Συναντήσεις για δυτικό προαστιακό σιδηρόδρόμο Θεσσαλονίκης
ΕιδήσειςΈργαΜεταφορέςΟικονομίαΠεριβάλλονΥποδομές 30 Αυγούστου 2024 Αργύρης
Την επιτάχυνση των διαδικασιών για την πλήρη ανάπτυξη και λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, συμφώνησαν να δρομολογήσουν σε νέα τους συνάντηση, που αναμένεται εντός της επόμενης εβδομάδας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ και ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας.
Το θέμα του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, όπως και αυτό της κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ), βρέθηκαν στο επίκεντρο της χθεσινής συνάντησης των κ.κ. Σταϊκούρα και Γιουτίκα, στην οποία συμμετείχαν, επίσης, ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβας και η γγ Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αντιμετώπισε με ενδιαφέρον τις παρατηρήσεις του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης και του Μητροπολίτη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως και «δεσμεύτηκε για νέα συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη, με στόχο την προώθηση του έργου του Δυτικού Προαστιακού, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων της ΕΡΓΟΣΕ».
Ο κ. Γιουτίκας, επισήμανε τα πολλαπλά οφέλη από την ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών, τη εξυπηρέτηση χιλιάδων εργαζόμενων, επιχειρήσεων και εταιρειών Logistics που δραστηριοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της περιβαλλοντικής ρύπανσης. Παράλληλα, υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο που θα διαδραματίσει η λειτουργία του στην ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο αυτό ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό να προχωρήσουν με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα οι διαδικασίες.
Κατά τον κ. Γιουτίκα, η υλοποίηση του project μπορεί να επιτευχθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς, όπως εξήγησε, υπάρχει το ισχυρό πλεονέκτημα της επανάχρησης υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ. Τόνισε δε, ότι η ανάπτυξη και λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη, σε συνδυασμό με την έναρξη κυκλοφορίας του μετρό στα τέλη Νοεμβρίου και την εξελισσόμενη αναβάθμιση του στόλου του ΟΑΣΘ, μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών μετακίνησης στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.
Ο αντιπεριφερειάρχης υπογράμμισε, επίσης, την ανάγκη συγκοινωνιακής κάλυψης του Campus του ΔΙ.ΠΑ.Ε. στη Σίνδο, προκειμένου να επιτευχθεί η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των φοιτητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ επισήμανε τη σκοπιμότητα κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών με στάσεις επιβίβασης – αποβίβασης του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου έως τη Γέφυρα του Δήμου Χαλκηδόνος. Σε ανάλογο πνεύμα τοποθετήθηκε ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας.
Σχετικά Άρθρα
- ΕΡΓΟΣΕ: στη Β φάση ο διαγωνισμός για 6ο προβλήτα ΟΛΘ-δυτικό προαστιακό
- Υποδομών: πότε θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα ΟΛΘ
- ΕΡΓΟΣΕ: τεχνικές συναντήσεις για τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα
- ΕΡΓΟΣΕ: ολοκλήρωση της σύμβασης εγκατάστασης εξοπλισμού ETCS
- ΕΡΓΟΣΕ: το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στη ΔΕΘ
- ΕΕ: διευκολύνεται η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Δημόσιο