ecopress
Με αφορμή την μεγάλη οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό, ο δημοσιογράφος Άρης Χατζηγεωργίου παρουσιάζει τα μεγάλα ατυχήματα που μαύρισαν τις ελληνικές θάλασσες, τα οποία έχουν... Τα μεγάλα ατυχήματα που «μαύρισαν» τις ελληνικές θάλασσες

Με αφορμή την μεγάλη οικολογική καταστροφή στο Σαρωνικό, ο δημοσιογράφος Άρης Χατζηγεωργίου παρουσιάζει τα μεγάλα ατυχήματα που μαύρισαν τις ελληνικές θάλασσες, τα οποία έχουν ως εξής:

 

1976 Αγ. Θεόδωροι Αττικής.

Το δεξαμενόπλοιο «ΑΙ Dammam» βρισκόταν φορτωμένο με 1 5.000 τόνους πετρέλαιο λίγο έξω από τους Αγίους Θεοδώρους Αττικής στις 30 Ιουνίου, όταν ξέσπασε φωτιά. Δεν βυθίστηκε, ενώ άγνωστη ποσότητα του φορτίου χύθηκε στη θάλασσα.
1979 νότια τns Κρήτης

Στις 2 Μαρτίου το τάνκερ «Μεσσηνιακή Φροντίς». φορτωμένο με 98 000 τόνους λιβυκό πετρέλαιο, με προορισμό την Κωστάντζα προσέγγιζε για ανεφοδιασμό τον όρμο των Καλών Λιμένων στα νότια της Κρήτης. Η προσάραξη του πλοίου, αποδίδεται σε σφάλμα του χειριστή, με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα περίπου 12.000 τόνοι.

 

1988 Πειραιάς

Σε απόσταση 1.2 μιλίου από τον Πειραιά συνέβη στις 21 Οκτωβρίου ένα ιδιαίτερα παράδοξο ναυτικό δυστύχημα, που είχε ως παράπλευρη απώλεια τη διαρροή 1.000 τόνων καυσίμου. Το ιταλικό εμπορικό «Adige» εμβόλισε το ελληνικό κρουαζιεροπλοιο «Jupiter», με το οποίο μόλις ξεκινούσαν το ταξίδι τους 391 Βρετανοί μαθητές μαζί με τους 15 δασκάλους τους. Τέσσερις άνθρωποι χαθηκαν στο «Jupiter», που βυθίστηκε.
1993 Πύλος

Στις 9 Οκτωβρίου το εμπορικό πλοίο «Iliad» προσάραξε στη Σφακτηρία, με αποτέλεσμα να χυθούν τουλάχιστον 800 τόνοι καυσίμου, που μαύρισαν τη μαγευτική παραλία της Βοιδοκοιλιάς.

 

1994 Ασπρόπυργος

Την 1η Οκτωβρίου διαρρέουν 800 τόνοι από το δεξαμενόπλοιο «La Guardia», που φόρτωνε στα διυλιστήρια Ασπροπύργου.

2000 Σαλαμίνα

Στις 15 Μαΐου, στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας, ένας πλωτός διαχωριστήρας που επεξεργάζεται απόβλητα πλοίων παίρνει φωτιά και 600 τόνοι πετρέλαιο διαρρέουν στην ίδια σχεδόν περιοχή που βυθίστηκε το «Αγία Ζώνη II».

Λευκαντί της Εύβοιας

Στις 5 Σεπτεμβρίου, το πλοίο «Eurobulker X» βυθίζεται στο Λευκαντί της Εύβοιας.
Υπολογίζεται ότι σχεδόν 700 τόνοι καυσίμων διέρρευσαν στη θάλασσα.
1972 μεταξύ Πελοποννήσου και Σικελίας

Το ατμοκίνητο δεξαμενόπλοιο «Trader» στις 11 Ιουνίου 1972 βυθίστηκε από εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο μεταφέροντας 35.000 τόνους πετρέλαιο. Το ατύχημα συνέβη στα ανοικτά μεταξύ Πελοποννήσου και Σικελίας, ενώ παρατηρητές μιλούσαν για πετρελαιοκηλίδα έκτασης  100 τετραγωνικών χιλιομέτρων

 

1980 Πύλος

To «Irenes Serenade», με φορτίο 105.460 τόνους αργό πετρέλαιο, έπιασε φωτιά στο λιμάνι στις 23 Φεβρουάριου και τελικά βυθίστηκε. Υπολογίζεται  ότι περίπου 40.000 τόνοι κατέληξαν στη θάλασσα.
1987 Ασπρόπυργος

Στις 4 Μαΐου το δεξαμενόπλοιο «Rabigh Bay III» πλησίαζε να φορτώσει καύσιμα στον Ασπρόπυργο, όταν συγκρούστηκε με τους αγωγούς μεταφοράς από το διυλιστήριο. Το αποτέλεσμα ήταν να χυθούν περίπου 500 τόνοι πετρέλαιο στη θάλασσα.

1992 νότια της Σκύρου

Από σύγκρουση δύο εμπορικών πλοίων, του «Geori Chernomorya» με το «Sigulda». στις 3 Μαΐου, 17 μίλια νότια της Σκύρου, χύθηκαν στο Αιγαίο 1.700 τόνοι πετρέλαιο. Οι άνεμοι διασκόρπισαν τις κηλίδες, ενώ ίχνη τους εντοπίστηκαν και σε ακτές της Μυκόνου

 

1996 Αγ. Θεόδωροι Αττικής

Στις 8 Αυγούστου διαρρέουν 500 τόνοι από το πετρελαιοφόρο «Kriti Sea», που φόρτωνε στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων. Οι πετρελαιοκηλίδες ταξιδεύουν για μέρες φθάνοντας έως την Αίγινα και τα Μέθανα, ενώ αργότερα επανεμφανίζονται στους Αγίους Θεοδώρους.

 

2007 Μεθώνη

Έξω από το νησάκι Σαπιένιζα στη Μεθώνη βυθίστηκε στις 9 Φεβρουάριου του 2007 το πλοίο «Kira», που μετέφερε χημικά αλλά άδειασε στη θάλασσα και τους 330 τόνους καυσίμων.

 

2007 Σαντορίνη

Με 500 τόνους καυσίμων στις δεξαμενές του βυθίστηκε στις 6 Απριλίου του 2007 το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond» μέσα στην Καλντέρα της Σαντορίνης. Η διαρροή θεωρήθηκε ελεγχόμενη, ενώ οι Αρχές βεβαίωσαν πως το ναυάγιο στεγανοποιήθηκε.
Πηγή:  Εφημερίδα «Έθνος»

ΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕ ΔΩΡΟ

Εγγραφείτε στο Newsletter και εξασφαλείστε την συμμετοχή σας