ecopress
Θα υπέθετε κανείς ότι οι Γερμανοί, περήφανοι για τη φήμη που έχουν αποκτήσει τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν, θα ήταν από τους τελευταίους που θα... Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισβάλλουν στη Γερμάνια – Επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς το δίκτυο ανεφοδιασμού – Αύξηση πωλήσεων 64% ετησίως – Επιδοτήσεις 4.οοο ευρώ  στους αγοραστές

Θα υπέθετε κανείς ότι οι Γερμανοί, περήφανοι για τη φήμη που έχουν αποκτήσει τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν, θα ήταν από τους τελευταίους που θα εγκατέλειπαν τις Porsche 911 με τους πανίσχυρους βενζινοκινητήρες και τις Mercedes S με τους θηριώδεις πετρελαιοκινητήρες για να βγουν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας τους, τις περίφημες autobahnen, με ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Ένα αμερικανικό Tesla, ας πούμε. Ή ένα γαλλο-ιαπωνικό Nissan Leaf, κινδυνεύοντας μάλιστα να μείνουν ξαφνικά από… ρεύμα. Δεν έχουν έτσι τα πράγματα.

  • Κατ’ αρχάς, μετά το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές εκπομπής ρύπων από τους σύγχρονους και υπερτιμημένους, όπως αποδείχθηκε, πετρελαιοκινητήρες, και οι γερμανικές φίρμες έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να βάλουν όλα τα μοντέλα τους στην πρίζα.
  • Δεύτερον, η γερμανική κοινή γνώμη φαίνεται να ξεπερνά στερεότυπα δεκαετιών για την αυτοκίνηση και να συμφιλιώνεται με τον ηλεκτρισμό.
  • Τρίτον, οι σταθμοί φόρτισης των (αδύναμων ακόμη…) μπαταριών των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων άρχισαν ήδη να φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Όχι μόνο στις autobahnen, αλλά σε όλους τους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους.

Χωρίς ανασφάλεια

«Το ταξίδι μετ’ επιστροφής από τη Στουτγάρδη στο Όσλο που έκανα στο τιμόνι ενός τετράπορτου μαύρου Tesla Model S δεν είχε καμία σχέση με εκείνο που είχα κάνει προ πενταετίας με ένα Renault Zoe. Τότε είχα οδηγήσει τα 3.800 χιλιόμετρα με την αγωνία να βρω τρόπο να φορτίσω το Zoe. Τώρα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Δεν νιώθει κανείς μοναξιά και ανασφάλεια» δήλωσε στο Bloomberg η ειδικευμένη σε θέματα αυτοκίνητου δημοσιογράφος Χάνα Χέφνερ.

Η Γερμανία, άλλωστε, θα γίνει εφέτος η τρίτη αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκίνητων στον κόσμο, προσπερνώντας ακόμα και τη Νορβηγία.

Όσο για το γερμανικό δίκτυο ανεφοδιασμού των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, επεκτείνεται με ρυθμούς πέντε φορές ταχύτερους συγκριτικά με το αμερικανικό. Ο αριθμός των σταθμών ανεφοδιασμού αυξήθηκε κατά το ένα τρίτο πέρυσι στους 8.515, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Statista.

Αντιστοιχεί ένας σταθμός ανά περίπου 25 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Χρειάζεται να κάνει μια μικρή έρευνα προτού ξεκινήσει για μια μεγάλη διαδρομή σε επαρχιακούς δρόμους, όχι όμως και στους αυτοκινητόδρομους.

Συμμαχία κατασκευαστών

Πέντε γερμανοί κατασκευαστές άλλωστε, η VW, η BMW, η Ford Motor και η Daimler, συνεργάζονται για την κατασκευή ενός επαρκούς δικτύου ανεφοδιασμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους.

Χάρη στην εντυπωσιακή αυτή συμμαχία το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο θα αποκτήσει εφέτος 100 κέντρα φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ ο αριθμός τους θα τετραπλασιαστεί έως τα τέλη της δεκαετίας.

Τις πολιτικές ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης προωθεί, όμως, με θέρμη και η γερμανική κυβέρνηση.
Το σχέδιο που είχε εξαγγείλει η Ανγκελα Μέρκελ για να φθάσουν στο ένα εκατομμύριο τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό στους γερμανικούς δρόμους έως το έτος 2020 δεν φαίνεται να πετυχαίνει, παρά το ότι οι πωλήσεις αυξάνονται με ρυθμό 64% ετησίως.

Από το 2016 οι γερμανοί καταναλωτές εισπράττουν επίδομα 4.000 ευρώ αν αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και επίδομα 3.000 ευρώ αν επιλέξουν υβριδικό. Η νέα κυβέρνηση μεγάλου συνασπισμού αναμένεται να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση και με άλλα μέτρα, υιοθετώντας και φορολογικά κίνητρα.

Πηγή: Το Βήμα

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας

Προτιμήσεις Cookies

Μπορείτε να ορίσετε τις προτιμήσεις συγκατάθεσης και να προσδιορίσετε με ποιους τρόπους θέλετε να χρησιμοποιούνται τα δεδομένα σύμφωνα με τους παρακάτω σκοπούς.

Απολύτως Απαραίτητα Cookies

Τα cookies αυτά είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία του ιστότοπου, σας επιτρέπουν να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες του, όπως πρόσβαση σε ασφαλείς περιοχές. Τα cookies αυτά είναι αναγκαία για τη λειτουργία του ιστοτόπου και χωρίς αυτά δεν θα ήταν τεχνικά εφικτή η παροχή υπηρεσιών του ιστοτόπου.

Cookies Aνάλυσης

Η υπηρεσία Google Analytics χρησιμοποιείται για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας. Χρησιμοποιούνται για να συλλέξουν πληροφορίες και να αναλύσουν πώς οι επισκέπτες χρησιμοποιούν τον ιστότοπο (για παράδειγμα τις κινήσεις από και προς αυτόν, τις σελίδες που έχουν την πιο συχνή επισκεψιμότητα και αυτές που παρουσιάζουν λάθη) ώστε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία περιήγησης στον ιστότοπό μας. Όλες οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα cookies είναι ανώνυμες και δε χρησιμοποιούνται για να σας ταυτοποιήσουν.Η πολιτική χρήσης της Google όσον αφορά την νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα βρίσκεται εδώ: https://privacy.google.com/businesses/compliance/

Cookies Τρίτων Προμηθευτών

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies τρίτων για λόγους εξατομίκευσης του περιεχομένου τους καθώς επίσης και για λόγους διαφήμισης.