ecopress
Συστήνεται Ταμείο Εγγυοδοσίας με την επωνυμία «Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19»,ως ανεξάρτητη χρηματοδοτική μονάδα στο πλαίσιο της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας ΑΕ και ανοίγει ο δρόμος... Συστάθηκε «Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19», με 7 δις ευρώ

Συστήνεται Ταμείο Εγγυοδοσίας με την επωνυμία «Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19»,ως ανεξάρτητη χρηματοδοτική μονάδα στο πλαίσιο της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας ΑΕ και ανοίγει ο δρόμος για τη χορήγηση στις επιχειρήσεις δανείων ύψους 7 δισ. ευρώ με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

Σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφει ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης, σκοπός της σύστασης του Ταμείου είναι να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19, στο πλαίσιο της κατεύθυνσης για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των χρηματοδοτικών μέσων προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ειδικότερα το ΕΠΑνΕΚ καλείται να συνδράμει με τους διαθέσιμους πόρους του τις εθνικές πολιτικές για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Ειδικότερα, μέσω του ταμείου χορηγείται χρηματοδοτική συνδρομή για την υλοποίηση χρηματοδοτικών μέσων εγγυοδοσίας χαρτοφυλακίου νέων δανείων Κεφαλαίου Κίνησης με ανώτατο όριο, σε συνεργασία με επιλεγμένους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Τα χρηματοδοτικά μέσα σχεδιάζονται ειδικά για το σκοπό της στήριξης της οικονομίας κατά τη διάρκεια της κοινωνικοοικονομικής κρίσης που δημιουργείται από την επιδημική έκρηξη του COVID-19.

Άμεσα προγραμματίζεται να αναρτηθεί η πρόσκληση προς τις τράπεζες και το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου αναμένεται να ενεργοποιηθεί το Ταμείο από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα. Οι χρηματοδοτήσεις θα δοθούν με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου και θα καλύψουν το 80% κάθε δανείου.

Στόχοι

Το Ταμείο μπορεί, για την επίτευξη των στόχων του, να επενδύσει σε χρηματοδοτικά μέσα εγγυήσεων στο πλαίσιο των οποίων θα παρέχονται από τους Οργανισμούς στους τελικούς αποδέκτες εγγυημένα νέα δάνεια Κεφαλαίου Κίνησης. Για τον σχεδιασμό των κατάλληλων χρηματοδοτικών μέσων λαμβάνεται υπόψη η εκ των προτέρων αξιολόγηση (ex-ante assessment), η οποία καταδεικνύει την ανεπάρκεια της αγοράς στη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, αλλά κυρίως ο σχεδιασμός διαμορφώνεται στη βάση των τρεχουσών συνθηκών ανωτέρας βίας λόγω της επιδημικής έκρηξης του COVID-19.

Πόροι του ταμείου

Για τη σύσταση του Ταμείου προβλέπεται χρηματοδοτική συνεισφορά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προς την Αναπτυξιακή Τράπεζα, πόρων ύψους 1.250.000.000 ευρώ.

Το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Ελληνικό Δημόσιο, και συνεισφέρονται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ).

Η κατανομή των πόρων στις περιφέρειες δύναται να μεταβληθεί ανάλογα με τυχόν τροποποιήσεις στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του ταμείου, διαφοροποιήσεις στις ανάγκες στήριξης της οικονομίας και ανάλογα με την πορεία υλοποίησης των χρηματοδοτικών μέσων του Ταμείου.

Κατά την πορεία υλοποίησης των χρηματοδοτικών μέσων, και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες χρηματοδότησης των τελικών αποδεκτών και το στόχο επίτευξης της μέγιστης δυνατής μόχλευσης των αρχικά διαθέσιμων πόρων, στο ταμείο δύναται να επενδυθούν πόροι από άλλες εναλλακτικές πηγές.

Η Αναπτυξιακή Τράπεζα, σε περίπτωση που κατόπιν ελέγχων/επαληθεύσεων διαπιστωθεί παρατυπία, μεριμνά για την εφαρμογή δημοσιονομικών διορθώσεων ή ανακτήσεων των τυχόν αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών είτε σε επίπεδο χρηματοπιστωτικών οργανισμών, είτε και σε επίπεδο τελικού αποδέκτη, ανάλογα με τα προβλεπόμενα στη νομοθεσία και στη συμφωνία χρηματοδότησης.

Σύσταση, συγκρότηση και αρμοδιότητες Επενδυτικής Επιτροπής

H Επενδυτική Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και αποτελείται από 3 τακτικά μέλη ως ακολούθως:

α) Τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, ως Πρόεδρο,

β) την Ειδική Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ,

γ) εκπρόσωπο του Γραφείου του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Στην ίδια απόφαση ορίζονται και τα αναπληρωματικά μέλη αυτών, τα οποία προτείνονται από τα μέλη. Η θητεία των μελών της Επενδυτικής Επιτροπής και των αναπληρωτών τους είναι τετραετής, με δυνατότητα ανανέωσης. Στις συνεδριάσεις της Επενδυτικής Επιτροπής συμμετέχουν έως δύο εκπρόσωποι της ΕΑΤ ως εισηγητές και παρατηρητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Επίσης, δύναται να συμμετέχουν ως παρατηρητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου:

* ένα στέλεχος από κάθε μια εκ των Γραμματειών που συμμετέχουν στη σύνθεση της Επενδυτικής Επιτροπής

* ένας εκπρόσωπος της Ένωσης Ελληνικών τραπεζών

* ένα στέλεχος της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ

* ένα στέλεχος της Ειδικής Υπηρεσίας Κρατικών Ενισχύσεων

Τη γραμματεία της Επενδυτικής Επιτροπής αναλαμβάνει η ΕΑΤ, με αρμοδιότητες καθορισμένες στη Συμφωνία Χρηματοδότησης.

