ecopress
Στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020 με προϋπολογισμό 57,7 εκατ. ευρώ εντάχθηκε το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιφάρσαλος-Καλαμπάκα, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Εκδόθηκε η... Στο ΕΣΠΑ με 57,7 εκατ. ευρώ η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020 με προϋπολογισμό 57,7 εκατ. ευρώ εντάχθηκε το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιφάρσαλος-Καλαμπάκα, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Εκδόθηκε η Απόφαση χρηματοδότησης του έργου «ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ETCS L1 ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ», συνολικού προϋπολογισμού 57,7 εκ. €, στο ΠΕΠ Θεσσαλίας 2014-2020, και συγκριμένα στον Άξονα Προτεραιότητας 4 «Ανάπτυξη – εκσυγχρονισμός – συμπλήρωση υποδομών για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη» από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνο Αγοραστό, μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ε.Ε. και εθνικούς πόρους. Αφορά στην εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS (European Train Control System) της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας μήκους 80 χλμ. Το τμήμα γραμμής άρχεται από την Χιλιομετρική Θέση (Χ.Θ.) 303+100 με μέτρηση Πειραιάς – Πλατύ (Χ.Θ. 0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα) και το πέρας αυτού ευρίσκεται στην Χ.Θ. 80+441,00, στο πέρας του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Καλαμπάκας.

Συγκεκριμένα στο έργο περιλαμβάνεται:

  • Η κατασκευή των απαραιτήτων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
  • Η κατασκευή του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής από τη Χ.Θ. 303+100 με μέτρηση Πειραιάς – Πλατύ (0+000,00 με μέτρηση Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα), έως την Χ.Θ. 80+441 στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας, καθώς και η εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS.
  • Η κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης με ένα υποσταθμό τροφοδοσίας 150kv/25kv/50Hz ισχύος 2Χ15MVA και πλήρως αντισταθμισμένη εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Θεσσαλονίκης.
  • Η κατασκευή μιας παρακαμπτηρίου στον Σ.Σ. Σοφάδων με τις απαραίτητες σιδηροδρομικές εργασίες υποδομής και επιδομής και μια νέα αποβάθρα.
  • Η κατασκευή 4 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) και αναβάθμιση 6 υφιστάμενων ΑΣΙΔ για λόγους διασύνδεσης με το σύστημα σηματοδότησης.

Για την υλοποίηση του έργου περιλαμβάνονται συμπληρωματικά:

  • Η σύνδεση του Υποσταθμού (Υ/Σ) Τρικάλων με το δίκτυο της ΔΕΗ.
  • Οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του Υ/Σ Τρικάλων και των πυλώνων της γραμμής μεταφοράς της ΔΕΗ.
  • Οι μετατοπίσεις/υπερυψώσεις των δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης.

Με την κατασκευή του υπόψη έργου το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, που αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Δικτύου Μεταφορών, θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που θα οδηγήσουν στην αύξηση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, κάνοντας το υπόψη σιδηροδρομικό τμήμα εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων.

Ειδικότερα: η εγκατάσταση των υπόψη συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS θα έχει ως αποτέλεσμα:

  • τη δυνατότητα σε συρμούς, εξοπλισμένους με σύστημα ETCS on board, προερχομένους ακόμα και από άλλα κράτη, να εισέρχονται στο εν λόγω τμήμα γραμμής, με πλήρη συμβατότητα, επιτήρηση και ασφάλεια,
  • την ικανοποίηση των απαιτήσεων διαλειτουργικότητας και τη λειτουργία της γραμμής ως τμήμα των Διευρωπαϊκών Σιδηροδρομικών Δικτύων,
  • την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη της κυκλοφορίας των συρμών,
  • τη διασύνδεση με το υφιστάμενο σύστημα σηματοδότησης του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου,
  • την πλήρη σηματοτεχνική κάλυψη κατά την είσοδο / έξοδο των συρμών στο Σιδηροδρομικό Άξονα ΠΑΘΕ,
  • την τηλεδιοίκηση του τμήματος Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της Λάρισας,
  • τη διευκόλυνση της συντήρησης και άρσης βλαβών, με υπερσύγχρονα συστήματα καταγραφής συμβάντων και σφαλμάτων
  • την ένταξη των υφιστάμενων ΑΣΙΔ εντός των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, στο σύστημα σηματοδότησης.

Πηγή: kosmoslarissa.gr

 

 

 

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.