονες» εξήγησε.
Το πλήρες δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας
Το πλήρες δίκτυο της περιφέρειας αποτελείται από τα παρακάτω έργα:
1) Αναβάθμιση υφιστάμενης γραμμής Κοζάνη – Φλώρινα – Έδεσσα – Βέροια – Θεσσαλονίκη.
2) Νέα γραμμή Κοζάνη – Βέροια, όπου και συνδέεται με την γραμμή προς Θεσσαλονίκη (Μήκος 61 χλμ., Κόστος 440 εκ. €)
3) Νέα γραμμή Κοζάνη – Σιάτιστα – Καλαμπάκα, όπου και συνδέεται με το σύγχρονο δίκτυο του ΟΣΕ, (Μήκος 96 χλμ., Κόστος 740 εκ. €)
4) Νέα γραμμή Σιάτιστα – Καστοριά – Αλβανία (Μήκος 78 χλμ., Κόστος 270 εκ. €)
5) Νέα γραμμή Φλώρινα – Αλβανία (Μήκος 54 χλμ., Κόστος 390 εκ. €) , εναλλακτική της παραπάνω
Σχετικά Άρθρα
- Υποδομών: πότε θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα ΟΛΘ
- Σιδηρόδρομος: πως θα φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Β φάση ο διαγωνισμός για 6ο προβλήτα ΟΛΘ-δυτικό προαστιακό
- Σύμβαση για την κατασκευή της σήραγγας της Κλεισούρας
- ΕΡΓΟΣΕ: τα έργα προτεραιότητας στον σιδηρόδρομο
- ΕΡΓΟΣΕ: η πορεία εξέλιξης των σιδηροδρομικών έργων
Χωρίς φρένο οι αυξήσεις τιμών οικοδομικών υλικών
Ειδήσεις Δεκ 24, 2024
ΑΔΜΗΕ: ανανέωση θητείας Μανουσάκη έως το 2028
ecoinsider Δεκ 24, 2024