Ολόκληρη η απόφαση

Ολόκληρη η απόφαση  με θέμα: «Σύσταση Ταμείου με την επωνυμία «Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19» έχει ως εξής:

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

  1. Το άρθρο 90 του “Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυ­βέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα” που κυρώθηκε για το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98).
  2. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερ­νητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133) και ειδικότερα την παράγραφο 7 του άρθρου 111 σύμφωνα με την οποία «η Ειδική Γραμματεία Διαρθρωτι­κών Προγραμμάτων που συστάθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 2 του π.δ. 84/2019 (Α’123) μετονομάζεται σε Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων Ευ­ρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ταμείου Συνοχής και Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου».
  3. Τον ν. 4314/2014 «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.06.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α’ 297) και άλλες διατάξεις» (Α’ 265), και ειδικότερα τα άρθρα 28, 51 και 57, όπως εκάστοτε ισχύει.
  4. Τον ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ ΕΕ και 2014/25/ΕΕ)» (Α’ 147) και ειδικότερα το άρθρο 12, όπως εκάστοτε ισχύει.
  5. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονο- μασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμο­διοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).
  6. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυ­βέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
  7. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικη­τικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
  8. Την με αριθμ. πρωτ. 80261/01.08.2019 κοινή από­φαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διορισμός Μετακλητής Ειδικής Γραμ- ματέως Διαρθρωτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Υ.Ο.Δ.Δ.’ 511).
  9. Την υπ’ αριθμ. 47/18.07.2019 (Β’3100) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυ­πουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ιωάννη Τσακίρη.
  10. Την με αριθμ. 66135/ΕΥΘΥ455/13.06.2017 (Β’ 64) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης “Τροποποίηση της με αριθμό 67743/ ΕΥΘΥ/615/24.6.2015 υπουργικής απόφασης «Αναδιάρ­θρωση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρη­σιακού Προγράμματος ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΧΕΙ­ΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ του άρθρου 5 παρ 1 του ν. 4314/2014 και κατάργηση της αριθμ. 1121/408Δ/ Φ03/2012 (Β’ 655) κοινής υπουργικής απόφασης»” (Β’ 1248).
  11. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 1303/2013 του Ευρω­παϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Δεκεμβρίου 2013 περί καθορισμού κοινών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, το Ταμείο Συνοχής, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας και περί κα­θορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Τα­μείο, το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασ­σας και Αλιείας και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1083/2006, όπως εκάστοτε ισχύει.
  12. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 1301/2013 του Ευρωπα­ϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17 ης Δεκεμ­βρίου 2013 σχετικά με το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερει­ακής Ανάπτυξης και για τη θέσπιση ειδικών διατάξεων σχετικά με τον στόχο «Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την απασχόληση» και για την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1080/2006, όπως εκάστοτε ισχύει.
  13. Τον Κανονισμό (ΕΕ, Ευρατόμ) 2018/1046 του ευ­ρωπαϊκού κοινοβουλίου και του συμβουλίου της 18ης Ιουλίου 2018 σχετικά με τους δημοσιονομικούς κανό­νες που εφαρμόζονται στον γενικό προϋπολογισμό της Ένωσης, την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΕ) αριθμ. 1296/2013, (ΕΕ) αριθμ. 1301/2013, (ΕΕ) αριθμ. 1303/2013, (ΕΕ) αριθμ. 1304/2013, (ΕΕ) αριθμ. 1309/2013, (ΕΕ) αριθμ.182141316/2013, (ΕΕ) αριθμ. 223/2014, (ΕΕ) αριθμ. 283/2014 και της απόφασης αριθμ. 541/2014/ΕΕ και για την κατάρ­γηση του κανονισμού (ΕΕ, Ευρατόμ) αριθμ. 966/2012.
  1. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2020/460 του Ευρωπαϊκού Κοι­νοβουλίου της 30ής Μαρτίου 2020 για την τροποποίη­ση των κανονισμών (ΕΕ) αριθμ. 1301/2013, (ΕΕ) αριθμ. 1303/2013 και (ΕΕ) αριθμ. 508/2014 όσον αφορά ειδικά μέτρα για την κινητοποίηση επενδύσεων στα συστήματα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των κρατών μελών και σε άλλους τομείς των οικονομιών τους για την αντιμετώ­πιση της επιδημικής έκρηξης του COVID-19 (Πρωτοβου­λία Επενδύσεων για την Αντιμετώπιση του Κορωνοϊού).
  2. Τον κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 480/2014 και ειδικότερα το Τμήμα ΙΙ «Μέσα Χρηματοοι­κονομικής Τεχνικής», όπως τροποποιήθηκε με τον Κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 2019/886.
