ecopress
«Σύντομα θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε το σχέδιο μας για τις πρώτες πράσινες μονάδες όπου στόχος μας είναι η εξοικονόμηση ενέργειας να φτάνει... Τα ενεργειακά έργα σε κτίρια και εγκαταστάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων

«Σύντομα θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε το σχέδιο μας για τις πρώτες πράσινες μονάδες όπου στόχος μας είναι η εξοικονόμηση ενέργειας να φτάνει σχεδόν το 100%», ανήγγειλε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας στο 9ο Συμπόσιο Ενεργειακής Μετάβασης της Hellenic Association for Energy Economics (ΗΑΕΕ).

 

– Έχει εκπονηθεί ένας οδικός χάρτης για τον περιορισμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής σε ό,τι αφορά τη δομή και τα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων που, μεταξύ άλλων, περιέχει ένα ενεργειακό σχέδιο που περιλαμβάνει παρεμβάσεις όπως η ενεργειακή θωράκιση και το σύστημα ενεργειακής διαχείρισης των κτιρίων, η εγκατάσταση ΑΠΕ και πληθώρα άλλων για την εξοικονόμηση ενέργειας και κόστους», είπε ο υφυπουργός και ανακοίνωσε αναλυτικά ότι:

– Έχουν εγκριθεί, έργα ύψους 70 εκατ. ευρώ σε διάφορα περιφερειακά και τομεακά προγράμματα, όπως το ΗΛΕΚΤΡΑ,

– Μέσω του προγράμματος «Prodigee», που διαχειρίζεται το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ωριμάζουν μια σειρά έργα για την ενεργειακή αναβάθμιση και αυτονομία και άλλων δομών, τα οποία θα έχουν προτεραιότητα στη χρηματοδότησή τους από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων,

– Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει αναλάβει μια σειρά από έργα για την ηλεκτροδότηση ή και την ενίσχυση της ηλεκτροδότησης κρίσιμων υποδομών άμυνας της χώρας, με σκοπό τη θωράκιση, ιδίως των παραμεθόριων περιοχών, των ακριτικών νησιών και μικρονησίδων και των στρατηγικών κόμβων, των κέντρων διοίκησης και επικοινωνιών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Παράλληλα διευκρίνισε ότι «μια παράμετρος με βάση την οποία επανεξετάζουμε το εξοπλιστικό πρόγραμμα, θέτοντας νέες προτεραιότητες είναι η ενεργειακή ασφάλεια – η δική μας και της Ευρώπης» και αυτό «επειδή η πλειοψηφία των υποδομών είναι υποθαλάσσιες, θα πρέπει να έχουμε το κατάλληλο Πολεμικό Ναυτικό και την κατάλληλη Πολεμική Αεροπορία για να τις υπερασπιστούμε εάν αυτό καταστεί απαραίτητο, σε ένα τόσο ρευστό γεωπολιτικό περιβάλλον όπως αυτό της Νοτιοανατολικής Μεσογείου».

Έχουμε τετραπλασιάσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου

Εξάλλου ο κ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε ότι «μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ο γεωστρατηγικός ρόλος της Ελλάδος συνολικά και ειδικά της Αλεξανδρούπολης έχει αναβαθμιστεί. Έχουμε τετραπλασιάσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου προς τους βόρειους γείτονες μας και μεταφέρουμε καύσιμα μέχρι τη Μολδαβία, ενώ έχουμε συμβάλλει επομένως έμπρακτα στην απεξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό αέριο δημιουργώντας εναλλακτικές διαδρομές που ελαχιστοποιούν τους γεωπολιτικούς κινδύνους. Τα επόμενα χρόνια, οι μεγάλες ενεργειακές υποδομές, όπως ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (ΤΑP), ο Διασυνδετήριος Αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB) και ο Πλωτός Σταθμός Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRU) της Αλεξανδρούπολης, θα καταστήσουν την Αλεξανδρούπολη ενεργειακό κόμβο των Βαλκανίων και της Ευρώπης κάτι το οποίο θα συμβάλλει στον επανασχεδιασμό και το αναπτυξιακό μέλλον της Θράκης, ιδιαίτερα του Έβρου», παρατήρησε.

Γεωπολιτικές εξελίξεις και ενεργειακή ασφάλεια

Τέλος για το πώς οι γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή συνδέονται εμμέσως με την ενεργειακή ασφάλεια και το κόστος της ενέργειας ο υφυπουργός Εθνικής ‘Αμυνας επανέλαβε ότι «υπάρχει μια ομάδα χωρών της Δύσης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αλλά και της Μέσης Ανατολής, η οποία καταβάλλει σοβαρές διπλωματικές προσπάθειες, ώστε η σύγκρουση, όχι μόνο να παραμείνει οριοθετημένη μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς, αλλά και να λάβει τέλος ει δυνατόν άμεσα στη βάση κάποιων αρχών. Ένας από τους λόγους που χώρες με ετερόκλητα γεωπολιτικά συμφέροντα συνασπίζονται προς αυτή την κατεύθυνση είναι η αποκατάσταση της ενεργειακής ασφάλειας αφού μιια ευρύτερη κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή θα έθετε σε κίνδυνο την ελεύθερη ναυσιπλοΐα στα πολύ σημαντικά Στενά του Ορμούζ στον Περσικό Κόλπο, στα Στενά της Υεμένης. Εφόσον το σενάριο αυτό επαληθευθεί θα πρέπει να αναμένουμε αποκλιμάκωση αρχικά στο κόστος της ενέργειας και εν συνεχεία την αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας» πρόσθεσε και αναφέρθηκε στην ευρωπαική επιχείρηση «Ασπίδες» για την αποκατάσταση των ναυτικών εμπορικών περασμάτων στην περιοχή. Οι τέσσερις φρεγάτες που συμμετέχουν από την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία περιπολούν σε μια τεράστια περιοχή που εκτείνεται από τη νότια Ερυθρά Θάλασσα έως τον βορειοδυτικό Ινδικό Ωκεανό» κατεληξε.

 

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας