ecopress
Δίαυλο επικοινωνίας με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) έχει ανοίξει σύμφωνα με πληροφορίες, που γράφει ο Κώστας Δεληγιάννης στη «Ναυτεμπορική»  η εταιρεία Green Power... Στο προσκήνιο η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης με Βόρεια Αφρική – Κλειδί το ελληνικό έργο Διασύνδεσης Νοτίου Αιγαίου (South-Aegean Interconnector) -Ενέργεια και Τηλεπικοινωνίες ενώνουν Ευρώπη- Αφρική

Δίαυλο επικοινωνίας με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) έχει ανοίξει σύμφωνα με πληροφορίες, που γράφει ο Κώστας Δεληγιάννης στη «Ναυτεμπορική»  η εταιρεία Green Power 2020, που εδρεύει στο Παρίσι, με σκοπό την υλοποίηση του πρότζεκτ της «LEG1» για τη μετατροπή της Κρήτης σε κόμβο διασύνδεσης των ηλεκτρικών δικτύων της Ευρώπης με τη βόρεια Αφρική, στο πλαίσιο της αξιοποίησης της άφθονης ηλιακής ενέργειας στην αφρικανική ήπειρο. Κλειδί για τις εξελίξεις αποτελεί το μεγάλο έργο ελληνικού ενδιαφέροντος της  διασύνδεσης Νότιου Αιγαίου  (South-Aegean Interconnector)

Σημειώνεται ότι  η προώθηση του  έργου  Leg1,  ώστε να αποτελέσει ολοκληρωμένο διακρατικό δίκτυο ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος  συνδέεται μέσω Κρήτης απόλυτα με το μεγάλο έργο «Αιγαίο» της  διασύνδεσης Νότιου  Αιγαίου  (South-Aegean Interconnector) .

Το έργο  South-Aegean Interconnector της ελληνικής εταιρείας E.E.G Eunice Energy Group είναι η μοναδική διασύνδεση, που εντάσσεται στο χάρτη ελληνικού ενδιαφέροντος του ENTSO-e και στα Έργα Κοινού ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest, PCI) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από το 2014, παραμένοντας έκτοτε  στην κορυφή της  επικαιροποιημένης λίστας  του  Ευρωπαϊκού Οργανισμού  Ρυθμιστών και Διαχειριστών Δικτύων (ENTSO-e)  στις αξιολογήσεις του 2016 και του 2018.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η συνεργασία των διασυνδέσεων South-Aegean Interconnector και Leg1 (Λιβύης -Κρήτης ) φέρνει την Αφρική πιο κοντά στην Ευρώπη στα 220 km, ενώ η ενεργειακή αυτάρκεια της Βόρειας Αφρικής, αφενός μεν γίνεται προτεραιότητα ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, αφετέρου δε περνάει μέσα από την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα και τις νησίδες του Αιγαίου, για να φθάσει στην Αθήνα.

Πράγμα που αναδεικνύει στο μέγιστο βαθμό τη γεωπολιτική θέση της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου και εξυπηρετεί τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η ενεργειακή σύνδεση της Αφρικής με την Ευρώπη, μέσω των εγκεκριμένων και αναγνωρισμένων ενεργειακών δικτύων South-Aegean Interconnector και  Leg1 ανοίγει αυτόματα και παράλληλα την μεγάλη δυνατότητα και τηλεπικοινωνιακή διασύνδεσης των δύο ηπείρων.

Με ένα, το ίδιο υποβρύχιο καλώδιο  Ευρώπη και Αφρική ενώνονται ενεργειακά  και τηλεπικοινωνιακά, με έργα τεράστιας γεωπολιτικής, οικονομικής, αναπτυξιακής αλλά και περιβαλλοντικής σπουδαιότητας.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, που δημοσίευσε η “Ναυτεμπορική”  η Green Power 2020 βρίσκεται σε συνεννόηση με τη ΡΑΕ, προκειμένου να βρεθεί η φόρμουλα ώστε το έργο Leg1 να «πάρει σάρκα και οστά» με τον βέλτιστο και ταχύτερο δυνατόν τρόπο.
Το πρότζεκτ θα στηριχθεί σε ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ προβλέπει την πόντιση ενός υποβρύχιου καλωδίου συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης (HVDC) ισχύος 2.000 MW, το οποίο θα συνδέει την αφρικανική ήπειρο με την Κρήτη, και από εκεί με την υπόλοιπη Ευρώπη, χάρις στις σχεδιαζόμενες ηλεκτρικές διασυνδέσεις του νησιού

To πρότζεκτ προβλέπει την πόντιση ενός υποβρύχιου καλωδίου συνεχούς ρεύματος υψηλής τάσης (HVDC) ισχύος 2.000 MW, το οποίο θα συνδέει την αφρικανική ήπειρο με την Κρήτη, και από εκεί με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Η διασύνδεση θα είναι αμφίδρομη, επιτρέποντας έτσι τη διοχέτευση της περίσσειας ηλεκτρικής παραγωγής της «Γηραιάς Ηπείρου» στην Αφρική.

Ωστόσο, η βασικότερη λειτουργία του «LEG1» θα είναι η μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας που θα παράγεται από τις εξαιρετικά μεγάλες ποσότητες ηλιακής ενέργειας στην αφρικανική ήπειρο.

Για την παραγωγή της, η Green Power 2020 κατέχει άδειες κατασκευής ηλιοθερμικών συστημάτων στη Βόρεια Αφρική, συνολικής ισχύος 2.000 MW.

Εξάλλου, σύμφωνα με την εταιρεία, μόνο η Λιβύη επαρκεί για να εξασφαλίσει ετησίως 3.000 ώρες ηλεκτροπαραγωγής από τον ήλιο.

Τομπρούκ και Σαλούμ 

Η σχεδιαζόμενη ηλεκτρική διασύνδεση θα ξεκινά από δύο διαφορετικές πόλεις στη Βόρεια Αφρική, το Τομπρούκ στη Λιβύη και τη Σαλούμ στην Αίγυπτο. Τα δύο καλώδια θα συνδέονται μέσα στη θάλασσα, συνεχίζοντας ως ένα μονό πλέον καλώδιο μέχρι την Κρήτη, σε απόσταση περίπου 347 χιλιομέτρων.

Με βάση την εταιρεία, η απόσταση αυτή καθιστά την καλωδίωση του συγκεκριμένου σχεδίου την πιο μικρή σε μήκος, ανάμεσα σε άλλες προτάσεις για τη «γεφύρωση» των ηλεκτρικών καλωδίων της Ευρώπης με τη Βόρεια Αφρική.

Ανάλογες δικτυώσεις υπάρχουν ήδη στις χώρες της Βόρειας Αφρικής, όπως η επίγεια σύνδεση του Τομπρούκ με τη Σαλούμ, αλλά και ανάμεσα στο Ισραήλ και την Ιορδανία.

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.