  3. Τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 821/2014 της Επιτροπής, της 28ης Ιουλίου 2014, περί καθορι­σμού κανόνων εφαρμογής του κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 1303/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμ­βουλίου όσον αφορά τις λεπτομέρειες για τη μεταβίβαση και διαχείριση των συνεισφορών των προγραμμάτων, την υποβολή εκθέσεων σχετικά με τα μέσα χρηματοοικο­νομικής τεχνικής, τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μέτρων πληροφόρησης και επικοινωνίας για τις πράξεις και το σύστημα καταγραφής και αποθήκευσης των δεδομένων, όπως τροποποιήθηκε με τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 2019/255.
  4. Το έγγραφο καθοδήγησης για τα κράτη μέλη για το άρθρο 37 παρ. 7, 8, 9 του ΚΚΔ – Συνδυασμός στήριξης από ΧΜ με άλλη μορφή στήριξης, EGESIF_15_0012-02, 10/08/2015.
  5. Το έγγραφο καθοδήγησης της Επιτροπής για τα κράτη μέλη σχετικά με την επιλογή φορέων εφαρμογής μέσων χρηματοοικονομικής τεχνικής (2016/C 276/01).
  6. Το έγγραφο καθοδήγησης σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για τα μέσα χρηματοοικονομικής τεχνικής των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμεί­ων (ΕΔΕΤ) κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 (SWD(2017) 156 final, 02/05/2017).
  7. Τις Κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής 2014/C 19/04 σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για την προώθη­ση των επενδύσεων χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου.
  8. Την ανακοίνωση της Επιτροπής αριθμ. 2020/C 91 I/01 σχετικά με το Προσωρινό Πλαίσιο για τη λήψη μέτρων Κρατικής Ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19, όπως τροποποιήθηκε με την Ανακοί­νωση αριθμ. C (2020) 2215 final /3.4.2020 και ισχύει.
  9. Την υπ’ αριθμ. 137675/ΕΥΘΥ1016/19-12-2018 υπουργική απόφαση «Αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. 110427/ΕΥΘΥ/ 1020/20.10.2016 (ΦΕΚ 3521 Β’) υπουρ­γικής απόφασης με τίτλο «Τροποποίηση και αντικατά­σταση της υπ’ αριθμ. 81986/ΕΥΘΥ712/31.7.2015 (ΦΕΚ 1822 Β’) υπουργικής απόφασης “Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 – Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς – Διαδικασία ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πρά­ξεων» (Β’ 5968) όπως εκάστοτε ισχύει.
  1. Το εγκεκριμένο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (Εταιρικό Σύμφωνο για το πλαίσιο Ανάπτυξης) 2014 – 2020, αρ. απόφασης C(2014) 3542 final/23.05.2014.
  2. Την αριθμ. 177229/15.12.2014 κοινή υπουργική απόφαση για την έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Πε­ριβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Επιχειρησιακό Πρό­γραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014 – 2020» (ΑΔΑ: 7ΠΧΒ0- 2ΥΜ), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
  3. Την αριθμ. C(2014) 10162/18-12-2014 Εκτελεστική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότη­τα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ 2014­2020 (CCI 2014GR16M2OP001, όπως ισχύει.
  4. Το έγγραφο Εξειδίκευσης του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινο­τομία 2014 – 2020», όπως εγκρίνεται κάθε φορά από την Επιτροπή Παρακολούθησης και ισχύει (απόφαση Επιτροπής Παρακολούθησης 47ης Γραπτής Διαδικασίας όπως ισχύει).
  5. Την αριθμ. 126829/ΕΥΘΥ 1217/08.12.2015 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Ανάπτυξης, και Τουρισμού «Σύστημα δημοσιονομικών διορθώσεων και διαδικασίες ανάκτησης αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών από πόρους του Κρατικού Προϋπολογισμού για την υλοποίηση Προ­γραμμάτων σύμφωνα με το άρθρο 22 του ν. 4314/2014» (Β’ 2784).
  6. Το Εγχειρίδιο διαδικασιών διαχείρισης και ελέγχου για χρηματοδοτικά μέσα της προγραμματικής περιό­δου 2014-2020 (Έκδοση: 2 η, 27/11/2019) όπως εκάστοτε ισχύει.
  7. Την υπ’ αριθμ. 134453/23.12.2015 (ΦΕΚ 2857/Β’/ 28.12.2015) κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών «Ρυθμίσεις για τις πληρωμές των δαπανών του Προγράμ­ματος Δημοσίων Επενδύσεων – ΠΔΕ» (Τροποποίηση και αντικατάσταση της κοινής υπουργικής απόφασης 46274/26.09.2014 (Β’ 2573) όπως εκάστοτε ισχύει.
  8. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2020/558 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2020 για την τροποποίηση των κανονισμών (ΕΕ) αριθμ. 1301/2013 και (ΕΕ) αριθμ. 1303/2013 όσον αφορά ειδι­κά μέτρα για την παροχή έκτακτης ευελιξίας στη χρήση των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Τα­μείων για την αντιμετώπιση της επιδημικής έκρηξης της COVID-19, και συγκεκριμένα το άρθρο 2, Παράγραφος 1, σημείο 10, σύμφωνα με το οποίο «Κατά παρέκκλιση από το άρθρο 37 παράγραφος 2 στοιχείο ζ), δεν απαιτείται επανεξέταση ή επικαιροποίηση των εκ των προτέρων αξιολογήσεων αν είναι αναγκαίο να γίνουν αλλαγές στα χρηματοδοτικά μέσα για την αποτελεσματική αντιμετώ­πιση της επιδημικής έκρηξης της COVID-19».
  9. Το υπ’ αριθμ. SA.56857 (2020/N) εγκεκριμένο Κα­θεστώς της ΕΕ (Ανακοίνωση C(2020) 2222 final/3.4.2020) όπως εκάστοτε ισχύει.
  10. Τον ν. 4608/2019 (Α’ 66) με τον οποίο τροποποι­ήθηκε ο ιδρυτικός νόμος της ΕΤΕΑΝ ΑΕ (ν. 3912/2011) και μετεξελίχθηκε με τη νέα της επωνυμία, ως Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, όπως εκάστοτε ισχύει.
  11. Το γεγονός ότι από την παρούσα προκαλείται δα­πάνη ύψους 1.250.000.000 ευρώ (ενός δισεκατομμυρίου, διακοσίων πενήντα εκατομμύριων ευρώ) η οποία βαρύ­νει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργεί­ου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αποφασίζει:

