Στο Σιδηροδρομικό Μουσείο έξι ιστορικά οχήματα
Αστικό περιβάλλονΕιδήσειςΜεταφορέςΥποδομές 16 Ιουνίου 2021 ecotypos
Ολοκληρώθηκε η διάσωση-μεταφορά έξι ιστορικών σιδηροδρομικών οχημάτων από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία, προς αποκατάσταση και έκθεση στο υπό διαμόρφωση Σιδηροδρομικό Μουσείο στο Μηχανοστάσιο Πειραιώς (ΜΠΡ). Ποιός είναι ο πλήρης κατάλογος των σιδηροδρομικών οχημάτων και η ιστορική τους αξία.
Σχετική ανακοίνωση του ΟΣΕ χαρακτηρίζει τη μεταφορά του ιστορικού τροχαίου υλικού «ως ιστορικό γεγονός, καθώς μετά από τόσες δεκαετίες για πρώτη φορά υλοποιείται σε μεγάλη κλίμακα κάτι τέτοιο που στόχο έχει όχι μόνο να εξαιρεθούν από τις εκποιήσεις ορισμένα ιστορικά οχήματα, αλλά με εξειδικευμένο προσωπικό και τα διαθέσιμα μέσα να δοθεί ζωή στα σπάνια αυτά κομμάτια.
Τα έξι ιστορικά σιδηροδρομικά οχήματα
Τα διασωθέντα και πλέον ασφαλή, έξι ιστορικά σιδηροδρομικά οχήματα προς αποκατάσταση και έκθεση είναι τα ακόλουθα:
- Κλειστή φορτάμαξα, η τελευταία διασωζόμενη και από τις πρώτες των Σιδηροδρόμων Βορειοδυτικής Ελλάδος (Αγρίνιο-Μεσολόγγι-Κρυονέρι), κατασκευής 1888.
- Κλειστή φορτάμαξα φορτίου 10t, κατασκευής BaumeMarpent Βελγίου περί το 1900, που μετέφερε τα οστά του Θ. Κολοκοτρώνη στην Τρίπολη το 1930.
- Διαξονική υδροφόρος κατασκευής περί το 1900 και μεταπολεμικής αποκατάστασης των ΣΠΑΠ.
- Ατμάμαξα Εs 7721, υπέρθερμου ατμού κατασκευής 1925 από τη Γερμανική LinkeHofmannLaufhammerwerke.
- Κλειστή φορτάμαξα κατασκευής Ganz&Co. Danubius, Budapest Ουγγαρίας το 1925. Οι πρώτες των ΣΠΑΠ με ωφέλιμο φορτίο 12t, αρχικά με υπερυψωμένη φυλακίδα τροχοπεδητή
- .Αυτοκινητάμαξα Uerdingen-Düsseldorfer Waggonfabrik κατασκευής 1937. Η παλαιότερη διασωζόμενη οτομοτρίς και μία από τις πρώτες στην Ελλάδα.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος θα συνεχίσει τις μεταφορές Μουσειακού Τροχαίου Υλικού και από άλλα σημεία του Δικτύου, με σκοπό το συνεχή εμπλουτισμό του Μουσείου, η ενίσχυση του οποίου σε συνδυασμό με τις άλλες δράσεις που προωθεί, θα το καταστήσουν σημείο αναφοράς του Σιδηροδρόμου και της ευρύτερης περιοχής
Σχετικά Άρθρα
- Νέα κίνητρα για ηλεκτροκίνηση
- Σιδηροδρομικό Μουσείο: κλοπή συλλεκτικών αντικειμένων
- ΕΤΕπ: επενδυτική πλατφόρμα για πράσινους σιδηρόδρομους
- Αθήνα: προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το Αρχαιολογικό Μουσείο
- ΣΦΣ: πρόταση για μουσειακό τουριστικό σιδηρόδρομο στη Λάρισα
- ΟΣΕ-Hellenic Train: κοινή δράση για καλύτερο σιδηρόδρομο