Άρθρο 1

Σύσταση Ταμείου με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΕΓΓΥΟΔΟΣΙΑΣ Επιχειρήσεων COVID-19»

  1. Συστήνεται, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα άρ­θρα 37 και 38 του Κανονισμού (ΕΕ) 1303/2013 και στο άρ­θρο 51 του ν. 4314/2014, όπως εκάστοτε ισχύουν, Ταμείο Εγγυοδοσίας με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΕΓΓΥΟΔΟΣΙΑΣ Επιχειρήσεων COVID-19», εφεξής Ταμείο, ως ανεξάρτη­τη χρηματοδοτική μονάδα στο πλαίσιο της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας ΑΕ, εφεξής ΕΑΤ.
  2. Σκοπός της σύστασης του Ταμείου είναι να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19 (2020/C 91 I/01), στο πλαίσιο της κατεύθυνσης για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των χρηματοδοτικών μέσων προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες ρευστότητας των επιχειρήσεων που προκύπτουν λόγω του κλυδωνισμού από την αναστολή για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα της δραστηριότητάς τους, την πτώση εσόδων τους, την διαταραχή των αλυσίδων εφοδιασμού και την μείωση της καταναλω­τικής ζήτησης συνεπεία της επιδημικής έκρηξης του COVID-19. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ειδικότερα το ΕΠΑνΕΚ καλείται να συνδράμει με τους δι­αθέσιμους πόρους του τις εθνικές πολιτικές για την αντι­μετώπιση της πανδημίας. Ειδικότερα, μέσω του Ταμείου χορηγείται χρηματοδοτική συνδρομή για την υλοποίηση χρηματοδοτικών μέσων εγγυοδοσίας χαρτοφυλακίου νέων δανείων Κεφαλαίου Κίνησης με ανώτατο όριο, σε συνεργασία με επιλεγμένους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς (εφεξής Οργανισμοί) οι οποίοι δραστη­ριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Τα χρηματοδοτικά μέσα σχεδιάζονται ειδικά για το σκοπό της στήριξης της οικονομίας κατά τη διάρκεια της κοινωνικοοικονομικής κρίσης που δημιουργείται από την επιδημική έκρηξη του COVID-19.
  3. Οι στόχοι αυτοί συμβαδίζουν με τους στόχους του Άξονα Προτεραιότητας 01 και 01Σ του ΕΠΑνΕΚ.
  4. Το Ταμείο δύναται, για την επίτευξη των στόχων του, να επενδύσει σε χρηματοδοτικά μέσα εγγυήσεων στο πλαίσιο των οποίων θα παρέχονται από τους Οργανι­σμούς στους τελικούς αποδέκτες εγγυημένα νέα δάνεια Κεφαλαίου Κίνησης. Για τον σχεδιασμό των κατάλλη­λων χρηματοδοτικών μέσων λαμβάνεται υπόψη η εκ των προτέρων αξιολόγηση (ex-ante assessment) όπως επικαιροποιείται και ισχύει, η οποία καταδεικνύει την ανεπάρκεια της αγοράς στη χρηματοδότηση των επι­χειρήσεων στην Ελλάδα, αλλά κυρίως ο σχεδιασμός δι­αμορφώνεται στη βάση των τρεχουσών συνθηκών ανωτέρας βίας λόγω της επιδημικής έκρηξης του COVID-19, που απαιτούν την εφαρμογή έκτακτων μέτρων, όπως αυτά περιγράφονται στην Πρωτοβουλία Επενδύσεων για την Αντιμετώπιση του Κορονοϊού (Coronavirus Response Investment Initiative (CRM)).
  1. Κατά τον σχεδιασμό του Χρηματοδοτικού Μέσου διασφαλίζεται η τήρηση των κανόνων περί κρατικών ενι­σχύσεων και ειδικότερα, και κατά περίπτωση, η συμβατό­τητα με τα οριζόμενα στις Ανακοινώσεις της Επιτροπής αριθμ. 2020/C 91 I/01 και C(2020) 2215 final/3.4.2020 σχε­τικά με το Προσωρινό Πλαίσιο για τη λήψη μέτρων Κρα­τικής Ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19, όπως εκάστοτε ισχύει. Επίσης, λαμβάνεται υπόψη το υπ’ αριθμ. SA.56857 (2020/N) εγκεκριμένο Καθεστώς της ΕΕ (Ανακοίνωση C(2020) 2222 final/3.4.2020) όπως ισχύει.

Άρθρο 2

Πόροι του Ταμείου

  1. Για τη σύσταση του Ταμείου προβλέπεται χρηματο­δοτική συνεισφορά από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επεν­δύσεων προς την ΕΑΤ, πόρων ύψους ενός δισεκατομμυ­ρίου, διακοσίων πενήντα εκατομμυρίων (1.250.000.000) ευρώ, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38, παρ. 1(β), παρ. 2 και παρ. 6 του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1303/2013.
  2. Το σύνολο των επιλέξιμων δαπανών συγχρηματο­δοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Ελληνικό Δημόσιο, και συνει­σφέρονται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνι­στικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ). Οι πόροι συνεισφέρονται δυνάμει σχετικής απόφασης ένταξης της πράξης «Σύσταση Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19» στο ΕΠΑνΕΚ και επί τη βάσει Συμφωνίας Χρηματοδότησης του άρθρου 38, παρ.7 του Κανονισμού ΕΕ 1303/2013.
  3. Οι πόροι του Ταμείου κατανέμονται, ενδεικτικά, στις κατηγορίες Περιφερειών της χώρας ως εξής:
Κατηγορία Περιφερειών Αρχική κατανομή πόρων (Δημόσια Δαπάνη)
Στις λιγότερο αναπτυγμένες περιφέρειες (Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα) 687.500.000
Στις περιφέρειες μετάβασης (Δυτική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη) 175.000.000
Στις πιο αναπτυγμένες περιφέρειες (Αττική) 300.000.000
Στις περιφέρειες μετάβασης (Στερεά Ελλάδα) 50.000.000
Στις πιο αναπτυγμένες περιφέρειες (Νότιο Αιγαίο) 37.500.000
  1.250.000.000

Η αρχική αυτή κατανομή σε κάθε κατηγορία Περιφε­ρειών δύναται να μεταβληθεί ανάλογα με τυχόν τροπο­ποιήσεις στο ισχύον κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του Ταμείου, διαφοροποιήσεις στις ανάγκες στήριξης της οικονομίας και ανάλογα με την πορεία υλοποίησης των χρηματοδοτικών μέσων του Ταμείου.

Κατά την πορεία υλοποίησης των χρηματοδοτικών μέσων, και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες χρηματο­δότησης των τελικών αποδεκτών και το στόχο επίτευξης της μέγιστης δυνατής μόχλευσης των αρχικά διαθέσιμων πόρων, στο Ταμείο δύναται να επενδυθούν πόροι από άλλες εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης (ιδιωτικές, ευρωπαϊκές, εθνικές κ.α.). Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποί­ηση των πόρων του ΕΠΑνΕΚ προϋποθέτει την υιοθέτηση στήριξης δράσεων και τελικών αποδεκτών που είναι συ­νεπείς με τους στόχους του ΕΠ.

  1. Το ανωτέρω ποσό, πιστώνεται τμηματικά σε έντο­κο τραπεζικό καταπιστευματικό λογαριασμό είτε της Τράπεζας της Ελλάδος είτε άλλου επιλεγμένου χρημα­τοπιστωτικού ιδρύματος, επ’ ονόματι της ΕΑΤ και για λογαριασμό της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΠΑνΕΚ (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ), σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Συμφωνία Χρηματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας.
  2. Τα έσοδα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή των χρηματοδοτικών μέσων καθορίζονται από τα άρθρα 43-45 του Κανονισμού ΕΕ 1303/2013 και εξειδικεύονται κατά τις ειδικότερες ρυθμίσεις τους στη Συμφωνία Χρη­ματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας απόφασης. Στην ίδια συμφωνία καθορίζεται η Πολιτική Εξόδου και οι Κανόνες Εκκαθάρισης του Ταμείου.

Άρθρο 3

Ανάθεση καθηκόντων εφαρμογής του Ταμείου

  1. Η ΕΑΤ αναλαμβάνει εκτελεστικά καθήκοντα φορέα εφαρμογής του Ταμείου με απευθείας ανάθεση σύμφω­να με το άρθρο 38, παρ. 4, σημείο β (iii) του Κανονι­σμού 1303/2013, λαμβάνοντας υπόψη ότι καλύπτει τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 7 παρ. 1 και 2 του Καν. 480/2014. Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Κανονισμού 1303/2013, η ΕΑΤ είναι ο αποκλειστικός δικαιούχος της σχετικής πράξης του άρθρου 2, παρ.2 της παρούσης.
  2. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΑΤ κατά την άσκηση των καθη­κόντων της ως φορέας εφαρμογής του Ταμείου, τηρεί τα οριζόμενα στο άρθρο 38, παρ. 4 και 5 του Κανονισμού 1303/2013 και συμπεριλαμβάνει τις εν λόγω προϋποθέ­σεις στις συμβάσεις της με τους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς. Επίσης, διασφαλίζει την τήρηση της αρχής της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης, της αμεροληψίας και της αποφυγής σύγκρουσης συμφερόντων.
  3. Η ΕΑΤ, στο πλαίσιο εκτέλεσης των καθηκόντων της, λειτουργεί επίσης ως πάροχος εγγυήσεων και Ενδιάμε­σος Χρηματοδοτικός Οργανισμός (ΕΧΟ). Συμβάλλεται με επιλεγμένους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς με σκοπό την υλοποίηση των χρηματοδοτικών μέσων του Ταμείου και διασφαλίζει, υπό την ευθύνη της, ότι αυτοί πληρούν τα κριτήρια που ορίζονται στο άρθρο 33 παράγραφος 1 και στο άρθρο 209 παράγραφος 2 του δημοσιονομικού Κανονισμού ΕΕ 1046/2018 (ΕΕ, Ευρατόμ). Οι ανωτέρω Οργανισμοί επιλέγονται με ανοικτές, διαφανείς, αναλογικές και χωρίς διακρίσεις διαδικασίες, με την αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων.
  4. Η ΕΑΤ δεν μπορεί να εκχωρήσει ή μεταβιβάσει τα εκτελεστικά καθήκοντα που της ανατίθενται με την πα­ρούσα σε οιονδήποτε τρίτο, ούτε να υποκατασταθεί κατά την άσκηση αυτών από οιονδήποτε τρίτο.
  5. Η ΕΑΤ στο πλαίσιο υλοποίησης των καθηκόντων αυ­τών, αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις όπως ορίζονται στο άρθρο 6 και άρθρο 7 (3) του Κανονισμού (ΕΕ) 480/2014, όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί στη Συμφωνία χρηματο­δότησης του άρθρου 8 της παρούσας.
  6. Η ΕΑΤ, σε περίπτωση που κατόπιν ελέγχων/επαληθεύσεων διαπιστωθεί παρατυπία, μεριμνά για την εφαρ­μογή δημοσιονομικών διορθώσεων ή ανακτήσεων των τυχόν αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων πο­σών είτε σε επίπεδο Χρηματοπιστωτικών Οργανισμών, είτε και σε επίπεδο τελικού αποδέκτη, ανάλογα με τα προβλεπόμενα στον Καν. 480/2014 και στη συμφωνία χρηματοδότησης, και ενημερώνει την ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ για τα σχετικά ευρήματα.
  7. Η ΕΑΤ διασφαλίζει ότι δεν μπορεί να προβληθεί έναντι της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ από οιονδήποτε καμία απαίτη­ση πέραν του ποσού που έχει δεσμευτεί απ’ αυτήν στο Χρηματοδοτικό Μέσο.
  8. Η ΕΑΤ κατά την εφαρμογή των χρηματοδοτικών μέ­σων υποχρεούται στην εφαρμογή των σχετικών προ­βλέψεων του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου για Χρηματοδοτικά Μέσα (ΣΔΕ ΧΜ) ΕΣΠΑ 2014-2020.

Άρθρο 4

Αρμοδιότητες της Διαχειριστικής Αρχής

του Επιχειρησιακού Προγράμματος

  1. Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ), στο πλαίσιο της παρακο­λούθησης εφαρμογής των καθηκόντων διαχείρισης που αναθέτει στην ΕΑΤ, συντονίζει και εποπτεύει συστημα­τικά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου και την άσκη­ση των αρμοδιοτήτων/ καθηκόντων της ΕΑΤ, σύμφωνα με το εφαρμοστέο δίκαιο, έχοντας την τελική ευθύνη έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα.
  2. Η ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ εφαρμόζει τις προβλεπόμενες από το ΣΔΕ ΧΜ ΕΣΠΑ 2014 – 2020 διαδικασίες.
  3. Η ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ συνεργάζεται με την Ειδική Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων (EYKE) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε όλα τα στάδια εφαρμογής των χρη­ματοδοτικών μέσων του Ταμείου προς διασφάλιση της συμβατότητας με το κανονιστικό πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων.

Άρθρο 5

Σύσταση, συγκρότηση και αρμοδιότητες Επενδυτικής Επιτροπής

  1. Για την εφαρμογή της επενδυτικής στρατηγικής και τον συντονισμό της υλοποίησης των χρηματοδοτικών μέσων του Ταμείου και για την επίτευξη των στόχων του Ταμείου, συστήνεται Επενδυτική Επιτροπή.
  2. H Επενδυτική Επιτροπή συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και αποτελεί­ται από 3 τακτικά μέλη ως ακολούθως:

α) Τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, ως Πρόεδρο,

β) την Ειδική Γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ, ΤΣ & ΕΚΤ,

γ) εκπρόσωπο του Γραφείου του Υφυπουργού Ανάπτυ­ξης και Επενδύσεων.

Στην ίδια απόφαση ορίζονται και τα αναπληρωματικά μέλη αυτών, τα οποία προτείνονται από τα μέλη.

Η θητεία των μελών της Επενδυτικής Επιτροπής και των αναπληρωτών τους είναι τετραετής, με δυνατότητα ανανέωσης.

Στις συνεδριάσεις της Επενδυτικής Επιτροπής συμμε­τέχουν έως δύο εκπρόσωποι της ΕΑΤ ως εισηγητές και παρατηρητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου.

Επίσης, δύναται να συμμετέχουν ως παρατηρητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου:

  • ένα στέλεχος από κάθε μια εκ των Γραμματειών που συμμετέχουν στη σύνθεση της Επενδυτικής Επιτροπής
  • ένας εκπρόσωπος της Ένωσης Ελληνικών τραπεζών
  • ένα στέλεχος της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ
  • ένα στέλεχος της Ειδικής Υπηρεσίας Κρατικών Ενι­σχύσεων

Τη γραμματεία της Επενδυτικής Επιτροπής αναλαμβά­νει η ΕΑΤ, με αρμοδιότητες καθορισμένες στη Συμφωνία Χρηματοδότησης.

  1. Οι αρμοδιότητες και ο τρόπος λειτουργίας της Επεν­δυτικής Επιτροπής καθορίζονται στη Συμφωνία Χρημα­τοδότησης του άρθρου 8 της παρούσης.

Άρθρο 6

Αμοιβές και δαπάνες διαχείρισης

  1. Για την υλοποίηση των χρηματοδοτικών μέσων στο πλαίσιο του Ταμείου, θα καταβληθούν στην ΕΑΤ αμοιβές διαχείρισης, οι οποίες εξαρτώνται από τις επιδόσεις και τα κριτήρια, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 12 και 13 του Κανονισμού 480/2014, ενώ η μέθοδος υπολογισμού αυτών περιλαμβάνεται στη Συμφωνία Χρηματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας απόφασης.
  2. Η πληρωμή των αμοιβών διαχείρισης της ΕΑΤ γίνεται από το κεφάλαιο του Ταμείου σύμφωνα με τις διαδικασί­ες που ορίζονται στην Συμφωνία Χρηματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας. Σε κάθε περίπτωση οι αμοιβές διαχείρισης δεν ξεπερνούν τα όρια που ορίζονται στο άρθρο 13 του Καν. 480/2014.
  3. Λοιπές δαπάνες που αφορούν στη λειτουργία του Τα­μείου και δεν συμπεριλαμβάνονται στην αμοιβή της ΕΑΤ, καταβάλλονται με τις διαδικασίες που ορίζονται στη Συμ­φωνία Χρηματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας.
  4. Η ΕΑΤ τηρεί όλα τα απαραίτητα παραστατικά και δι- καιολογητικά τα οποία και θέτει στην διάθεση των αρμό­διων εθνικών και ευρωπαϊκών οργάνων, όποτε ζητηθούν.

Άρθρο 7

Χρηματοδοτικά Μέσα και Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί

  1. Η ΕΑΤ, στη βάση της επενδυτικής στρατηγικής του Ταμείου όπως αυτή περιγράφεται στην Συμφωνία Χρη­ματοδότησης, ενημερώνει την Επενδυτική Επιτροπή αναφορικά με τα χρηματοδοτικά μέσα που θα περιληφθούν στο Ταμείο.
  2. Η επιλογή των χρηματοδοτικών μέσων και η εξειδίκευση αυτών σε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά προϊόντα προς τους τελικούς αποδέκτες, υλοποιείται λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους του Ταμείου όπως αυτοί περιγρά­φονται στο άρθρο 1 της παρούσας και ιδίως στις παρα­γράφους 2 και 4 αυτού.
  3. Οι Φορείς που θα συμμετέχουν στα χρηματοδοτικά μέσα (Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί) ως φορείς υλο­ποίησης, θα επιλεγούν βάσει ανοικτών, διαφανών, ανα­λογικών και χωρίς διακρίσεις διαδικασιών, με την αποφυ­γή σύγκρουσης συμφερόντων, σύμφωνα με τους όρους του άρθρου 7, παρ. 1 και 2 του Κανονισμού 480/2014 και με την επιφύλαξη εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου περί κρατικών ενισχύσεων, και θα παρέχουν, βάσει σύμ­βασης, συγκεκριμένα χρηματοδοτικά προϊόντα στους τελικούς αποδέκτες.
  4. Η ΕΑΤ δύναται να προτείνει στην Επενδυτική Επι­τροπή τροποποιήσεις στην πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους ανωτέρω Οργανισμούς οι οποίοι θα υλοποι­ήσουν τα συγκεκριμένα χρηματοδοτικά μέσα. Επιπλέον εισηγείται προς την Επενδυτική Επιτροπή τον Πίνακα επιλογής των Οργανισμών. Η έγκριση των τροποποιή­σεων της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς καθώς και η έγκριση του Πίνακα επιλογής αυτών δίνονται από την Επενδυτική Επιτροπή, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Συμφωνία Χρηματοδότησης του άρθρου 8 της παρούσας. Οι επιλεγέντες Οργανισμοί θα κληθούν να συνάψουν Επιχειρησιακή Συμφωνία με την ΕΑΤ για την υλοποίηση των χρηματοδοτικών μέσων, σχέδιο της οποί­ας παρατίθεται στην Συμφωνία Χρηματοδότησης του άρθρου 8.
  5. Οι Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί θα πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αναφορών προόδου όπως αυτές προσδιορίζονται στις αντίστοιχες επιχειρη­σιακές συμφωνίες.
  6. Οι Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί υποχρεούνται να αποδέχονται όλες τις επαληθεύσεις και ελέγχους που προβλέπονται στη Συμφωνία Χρηματοδότησης υπό τους ορισμούς του άρθρου 9, παρ. 3 του Κανονισμού 480/2014 ή/και στο εφαρμοζόμενο σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των χρηματοδοτικών μέσων, καθώς και από όλα τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας ή της Ευ­ρωπαϊκής Ένωσης και να παρέχουν σε αυτά όλα τα ανα­γκαία στοιχεία για την απρόσκοπτη διενέργεια αυτών.

Άρθρο 8

Συμφωνία Χρηματοδότησης

  1. Όπως ορίζεται στο άρθρο 38, παρ.7 του Κανονισμού 1303/2013, συνάπτεται Συμφωνία Χρηματοδότησης με­ταξύ του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του οργανισμού που διαχειρίζεται το Ταμείο, ήτοι της ΕΑΤ.
  2. Η Συμφωνία Χρηματοδότησης περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις των συνεισφορών στο Τα­μείο και περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα στοιχεία που περιγράφονται στο Παράρτημα IV του Κανονισμού 1303/2013 καθώς επίσης και την διαδικασία λύσης της συμφωνίας.
  3. Αναπόσπαστο τμήμα της Συμφωνίας Χρηματοδότη­σης αποτελούν τόσο η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέ­ροντος προς τους Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα σχετικά κριτήρια επιλογής των Χρηματοπιστωτικών Οργανισμών, όσο και το σχέδιο της Επιχειρησιακής Συμφωνίας που θα υπογραφεί με τους επιλεγέντες Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς.

Άρθρο 9

Διάθεση πιστώσεων από ΠΔΕ στο Ταμείο

  1. Η χρηματοδότηση της πράξης, μετά τη σχετική απόφαση ένταξης της πράξης στο ΕΠΑνΕΚ και την εγ­γραφή αυτής στο ΠΔΕ και μετά την υπογραφή της προβλεπόμενης από το άρθρο 8 της παρούσης Συμφωνίας Χρηματοδότησης, θα γίνεται τμηματικά με μεταφορά των πιστώσεων στο λογαριασμό που θα ανοιχθεί για το συγκεκριμένο Ταμείο στην Τράπεζα της Ελλάδος είτε σε άλλο επιλεγμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα.
  2. Η μεταφορά των πιστώσεων θα γίνεται από την Τρά­πεζα της Ελλάδος, μετά από εντολή της αρμόδιας για την εκτέλεση της ΣΑ Υπηρεσίας του Υπουργείου Ανάπτυ­ξης & Επενδύσεων κατόπιν της σύμφωνης γνώμης της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ και σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση 134453/23.12.2015 (Β’ 2857) περί ρυθμίσεων πληρωμών των δαπανών ΠΔΕ, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά.
  3. Η διαδικασία της σταδιακής μεταφοράς των πιστώ­σεων στο Ταμείο ορίζεται στη Συμφωνία Χρηματοδό­τησης.
  4. Η ενταλματοποίηση των ανωτέρω χρηματοδοτή­σεων από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ανά­πτυξης και Επενδύσεων και η εμφάνιση των αντίστοιχων δαπανών στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων, ενεργείται έναντι των ακόλουθων δικαιολογητικών:

α) Της απόφασης χρηματοδότησης της οικείας ΣΑ της Διεύθυνσης Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργεί­ου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προς την Τράπεζα της Ελλάδος στην οποία περιλαμβάνεται και η σχετική πράξη του άρθρου 2 της παρούσης.

β) Αντιγράφου του δελτίου αναγγελίας της Τράπεζας της Ελλάδος εκτέλεσης της ανωτέρω υπό (α) απόφασης.

γ) Αντιγράφου της εντολής πληρωμής της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

δ) Αντιγράφου της ηλεκτρονικής εντολής πληρωμής (EPS) για τη μεταφορά της εν λόγω χρηματοδότησης στο λογαριασμό του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος που προβλέπεται στην πρώτη παράγραφο του παρό­ντος άρθρου.

Άρθρο 10 Διαδρομή ελέγχου

  1. Η ΕΑΤ θα τηρεί ξεχωριστό λογαριασμό λογιστικής παρακολούθησης για τους πόρους του Ταμείου του άρ­θρου 1 της παρούσας, όπως ορίζεται στο άρθρο 38, παρ. 6 του Κανονισμού (ΕΕ)1303/2013.
  2. Οι Οργανισμοί οι οποίοι θα υλοποιούν χρηματοδοτικά μέσα βάσει σύμβασης, οφείλουν να τηρούν επίσης ξεχωρι­στό λογαριασμό λογιστικής παρακολούθησης, ο οποίος θα λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο για την παρακολούθηση και διαχείριση των πόρων που συνεισφέρουν, στο πλαίσιο των διατάξεων της παρούσας απόφασης.
  3. Οι φορείς εφαρμογής των χρηματοδοτικών μέσων (ΕΑΤ και Οργανισμοί) οφείλουν να τηρούν όλα τα δικαιολογητικά έγγραφα σχετικά με τις δαπάνες που αφορούν στα Χρη­ματοδοτικά Μέσα του Ταμείου και ό,τι άλλο ορίζεται στο άρθρο 9, παρ.1 (δ) και (ε) του Κανονισμού (ΕΕ) 480/2014, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Κανονισμού 1303/2013, περί διαθεσιμότητας των εγγράφων και υπό την επιφύλαξη εφαρμογής των κανόνων για τις Κρατικές Ενισχύσεις, καθώς και να θέτουν αυτά στη διάθεση των ελεγκτικών οργάνων.
  4. Οι Οργανισμοί και οι Τελικοί Αποδέκτες θα διατη­ρούν τα αρχεία της επένδυσης ή άλλης οικονομικής ενί­σχυσης που χορηγήθηκε από το χρηματοδοτικό μέσο για χρονικό διάστημα όπως προσδιορίζουν οι Κανονισμοί των ΕΔΕΤ και των Κρατικών Ενισχύσεων, βάσει των οποί­ων δόθηκε η ενίσχυση.
  5. Η ΕΑΤ και οι Οργανισμοί δεν επιβάλλουν στους τε­λικούς αποδέκτες απαιτήσεις τήρησης αρχείων πλέον των όσων είναι απαραίτητες για να τους διευκολύνουν στο να εκπληρώνουν την υποχρέωση της διασφάλισης της διαθεσιμότητας των εγγράφων.

Η ισχύς της παρούσας ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 7 Μαΐου 2020

Ο Υφυπουργός

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

Τεύχος B’ 1768/08.05.2020

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας